Mass Effect frågor *Spoilers*

Permalänk
Entusiast

Mass Effect frågor *Spoilers*

Tjena, frågade samma sak i en annan tråd men det var ingen som svarade, så gör en egen tråd istället
Så, jag har lite Mass Effect frågor, och för er som inte spelat ut ettan eller tvåan gör bäst i att inte titta:P
Okej, första frågan.

Om man hade en romans med Miranda, kan man ha det med Liara i shadow broker, vilka konsekvenser ger det osv.
Sen borde man döda the council, för i tvåan får man ju ingen hjälp alls från dem, får man hjälp av Anderson om man låter människorna bli ledarna? Och vad kan det ha för påverkan i ME3?
Sist men inte minst undrar jag om man borde förstöra collector basen, jag gav den till cerberus, men då fick jag en massa renegade, det är ju lite konstigt eftersom den borde hjälpa alla för att utveckla nya vapen mot the reapers, kan nån förklara ?

Dold text

Edit: Kom på, spelar igenom ME 1 för andra gången nu och ska rätta till ett par fel jag gjorde, vad är skillnaden om man spelar på normal eller insanity, om man importerar sparningen?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Tror inte Liara är en romance-karaktär i Shadow Broker... jag fick åtminstone inget sånt kul när jag spelade genom den delen.

Om man inte importerar ett sparat spel så tar ME2 för givet att man offrade the Council, och man får då fan inte mycket hjälp ändå så det spelar nog en mindre roll, åtminstone i tvåan.

Vilken collectorbas?

[ spoiler] [ /spoiler]

Permalänk
Avstängd

Läs någon förhandstitt på Mass Effect 3 så får du reda på fördelar/nackdelar med att förstöra/behålla Collector-basen. Kan även berätta om du så önskar

Som sagt ovan tror jag inte det går att göra något med Liara.

Angående sparningen är det ingen skillnad, du kan få en Geth pulse-rifle om du kör Tali's uppdrag på insanity/hardcore

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av darkmoon:

Tror inte Liara är en romance-karaktär i Shadow Broker... jag fick åtminstone inget sånt kul när jag spelade genom den delen.

Om man inte importerar ett sparat spel så tar ME2 för givet att man offrade the Council, och man får då fan inte mycket hjälp ändå så det spelar nog en mindre roll, åtminstone i tvåan.

Vilken collectorbas?

[ spoiler] [ /spoiler]

Jo man kan ha en romans med Liara, hmm, konstigt Anderson o Shepard var ju vänner.
Collectorbasen man förstör eller behåller i slutet av tvåan.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Läs någon förhandstitt på Mass Effect 3 så får du reda på fördelar/nackdelar med att förstöra/behålla Collector-basen. Kan även berätta om du så önskar

Som sagt ovan tror jag inte det går att göra något med Liara.

Angående sparningen är det ingen skillnad, du kan få en Geth pulse-rifle om du kör Tali's uppdrag på insanity/hardcore

Vet faktiskt mer eller mindre ingenting om ME3, vill bli överraskad när jag startar upp det och spelar
Dock vet jag om att reapers attackerar jorden osv, kunde inte hålla mig borta från trailern, sjukt awesome ju
Men berätta gärna så länge det inte förstör storyn i trean eller nåt, som att cerberus går med the reapers (Inte troligt jag vet, bara ett exempel) eller nåt sånt "stort".

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit