Svensk Minecraft server

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

hehe..

Phpbb3 kan laddas ner härifrån: http://www.phpbb.com/downloads/olympus.php?sid=d86e3f28ace0fc...

vbulletion finns på div. sidor men annars måste du köpa det..

Du packar upp innehållet (ligger säkert i en mapp som heter upload) till "X:\xampp\htdocs. Byt ut X:\ mot din egen sökväg.

Forumet är nu installerat, är väl bara setup som gäller egentligen. Port 80 är öppne men verkar inte komma åt det genom klosterkatten.com ändå.. hm..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KlosterKatten:

Forumet är nu installerat, är väl bara setup som gäller egentligen. Port 80 är öppne men verkar inte komma åt det genom klosterkatten.com ändå.. hm..

Brandvägg kanske?

ping klosterkatten.com funkar finfint iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Brandvägg kanske?

ping klosterkatten.com funkar finfint iaf.

Jo, ja det är ingen brandvägg eller så. Klosterkatten.com blir bara blankt för mig, kanske någon setup jag missat?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KlosterKatten:

Jo, ja det är ingen brandvägg eller så. Klosterkatten.com blir bara blankt för mig, kanske någon setup jag missat?

Blir blankt för mig med i rutan. Kanske nån inställining ja.
Jag hade dock inga problem så just nu vet jag inte riktigt vad problemet kan vara tyvär.

Skrev du localhost i Server database hostname? Alltså adressen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Blir blankt för mig med i rutan. Kanske nån inställining ja.
Jag hade dock inga problem så just nu vet jag inte riktigt vad problemet kan vara tyvär.

Nåja, pillat ett tag nu, blir paus och ser om jag kan hitta lösningen efter jag pillar upp forumet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Skulle vilja vara med att spela!

17 år, spelat förr.
http://www.facebook.com/profile.php?id=1457233026

Nick: EkF

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KlosterKatten:

Nåja, pillat ett tag nu, blir paus och ser om jag kan hitta lösningen efter jag pillar upp forumet.

Även jag gör det och drar till tumba ett tag..

Det är inte klosterkatten.com/phpbb3 eller liknande?

Innehållet i den mappen ska ju packas upp till htdocs om du missat det eller om jag inte förklarat noga

Permalänk

Har inte riktigt hängt med

Skaffar vi en ny server nu? Med ny eller importerad map? Kommer det att vara samma IP?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

inget nytt, bara ett forum som kanske kommer till

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Sötast

Om ni vill så kan jag hosta ett forum/vent/mumble/teamspeak åt projektet.. typ 90% uptime över ett år räknat. Men ni behövde databas till någon minecraft mod eller hur var det? isåfall blir det kanske till överflöd i vilket fall som.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Allexz:

Om ni vill så kan jag hosta ett forum/vent/mumble/teamspeak åt projektet.. typ 90% uptime över ett år räknat.

Det skulle uppskattas ja:)

Permalänk
Sötast
Skrivet av tcntad:

Det skulle uppskattas ja:)

Åh herregud, stalker!

Jag slänger upp möget efter jobb imorgon om det fortfarande finns behov då

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Allexz:

Åh herregud, stalker!

Jag slänger upp möget efter jobb imorgon om det fortfarande finns behov då

Haha thats how I roll

Permalänk
Medlem

Min(Assor) och Sarrek's lilla by, bron blev precis färdig!

Natt:

Dag:

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Min(Assor) och Sarrek's lilla by, bron blev precis färdig!

Natt:
http://oi52.tinypic.com/2v29mgy.jpg

Dag:
http://oi56.tinypic.com/sxyxpc.jpg

Fin fint, extra plus för att man ser skymten utav min röda lya

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fan va snyggt ni har det grabbar

Önskar man kunde vara med och kunde mer om minecraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Om ni vill så kan jag hosta ett forum/vent/mumble/teamspeak åt projektet.. typ 90% uptime över ett år räknat. Men ni behövde databas till någon minecraft mod eller hur var det? isåfall blir det kanske till överflöd i vilket fall som.

Jag har redan en teamspeak 3 uppe, titta i första posten. Forumet är på G, finns ingen anledning att stressa.

För övrigt här är senaste kartan: http://knuttinatoll.net/klosterkatten/minecraft/SwecWorld/

EDIT: Fick biomes och funkar på kartan igen, lite färgrikare nu

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Min(Assor) och Sarrek's lilla by, bron blev precis färdig!

Natt:
http://oi52.tinypic.com/2v29mgy.jpg

Dag:
http://oi56.tinypic.com/sxyxpc.jpg

Tycker att det ser lite tomt ut fortfarande

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

Jag har redan en teamspeak 3 uppe, titta i första posten. Forumet är på G, finns ingen anledning att stressa.

För övrigt här är senaste kartan: http://knuttinatoll.net/klosterkatten/minecraft/SwecWorld/

EDIT: Fick biomes och funkar på kartan igen, lite färgrikare nu

Va långt bortifrån civilisationen jag bodde då, någon borde bygga närmare mig ;D
^^ Bor i stenhuset utan tak
Ser dock fint ut, blir kul att se hur det kommer se ut om någon vecka

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

natt bilderna börjar bli nice, men vi behöver fler gubbs , och mindre dumma byggnader

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa minecraft, då får ni whitelista mig.

Undrar dock hur länge det tar att samla ihop allt material och hur länge ett hus tar att bygga osv. Vad skulle ni säga att är den största anledningen till att nån bör köpa minecraft?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Funderar på att köpa minecraft, då får ni whitelista mig.

Undrar dock hur länge det tar att samla ihop allt material och hur länge ett hus tar att bygga osv. Vad skulle ni säga att är den största anledningen till att nån bör köpa minecraft?

Var också sjukt tveksam innan jag köpte men jag tycker de va värt de. Kostar inte mycket och är sjukt kul att bygga.

Att göra ett hus beror helt på hur stort, material osv. Ett litet hus as kanske trä tar inte så lång tid att bygga.
Att samla material går snabbt (Förutom typ diamant och liknande)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Var också sjukt tveksam innan jag köpte men jag tycker de va värt de. Kostar inte mycket och är sjukt kul att bygga.

Att göra ett hus beror helt på hur stort, material osv. Ett litet hus as kanske trä tar inte så lång tid att bygga.
Att samla material går snabbt (Förutom typ diamant och liknande)

Jo pengarna är inte något problem, utan snarare om jag har tid att spela när jag väl köpt det

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad behöver man "mest" av? och vad behövs?

Wood, woodplanks å sten vet jag ju:)

Permalänk
Medlem

men hur långt bort ska man behöva gå utan att någon ska bygga för mitt hus ? xD

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Skrivet av flipp3n:

men hur långt bort ska man behöva gå utan att någon ska bygga för mitt hus ? xD

ärju bara att du säger att ingen får bygga brevid, jag snode ett hus istälet, har väll halft pajat det nu med

men har 2 hus o en bro nu, + byggt på någons väg, måste ha gåt åt en satans mängd sten till den

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Tar ni in fler spelare eller är registreringen stängd?

Permalänk
Medlem

Registreringen är öppen för de som uppfyller våra kriterier.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem

Är 15 men skulle gärna vilja va med och spela bara att stänga av mig om jag uppför mig dåligt. Kan ju iaf testa. Har spelat mycket på andra servrar men tröttnat på att det just vart massa små skit ungar som snattat saker och förstört.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Vill gärna vara med och bygga lite , jag är nog för gammal för denna server tror jag 27

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!