Radera ALLT från en HD?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södermanland
Registrerad
Dec 2010

Radera ALLT från en HD?

Hey

Jag måste ha ett program som kan radera allt från HDD men det enda ajg vet är Killdisk som tar sjukt lång tid på sig så är det någon som vet ett bra effektivt program som man kan bränna till skiva för att radera en HDD så vore jag tacksam.

League of Legends logic: Report my noobteam, you win because we got noobteam and not beacuse you are better.
CoD logics: We play Cod with cheats beacuse we still lose when cheating in BF3
Games overall logic: Anyone who has lower skills than yourself is a noob and everyone with better skills than yourself is a nolifer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Moderkort: Asus Maximus VI Extreme | CPU: i7 4770k | Kylning: be quiet! Silent Loop | GPU: EVGA GTX 780 3GB SC ACX SLI | Ljud: Asus Essence STX II | Minne: Corsair DOMINATOR DDR3 16GB 2133 | PSU: Corsair AX 860 | Skärm: Asus PB278Q | Chassi: Fractal Design Define R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Hey

Jag måste ha ett program som kan radera allt från HDD men det enda ajg vet är Killdisk som tar sjukt lång tid på sig så är det någon som vet ett bra effektivt program som man kan bränna till skiva för att radera en HDD så vore jag tacksam.

Det som tar tid är att skriva till disken och det är oberoende av programmet. Det är inte progget som flaskar utan disken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Vill du ha bort det effektivt måste du ju ta tid på dig ellerhur?!...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2010

Det som tar tid med killdisk är ju att den skriver över allt du har på den!
Hastigheten begränsas av diskens skrivhastighet.

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Feb 2004

vill du bara radera allt på disken så kör en formatering på disken, vill du att datan på disken inte skall gå att återskapa så få du kör killdisk eller liknande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

I Windows finns det ett alldeles utmärkt verktyg för att radera en hårddisk och det heter diskpart.exe. När man startat diskpart skriver man "list disk" för att få upp en lista på hårddiskarna man har inkopplade till datorn. Skriv sedan "select disk #", där du byter ut # mot nummret på hårddisken du vill rensa. Därefter kör man "clean all", då skrivs nollor över hela diskytan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LKPG
Registrerad
Feb 2003

Kör kryptering på disk så slipper du problemet.
Det tar en faslig tid (precis som alla andra program som skriver) MEN se'n kan du använda disken hur som helst.. och - händer något (disken pajar eller ska skrotas t.ex.) så är det bara att låta den vara... det är bara myrornas krig på den iaf.

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Workstation - Server - Kenner 4-ever