Permalänk
Medlem

Tjuter från PSU

Hej, Jag har nyligen uppgraderat datorn och jag fick coil whine på mitt förra nättagg så jag bytte och nu under dagarna märker jag fortfarande ett litet tjut (bara när jag är inne på internet/vissa spel) och då kommer det runt grafikkortet. Så jag stängde av alla fläktar jag hade och körde in huvudet i datan och då märkte jag att det kom från H70 pumpen. så jag drog även ut H70 pumpen då är det fortfarande tjut så jag misstänker processorn?? eller?

Visa signatur

Antec 1200, Asus P6X58D E, i7 960 @ 4 Ghz, Corsair Vengance 6GB 1600mhz, H70 w/ 2 Scythe Gentle Typhoon 1850rpm, Corsair AX1200 Gold , GTX 275, Zalman mfc 3

Permalänk

nätagget är, om de tjuter/gnäller, defekt. reklamera och få ett nytt

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Hedersmedlem

Det heter coil whine och är mycket vanligt, ljudet ändrar karaktär beroende på belastning och en del har blivit av med ljudet genom en så enkel sak som att alltid ha ett USB minne inkopplat.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det brukar även försvinna med tiden. Jag hade coil whine när datorn var ny (tror det var ifrån voltregleringsdelen på moderkortet) och jag körde flashvideos på internet med en överklockad cpu. Det försvann dock efter ett tag.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar