Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Ser äckligt gött ut! Gillar den lite mer avskalade looken. Hoppas nu att det är focus på:

* Gameplay - karaktärers och klassers respons, rörelse och balansering
* Bättre "Command/ledning" än i PS1
* Fräcka & många fordon, älskade att flyga min Reaver/Mosq
* Bra samspelning i outfits/squads
* Stor valmöjlighet att customa sin karaktärs "skills"

Personligen tycker jag att den viktigaste förbättringen dom behöver är ett klarare mål med striderna och bättre belöningssystem. När jag slutade spela PS1 vart det knappt något PvP alls för folk känade mer på att plocka oförsvarade baser på löpandeband än faktiskt strida över en bas.

Något DAOC gjorde rätt var realm relics. Det gav något konkret och ultimat att försvara och beröva. Keeps togs för att öppna upp vägar till Relics, och dem mindre Tornen gav xp/coin bonusar för hela realmen. Suvveränt system och jag hoppas att PS2 har lite sådana mål.

Permalänk
Medlem

Låter som ett koolt system. Några nyheter om spelet!? HYPE HYPE HYPE!

Permalänk
Medlem

Planetside är bästa bästa mmoet någonsin, faktiskt spelet som fick mig att börja lira PC!

Sjuka förväntningar på uppföljaren..

Permalänk
Medlem
Skrivet av klantbo:

Planetside är bästa bästa mmoet någonsin, faktiskt spelet som fick mig att börja lira PC!

Sjuka förväntningar på uppföljaren..

Nä, för mig var det Tribes 2. Det var så stort att det var ett MMO för mitt lilla 28K modem

Jag körde aldrig Planetside, 2:an kanske blir intressant, men jag antar det kommer ha samma dyra månadskostnad som alla andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Nä, för mig var det Tribes 2. Det var så stort att det var ett MMO för mitt lilla 28K modem

Jag körde aldrig Planetside, 2:an kanske blir intressant, men jag antar det kommer ha samma dyra månadskostnad som alla andra?

Tribes 2 var ett mycket bra fps.

Men Planetside 2 ska inte ha nån månadskostnad.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Ser mycket intressant ut. Känner flera som väntar på detta

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

"Den massiva free-to-play Windows-pangaren Planetside 2 som väntas ut antingen mot slutet av året eller början av nästan har rejäla nivåer, berättar Matt Higby för PC Gamer. Ja, du kommer springa omkring på nivåer som är 8x8 kilometer stora, vilket innebär 64 kvadratkilometer. Vidare rapporteras att krypskyttar effektivt kommer kunna panga på avstånd runt 1 kilometer.
Områdena med de olika uppdragen är ofta uppdelade kring diverse fabriker, där de viktiga områdena kan vara ungefär i samma storlek som Modern Warfare-nivåer. Vidare berättas att spelet balanseras för att kunna vara obalanserat. Alltså, vissa områden tillåter strider med väldigt ojämnt antal spelare. Det kan mycket väl hända att du behöver försvara en bas med 29 kamrater, medan 200 fiender närmar sig från utsidan.
Vilken fraktion är du mest sugen på; The Terran Republic, The New Conglomerate eller The Vanu Sovereignty?" - Från FZ.se

Sen en film på Terrans rustning
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=m53Yvi...

Permalänk
Skrivet av Kapten Kattskit:

"Den massiva free-to-play Windows-pangaren Planetside 2 som väntas ut antingen mot slutet av året eller början av nästan har rejäla nivåer, berättar Matt Higby för PC Gamer. Ja, du kommer springa omkring på nivåer som är 8x8 kilometer stora, vilket innebär 64 kvadratkilometer. Vidare rapporteras att krypskyttar effektivt kommer kunna panga på avstånd runt 1 kilometer.
Områdena med de olika uppdragen är ofta uppdelade kring diverse fabriker, där de viktiga områdena kan vara ungefär i samma storlek som Modern Warfare-nivåer. Vidare berättas att spelet balanseras för att kunna vara obalanserat. Alltså, vissa områden tillåter strider med väldigt ojämnt antal spelare. Det kan mycket väl hända att du behöver försvara en bas med 29 kamrater, medan 200 fiender närmar sig från utsidan.
Vilken fraktion är du mest sugen på; The Terran Republic, The New Conglomerate eller The Vanu Sovereignty?" - Från FZ.se

Sen en film på Terrans rustning
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=m53Yvi...

Omg omg omg!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

45min gameplay, Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=ohxc5flxhP0

Ser sjukt bra ut, har det ens hälften av spelkänslan från det första så kommer det bli riktigt bra

Permalänk
Avstängd

Shysst, kul att se att spelet existerar, tyckte att det var lite vaporware varning över PS2 ett tag. Att det ser sjukt bra ut är väll att ta i, men det är iaf en bra början.

Själv missade jag Planetside 1, då jag var engagerad i andra spel som tog upp mycket tid, men den här gången kommer jag nog absolut spela.

Permalänk
Medlem

Hud:en såg väldigt BF3 inspirerat ut, kanske även poängen som han får i videon såsom kill assist poäng.

Ser intressant ut iaf.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Jag körde ettan jävligt mycket redan från Beta, så för mig ser det här sjukt bra ut, inte grafiken jag tänker på...

Permalänk

Fan va kul att det finns lite planetside entusiaster. Trodde tråden skulle vara full med troll (;

Spelade mest free trials eftersom jag var en liten kid på den tiden och inte hade några pengar. Man kunde inte få så mycket gear och sånt på trials men man kunde göra några saker. Bland annat vara hacker med cloak och den där auto-pistolen, kommer ihåg att jag gick runt och samlade på mig sånna pistoler av NG då jag var vanu. Sen kunde man smyga upp på spelare som satt stilla och ladda ur hela magasinet i ryggen ^^
Alternativt kunde man köra lite pansar.

Ser verkligen fram emot detta!

Permalänk

Ser ju vidersnyggt ut! Och älskar time cycle, fast skulle behöva vara mörkare o_o

Permalänk
Medlem

Om ni är sugna på BETA keys så följer det med en key i senaste numret av amerikanska PC Gamer
Finns t.ex. på Press Stop, och säkert i andra tidningsbutiker.
Jag köpte precis ett ex på Press Stop i Göteborg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omen:

Om ni är sugna på BETA keys så följer det med en key i senaste numret av amerikanska PC Gamer
Finns t.ex. på Press Stop, och säkert i andra tidningsbutiker.
Jag köpte precis ett ex på Press Stop i Göteborg.

Oh detta måste kollas upp.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av omen:

Om ni är sugna på BETA keys så följer det med en key i senaste numret av amerikanska PC Gamer
Finns t.ex. på Press Stop, och säkert i andra tidningsbutiker.
Jag köpte precis ett ex på Press Stop i Göteborg.

Stod det på tidningen att den innehöll beta key för Planetside 2?
Kollade in Press Stop idag men kunde inte hitta nått alls om Planetside 2 i den. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Stod det på tidningen att den innehöll beta key för Planetside 2?
Kollade in Press Stop idag men kunde inte hitta nått alls om Planetside 2 i den. =/

Såhär ser omslaget ut.
Säker på att det var PC Gamer USA du tittade på?
Här kan du kolla om tidningen finns i en Press Stop nära dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av omen:

Fanns en svensk och en engelsk, förmodade att den engelska var den amrikanska men det var inte samma framsida som du visade.
Och såg att den ej finns alls i Linköpings Press Stop med din länk. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Enjoy!

http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/base-bustin/
Gamebreaker kommenterar spelet och klippet - 9min

Permalänk
Medlem

Nu får det bli dags för betan tycker jag! Surfade in på PS hemsida bara för att höra den gamla klassiska login/sanc musiken

Permalänk

Planetside 2

Hittade ingen Planetside 2 tråd, och blev grymt chockad!
För er som inte vet är det ivarjefall ett ENORMT MMO-FPS (ungefär)
en bas (som man kan ta över i real time) är som en fps bana ungefär!

Här är en video, tror ni letar bäst själva sen

Officela hemsidan: http://www.planetside2.com/

Permalänk
Medlem

Mer än halva våran bf3 clan ska hoppa över till PS2. vi har runt 100 pers.

Permalänk
Skrivet av Osian:

Mer än halva våran bf3 clan ska hoppa över till PS2. vi har runt 100 pers.

Kul Ju mer man är desto roligare blir det förmodar jag

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Hmm, F2P á la LoL... Jag är inte speciellt förtjust i FPS, men det här känns ändå värt att prova

Permalänk
Medlem

K, fick veta igår att tydligen så ska en clan joina oss. vem vet hur många vi blir haha.

Permalänk
Medlem

Såg videon för ett tag sen och enda frågan är... Månadskostnad? Isf nej tack.

Permalänk

Hade varit mer intresserad om det var ungefär som eve online i nullsec alltså inga fraktioner bara massa företag=arme. Köra på samma betalnings sätt som i eve online. Man betalar för spelet och i månaden men får gratis expansioner men som ny spelare får man testa gratis i 14 eller 21 dagar och ha tillgång till allt. Eu servrar med 300000 spelare. Krig dygnet runt.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Såg videon för ett tag sen och enda frågan är... Månadskostnad? Isf nej tack.

spelet är ftp (free to play) så du kan glömma någon betalning överhuvudtaget