MSI, sämsta kvalitén jag har vart med om.

Permalänk

Känns ganska omöjligt att en dator har gått sönder sådär om du har varit försiktig vid användning av den, låter som du slagit den mot väggen elr ngt, aja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxxelhoff:

Ingen aning, dom har inte ens någon support i Sverige.. Man går skapa ett "issue" på support.msi.com.
Sämst jävla support har dom i alla fall.

Nej dom har ingen svensk support men jag tror det är något servicecenter som har hand om servicen så man kan gå direkt via dom.. Vet inte vem, förut var det Anovo men det är någon ny som har det nu.

Det är ju en fördel med ASUS gentemot MSI, visst du kanske sparar 500kr men kan bli jobbigt ifall något går sönder. Att ASUS har svensk support alltså.

Sen var har du köpt datorn? Dom flesta större företagen tar ju hand om såna där ärenden själv.. T.ex elgiganten.. isåfall är det ju bara gå in till dom o lämna in datorn så skickar dom den på rep.

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av losREXos:

Lol Apple har hårdvara i sina datorer som inte ens släpps annars.

Vad snackar du om? Apple ligger generellt efter på hårdvarufronten med några få undantag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av haxxelhoff:

Ingen aning, dom har inte ens någon support i Sverige.. Man går skapa ett "issue" på support.msi.com.
Sämst jävla support har dom i alla fall.

Fast det är väl inte MSI du har köpt din dator av?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Fast det är väl inte MSI du har köpt din dator av?

Fast det brukar ändå finnas någon form av support, detta kan dock såklart variera mellan företag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Fast det brukar ändå finnas någon form av support, detta kan dock såklart variera mellan företag.

Absolut, det finns en firma som sköter service åt MSI i Sverige. Personligen skulle jag säga att MSI har en generös garanti, de ger det på produkten oavsett om man är första ägare.

Är det fel på produkten är det bara att reklamera via sin återförsäljare, precis som med majoriteten av hårdvara. Vill man inte gå via sin återförssäljare är det bara att anmäla direkt via servicepartnerns hemsida.

www.infocare.se

VILLKOR OCH INFORMATION OM GARANTISERVICE PÅ MSI NOTEBOOK
För detaljerad information hänvisar vi till de garantidokument som medföljde produkten.

GARANTIVILLKOR
Garantitiden för MSI notebook är 2 år och räknas från inköpsdatum. Garantitiden för batteri är 1 år. Observera att kvittokopia för att styrka garantikrav måste bifogas vid inskick av produkt.

Garanti omfattar inte fel till följd av yttre åverkan, normal förslitning, olämplig miljö, felaktigt handhavande/mjukvara och underhåll eller till följd av ingrepp av annan än av leverantören auktoriserad personal.

GARANTIREPARATION
Fyll i felanmälan som kommer efter att du läst igenom detta dokument och accepterat garantivillkoren. Produkten ska emballeras väl vid transport till InfoCare CS AB. Skador som uppkommer på produkten vid transport till InfoCare CS AB bekostas av kunden. Endast originalemballage som är helt sparas, vi returnerar i erforderligt emballage. Bifoga kvitto som styrker garanti.

Efter mottagen felanmälan kommer en förbetald fraktsedel att skickas till dig. Med den följer instruktioner angående hur den ska nyttjas.

I de fall felet inte täcks av garantivillkoren kommer du att meddelas detta tillsammans med ett kostnadsförslag på reparation. Om du anger en e-postadress vid felanmälan, kommer kostnadsförslaget att skickas dit. Anger du ingen e-postadress skickas kostnadsförslaget via vanlig post. Önskas ej reparation, kommer du att debiteras kostnad för diagnos, hantering och retur.

InfoCare CS AB ansvarar inte för gods som ankommer utan ordernummer.

KOSTNADER
Ovanstående hantering är kostnadsfri och täcks av tillverkaren. Ni kan endast tvingas bära kostnader om:

- Om den returnerade enheten är transportskadad när den kommer till Infocare till följd av bristfälligt emballage.
- Den returnerade enheten är skadad på grund av handhavandefel eller yttre åverkan.
- Icke auktoriserad personal har modifierat eller påbörjat reparationen av enheten.
- Den felanmälda och returnerade enheten är felfri.

ÖVRIGT
Det är kundens ansvar att säkerhetskopiera mjukvara (datafiler och program) innan reparation och att återinstallera densamma efter reparation. Infocare CS AB ansvarar inte för mjukvara på datorn som går förlorad under serviceförloppet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Min MacBook årsmodell 2010 har socket 775 och ddr2 minne.
dessutom har exakt samma sak som trådskaparen beskrev om sin touchpad hänt med min.

Använd ALDRIG orden apple och kvalitet i samma mening om det inte sitter ett inte mellan

https://www.inet.se/artikel/1971016/apple-macbook-pro-mc723s-... i7, okej, men inte ens i närheten av ett gtx 460. 1440x900 skärm. Och den kostar 20k

Fixar du speciella grejer via kontakter? Bärbar dator med socket 775 måste vara första i sitt slag....

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Har en billig HP/Compaq laptop. Precis innan garanti tiden gick ut så började den strula me batteri laddning. Skickade in den till HP support med deras förbetalda fraktsedel och det visade sig att det berodde på bios´en (konstigt att problemet kom efter ett års användning). Dom uppgraderade bios och bytte även ut batteriet. Grym support av HP sverige.

Men för att gå till kärnfrågan. Enligt nån dom av konsumentverket så skall man inte behöva anmäla support direkt hos tillverkaren utan det skall återförsäljaren stå för. Detta gällde bl.a dustin som hänvisade direkt till alla tillverkare som ibland gav värsta skitsupporten.
Men som sagt smakar det så kostar det. En fet gejming dator från HP landar ju på 15-20k

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av robie76:

Har en billig HP/Compaq laptop. Precis innan garanti tiden gick ut så började den strula me batteri laddning. Skickade in den till HP support med deras förbetalda fraktsedel och det visade sig att det berodde på bios´en (konstigt att problemet kom efter ett års användning). Dom uppgraderade bios och bytte även ut batteriet. Grym support av HP sverige.

Men för att gå till kärnfrågan. Enligt nån dom av konsumentverket så skall man inte behöva anmäla support direkt hos tillverkaren utan det skall återförsäljaren stå för. Detta gällde bl.a dustin som hänvisade direkt till alla tillverkare som ibland gav värsta skitsupporten.
Men som sagt smakar det så kostar det. En fet gejming dator från HP landar ju på 15-20k

Du behöver aldrig ta dina garantiärenden direkt med en servicepartner, anledningen att de flesta ÅF propsar på det är förmodligen att det går snabbare och är billigare att du skickar produkten direkt till service än att den ska via ÅF helt i onödan. Dock sköter de såklart det om du tvunget vill det mot förmodan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Fixar du speciella grejer via kontakter? Bärbar dator med socket 775 måste vara första i sitt slag....

same shit fast bärbart då
intel core 2 duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow vilken dag:

håller med absolut.............var på väg och köpa en MSi GT663 en stund sedan men ångra mig i sista sekund efter kännt på den i butiken.................

....hela laptopen kändes plastig och tarvligt designad..... (MSi känns väldigt likt Acer....mycket hårdvara för pengarna, men resten är Junk)

inte för inte man får en laptop med i7 CPU, Nvidia 460GTX , 1080p LED skärm, mm, för endast 8-9000kr
...........vilket i vanliga fall om du köper Apple, HP, DELL så kostar det ca. 15-20000kr.

kostar det, så smakar det............
...........................................

.........

.........................................................

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 990 PRO 2TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Vem är det som sköter supporten åt MSI i sverige föressten?

Anovo, men har för mig InfoCare tar MSI också.

Permalänk
Hedersmedlem

Som jag skriver högre upp är det infocare enligt både dem själva och MSI´s hemsida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vissa verkar ju inte förstå att saker kan gå sönder på kort tid även vid normal användning. Min mor hade till exempel en hyrlaptop via jobbet, en Fujitsu Siemens. Plastig som bara den, och efter ett tag flög tangenterna bokstavligt talat när man skrev på den. Riktig skitkvalité det vill säga.

Min egen laptop, en Asus 14" som jag köpte i september förra året för 8000 kr, har jag absolut inga problem med. Det enda är att en av gummigrejerna som håller upp skärmen lite när den är stängd håller på att lossna, så jag får peta dit lite lim.

Mina erfarenhet med Asus har lett till en sak: Jag förknippar Asus med kvalité.(Och inte bara laptop, utan även moderkort och grafikkort).

Dells/Alienwares laptops tycker jag ser och känns plastiga, i alla fall de jag har känt på.

MSIs laptops tycker jag att man läser ganska mycket negativt om.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Absolut, det finns en firma som sköter service åt MSI i Sverige. Personligen skulle jag säga att MSI har en generös garanti, de ger det på produkten oavsett om man är första ägare.

Är det fel på produkten är det bara att reklamera via sin återförsäljare, precis som med majoriteten av hårdvara. Vill man inte gå via sin återförssäljare är det bara att anmäla direkt via servicepartnerns hemsida.

www.infocare.se etc etc.
[/i]

Tack så mycket, ska ringa så fort deras lunch är slut!

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av haxxelhoff:

Tack så mycket, ska ringa så fort deras lunch är slut!

NP, hoppas det löser sig med datorn, låter inte normalt om det stämmer.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

NP, hoppas det löser sig med datorn, låter inte normalt om det stämmer.

Ringde dom strax efter lunchen. Fick ett väldigt trevligt bemötande och dom berättade precis hur jag skulle göra. Så nu ligger datorn fint packad i ett paket. Sen är det bara att skicka iväg så fort jag har skrivit ut fraktsedeln imorgon

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxxelhoff:

Ringde dom strax efter lunchen. Fick ett väldigt trevligt bemötande och dom berättade precis hur jag skulle göra. Så nu ligger datorn fint packad i ett paket. Sen är det bara att skicka iväg så fort jag har skrivit ut fraktsedeln imorgon

Hoppas det ordnar sig, tråkigt att höra detta.

Visa signatur

Desktop: | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 32gb | SSD: 2 x 2tb m.2