Är ni nöjd med Firefox 4.0?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Okej????? Let the battle begin!

Why??

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

http://www.mozilla.com/sv-SE/firefox/channel/ tydligen har mozilla lagt in svensk version, de första dagarna som mozilla hade lagt upp om aurora var på engelska. Try it out, Nightly är på version 6, medan aurora är på 5, om några veckor går aurora också över till version 6, aurora använder jag dagligen och kommer att fortsätta göra det framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

http://www.mozilla.com/sv-SE/firefox/channel/ tydligen har mozilla lagt in svensk version, de första dagarna som mozilla hade lagt upp om aurora var på engelska. Try it out, Nightly är på version 6, medan aurora är på 5, om några veckor går aurora också över till version 6, aurora använder jag dagligen och kommer att fortsätta göra det framöver.

Okey! Intressant, men då har jag några frågor om det går bra.

Är Aurora så "instabil miljö som främst riktar sig till de våghalsiga" som dom skriver att det förekommer kraschar o frysningar titt som tätt, eller är den stabil?

Installerar Aurora en egen katalog i Windows och en egen separat profil, så att det inte stör min normala Firefox.

Riktigt sugen på att testa, skulle allt skita sig så har jag en backup på min Firefoxprofil, så det är lugnt ändå

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Sitter och testar din aurora nu och är inte impad alls. Sen tycker jag inte om att han helt tog över FF4. Avinstalleras snarast så jag kan köra min nya fina FF4.0.1 som jag är mer än nöjd med.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Tröttnade på Opera och alla oändliga buggar så jag bytte till FF4. Funkar riktigt bra här.

Permalänk
Avstängd

Älskar FF4.
Provat en hel del med chrome och ie9 men ingen kommer nära ff4 i mitt tycke.

Inte stött på något som buggat eller inte fungerat, och laddar sidor lika snabbt som chrome eller något annat här iaf.
Chrome drar mer minne för mig än FF4 av det jag testat också, så farligt mycket äter det inte direkt.

Permalänk
Medlem

Laddade hem FF4 idag funkade bra i 20 min sen vart den seg på att ladda hemsidor etc.. så gick tbx till 3.6. Ska inte nytt vara bättre :S Dock verkar det ju som att en del inte har några som helst problem men alla som har haft 3.6 innan verkar klaga på 4.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Hej
Lite små buggar finns i aurora men det kommer uppdateringar nästintill dagligen, hos mig fungerar det fint, vet ej hur macaw presterar (4.0.1), kör på windows 7home premium och det fungerar helt ok, addons fungerar med hjälp av lite trixande om det skulle stå att addons är inaktiva. Instabil vet jag inte om jag vill säga, finns buggar som man måste vara medveten om, hos mig blev den som standard men så fort jag vill använda till exempel stable versionen så installerar den sig på nytt, glömde berätta det, aurora ser ut som fyran sa jag inte det, fast med bättre hastighet och blir inte lika seg som fyran. Det man inte skall installera om man inte kan hantera är nightly som befinner sig på version 6. Gissar på att man inte kommer att få se något nytt i utseende förrän framåt beta eller stable.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Det var jag också de första veckorna sen blev firefox bara segare och segare!

Jag har också problemet med att hela webbläsaren blir märkbart segare efter 1-2h utan att jag startar om webbläsaren och nära helt oanvändbar efter 3-4h+...

Permalänk
Medlem

För mig fungerar det felfritt! är nöjd änsålänge iaf^^

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Jag är grymt nöjd med FF4. Jag körde FF3.6 tidigare men den kraschade för jämnan. Jag avskydde dock Google Chrome-looken med flikarna längst upp, så jag ställde om så att det ser ut som gamla FF.

*edit*
Kan dock vara värt att nämna att jag kör utan massa extra plugins. Det jag kör på är de klassiska såsom Flash osv, men inget som ändrar utseende eller funktionalitet för själva läsaren i sig.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har visserligen uppgraderat, men tycker i princip bara att den nya versionen har medfört försämringar. Det mesta kan man justera tillbaka, men en del saker, främst det jag beskriver på https://support.mozilla.com/en-US/questions/795839 och https://support.mozilla.com/en-US/questions/809680 har jag inte lyckats få rätt på. Det är otroligt irriterande. I princip kan jag inte komma på någon direkt förbättring i den nya versionen.

Permalänk
Medlem

Hej
GAPa har du testat att fråga folk på mozillazine forum, finns säkert någon på det forumet som vet hur man gör, bara ett tips.

Permalänk
Entusiast

Inte för att vara en pessimist, Men när jag först hämtade nya Mozilla så tyckte jag det såg lovande ut, men när man fick upp själva webbläsaren så blev jag besviken på dess ''tillverkare''. Det är näst intill identiskt till Google chrome. Tycker iallafall dom kunde ha gjort en ''Egen'' design iallafall.

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Inte för att vara en pessimist, Men när jag först hämtade nya Mozilla så tyckte jag det såg lovande ut, men när man fick upp själva webbläsaren så blev jag besviken på dess ''tillverkare''. Det är näst intill identiskt till Google chrome. Tycker iallafall dom kunde ha gjort en ''Egen'' design iallafall.

//Jonssown

Öh! Design? Designa gör man ju själv i Firefox!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte "typsnittet" de använder på all text i ff4, det skiljer sig från 3.6.x som ja tyckte var mkt skönare för ögonen : ),

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K