Permalänk

Nesputer

Hej, jag vet att detta har gjorts många gånger förut, men jag har i flera år varit sugen på att bygga en själv så nu har det äntligen blivit gjort! Har fått mycket inspiration här på sweclockers och snott en massa ideer, speciellt tack till Snabelost3 och Darkling för inspiration!

Hårdvara:
Moderkort: ASUS AT3IONT-I Deluxe, hittade detta till bra pris och super smidigt med extern nätagg så det blev ett perfekt köp! wlan är ju också ett plus!

Minnen: Kingston ValueRAM minne - 4 GB (2x2gb) 1333mhz, inte mycket att säga, inte så höga vilket passar detta bygge perfekt då det inte finns jätte mycket utrymme att spela på.

Fläktar: Fractal Design Silent Series 40mm, Fractal Design Silent Series 50mm, såg i ett galleri här att dom verkade passa rätt bra till chassit!

Hårddisk: en gammal seagate 2.5" 60 gb som jag tagit från min ps3 då jag bytte hårddisk i den. kommer säkerligen bytas ut så småningom mot något större.

Övrigt:
Har köpt en dremel kopia på biltema för att kapa i neset!

Angående bilderna, vet att kvaliteten är lite halv taskig, men kameran är trasig så det fick bli mobil kameran. Vilket inte är riktigt optimalt för bildkvaliteten. Sen vart jag lite ivrig i mitt byggande i slutet så det blev lite få bilder, kan tänkas ta fler senare om jag öppnar upp och ska byta ut något!

Nesputer

Permalänk
Medlem

hehe nice bygge. Lite fler bilder men en femma blire.

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

Underbart

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

nostalgi <3

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk

väldigt mycket nostalgi, lite därför jag byggde den, ett nes som man kan använda dagligen

Permalänk
Medlem

Använder du de två knapparna på fronten för power/reset också?

Snyggt bygge! Du hade lite flyt med budgivningen också

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Använder du de två knapparna på fronten för power/reset också?

Snyggt bygge! Du hade lite flyt med budgivningen också

Yes, använder knapparna i fronten samt orginal led:en för power! och ja, det blev riktigt bra pris hela bygget inkl de verktyg jag fått köpa till har gått på ungefär 2500 kr

Permalänk

Riktigt trevligt måste jag säga! Man blir ju lite avis.

Permalänk
Medlem

jag jobbar något liknande men jag har inte kommit så långt än, va har du för nätagg?

Permalänk
Medlem

Nyskapande? Nä.
Kul? SOM FAN!

Speciellt eftersom du använder orginalknapparna, skönt klick i dem.

4/5

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Skrivet av menlivet:

jag jobbar något liknande men jag har inte kommit så långt än, va har du för nätagg?

Det sitter ett inbyggd på moderkortet, det finns en del som har det, väldigt smidigt bara en dc adapter som pluggas in bak i moderkortet.

Skrivet av kabex:

Nyskapande? Nä.
Kul? SOM FAN!

Speciellt eftersom du använder orginalknapparna, skönt klick i dem.

4/5

Jo skulle inte vara samma sak om man inte använde original knapparna:P tack så mycket för rösten:)

Permalänk
Medlem

Lite off topic:
jag har ett nes över (trasigt) som jag har haft ett tag, också haft planer på att bygga in en dator i den:)

Men får se hur det blir med den saken, men kanske skickar ett pm om jag drar igång projektet:)

On topic:
Det jag gillar mest är att du har kvar det gamla utseendet på neset:)

5/5

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

blir lite ledsen om det var ett fungerande NES

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

blir lite ledsen om det var ett fungerande NES

hmm, hade nog vart bättre att ta mitt trasiga:)

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

hmm, hade nog vart bättre att ta mitt trasiga:)

som framgår så var det ett defekt nes jag byggde i:) skulle aldrig ha sönder ett fungerande!

Och skicka gärna pm om de blir något bygge, om du behöver lite tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbensamuel:

som framgår så var det ett defekt nes jag byggde i:) skulle aldrig ha sönder ett fungerande!

Och skicka gärna pm om de blir något bygge, om du behöver lite tips!

okej, missförstånd av mig:)

Men har inget mini-itx mobo över eller nån 2,5 disk, men skickar ett pm om det blir av:)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat ett otrevligt inlägg med hänvisning till forumreglerna § 1.2. Det är inget fel att komma med kritik, men den bör vara konstruktiv och skriven med respekt.

/KimTjik