Skrivet av Zeuxlarsson:
Fast det brukar ändå finnas någon form av support, detta kan dock såklart variera mellan företag.
Absolut, det finns en firma som sköter service åt MSI i Sverige. Personligen skulle jag säga att MSI har en generös garanti, de ger det på produkten oavsett om man är första ägare.
Är det fel på produkten är det bara att reklamera via sin återförsäljare, precis som med majoriteten av hårdvara. Vill man inte gå via sin återförssäljare är det bara att anmäla direkt via servicepartnerns hemsida.
www.infocare.se
VILLKOR OCH INFORMATION OM GARANTISERVICE PÅ MSI NOTEBOOK
För detaljerad information hänvisar vi till de garantidokument som medföljde produkten.
GARANTIVILLKOR
Garantitiden för MSI notebook är 2 år och räknas från inköpsdatum. Garantitiden för batteri är 1 år. Observera att kvittokopia för att styrka garantikrav måste bifogas vid inskick av produkt.
Garanti omfattar inte fel till följd av yttre åverkan, normal förslitning, olämplig miljö, felaktigt handhavande/mjukvara och underhåll eller till följd av ingrepp av annan än av leverantören auktoriserad personal.
GARANTIREPARATION
Fyll i felanmälan som kommer efter att du läst igenom detta dokument och accepterat garantivillkoren. Produkten ska emballeras väl vid transport till InfoCare CS AB. Skador som uppkommer på produkten vid transport till InfoCare CS AB bekostas av kunden. Endast originalemballage som är helt sparas, vi returnerar i erforderligt emballage. Bifoga kvitto som styrker garanti.
Efter mottagen felanmälan kommer en förbetald fraktsedel att skickas till dig. Med den följer instruktioner angående hur den ska nyttjas.
I de fall felet inte täcks av garantivillkoren kommer du att meddelas detta tillsammans med ett kostnadsförslag på reparation. Om du anger en e-postadress vid felanmälan, kommer kostnadsförslaget att skickas dit. Anger du ingen e-postadress skickas kostnadsförslaget via vanlig post. Önskas ej reparation, kommer du att debiteras kostnad för diagnos, hantering och retur.
InfoCare CS AB ansvarar inte för gods som ankommer utan ordernummer.
KOSTNADER
Ovanstående hantering är kostnadsfri och täcks av tillverkaren. Ni kan endast tvingas bära kostnader om:
- Om den returnerade enheten är transportskadad när den kommer till Infocare till följd av bristfälligt emballage.
- Den returnerade enheten är skadad på grund av handhavandefel eller yttre åverkan.
- Icke auktoriserad personal har modifierat eller påbörjat reparationen av enheten.
- Den felanmälda och returnerade enheten är felfri.
ÖVRIGT
Det är kundens ansvar att säkerhetskopiera mjukvara (datafiler och program) innan reparation och att återinstallera densamma efter reparation. Infocare CS AB ansvarar inte för mjukvara på datorn som går förlorad under serviceförloppet.