Metroid Prime - Tidernas spel?

Permalänk
Medlem

Metroid Prime - Tidernas spel?

Såg hi res video på spelet idag, och det är så jävla snyggt för att vara console :):):)

Tom på ign's ps2 avdelning är dom impade.

Metroid Prime > GTA:VC

Nintendo is back on top baby!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Länk till videon?

Permalänk
Medlem

Går tyvärr inte att länka till...du måste vara medlem :/

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Woah, Metroid, "tidernas spel", DoomIII-style. Visst ser det bra ut, och jag tror också att det kommer vara jätteroligt, men just nu är det bara grafik.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

här är en gratis länk:

www.gamers.com

Video längst ner på sidan...

inte hi res men ändå

Piggymoin: spelet släpps om 9 dagar...så spelet är klart.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Tidernas spel! HAHAHAHAHAHAH

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jaha du tycker det låter jätteroligt va? Faktum är att Retro Studios som gjort spelet har tagit programmerare och grafiker från ID software och dem som gjort half life. Level designen är bla gjord av Zoid, han från map designen i quake osv.

www.retrostudios.com

Dom mest talangfulla i branchen.

Jag citerar:

Retro's team includes the most talented people in the industri, led by an experienced management group with a proven track record - handpicked to create the most innovative video games the world has yet to see.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Givet att det är klart, men hur kan det vara med och tävla om tidernas spel om vi bara sett grafik? Tyckte det var samma sak om Doom3, man såg supergrafik, det blev "best of show" osv, men ingen hade spelat det.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

piggymon

du kan väl alltid läsa från dom som spelat spelet då?

http://cube.ign.com/articles/376/376769p1.html

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Ett konsol spel kan inte bli "tidernas spel". (Jag är emot konsol spel bara för att jag inte har någon själv...)

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Ett konsol spel kan inte bli 'tidernas spel' bara på grafik, för om det ens skulle vara möjligt att vinna en sådan titel på bara grafik så skulle pc världen vinna det lätt över konsol, dock är det mycket mer som spelar in i den bedömingen och då har ju faktiskt konsol en chans

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

direktlänk till videon (listade ut det med mina skills:D)
http://www.metroid.com/metroid_480.mov
av videon att dömma tycker jag att det ser tråkigt ut

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Hmm.. Är det likt GTA3: VC på nåt sätt?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem

Re: Metroid Prime - Tidernas spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
Såg hi res video på spelet idag, och det är så jävla snyggt för att vara console :):):)

Tom på ign's ps2 avdelning är dom impade.

Metroid Prime > GTA:VC

Nintendo is back on top baby!

Denna posten säger allt om spelet som behöver sägas.

Det erkänns att spelet är snyggt för att vara konsoll.

Men varför vill jag spela fula spel på konsoll då jag kan få bättre och snyggare spel till PC, och som dessutom är mer avancerade?

PC är alla andra spelenheter överlägsna, därför kan man strunta i allt vad konsoll och konsollkramare heter och bara njuta av billiga spel (eftersom de inte behöver pröjsa konsolltillverkaren för att få ge ut sina spel) och bra spel till ens egen lilla "Bettan"...

Visa signatur

Min data mashin - windows 98 med skärm och mus och tangentbord och usb

Permalänk
Medlem

Re: Re: Metroid Prime - Tidernas spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nelixon
Denna posten säger allt om spelet som behöver sägas.

Det erkänns att spelet är snyggt för att vara konsoll.

Men varför vill jag spela fula spel på konsoll då jag kan få bättre och snyggare spel till PC, och som dessutom är mer avancerade?

PC är alla andra spelenheter överlägsna, därför kan man strunta i allt vad konsoll och konsollkramare heter och bara njuta av billiga spel (eftersom de inte behöver pröjsa konsolltillverkaren för att få ge ut sina spel) och bra spel till ens egen lilla "Bettan"...

PC må vara tekniskt överlägen, men vad i västervik spelar det för roll när detta handlar om spel? Det finns väldigt roliga spel till båda två, och då kan jag inte bara strunta i Super Mario Sunshine och liknande.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

känns som en konsol för 2500-3000kr är billigare än en hyfsad pc som kostar 15000kr

liksom, nån logik i det hela får det väl vara.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Till och börja med, vem FAN bryr sig om GTA - Vice City jämnfört med det här spelet???

Vice City är ett action/bilspel/mafia/shooterspel som är något som är komplett annorlunda jämnfört med det här.
Varför ens försöka posta sådana extremt ogenomtänkta, korkade, fjortisaktiga patetiska inlägg där man yttrar sig om vilket spel som är "bäst"???

Det är ju för i tusan inte det ena ELLER det andra.
Man kan tycka om båda två spelen! Right?

Jag tycker bara att det är sorgligt att folk jämnför två spel som är så totalt annorlunda med varandra.
Lägg ner med småbarnsfasonerna tack!

Sen angående all prestanda och all data angående PCns prestanda vs en GameCubes prestanda anser jag vara lika löjlig jämnförelse där.

Det är ju för i tusan inte GRAFIKEN som gör spelet till vad det är, utan Nintendos skapelse genom hela Metroid-kulten och själva blandningen utav kontroll + ljud + känsla + hållbarhet som gör spelet till vad det är, INTE att det sitter en GeForce 436132407891421437894239784 i maskinen eller inte.

Metroidspelen bygger (i alla fall 3:an) på att man genom äventyret långsamt rustar upp sig - men inte med vapen, utan med speciella utrustningar och delar av rustningen Samus Aran bär på sig - likt Megaman X-serien.
I början så är man bara en ömtålig liten vag spelare med få egenskaper, och mot slutändan så är man en tungt beväpnad monstervarelse med så många coola rustningsdelar som tillåter en röra sig igenom banorna helt oberört av hinder eller monster.
Det till skilland från "vanliga" FPS-spel där man bara samlar på sig vapen och inte mer än så skiljer detta spel från dom flesta jag sett i plattformsgenren.

Som exempel springskorna i Metroid 3 som om man använder dom rätt så kan man flyga genom skärmen supersnabbt till kostnaden av livsmätaren. Eller energistrålen som fungerar som en lian mer eller mindre där man kan slänga sig över gap och rikta in strålen på speciella block och svinga sig över farliga stup. (Den finns säkert med i Metroid Prime)
Eller alla olika missiler och superbomber vars funkionalitet kan öppna vissa dörrar så att man långsamt öppnar portaler till nya världar.

Metroid-serien koncentrerar sig mer på stämning, ljud, musik, spelkontroll, mystik, äventyr och story och att man jämnför något så dumt med grafiken i en PC med den som finns i en GameCube så jämnför man bara en yttepyttedel av vad hela spelet står för.

Även om det sitter en 10 Mhz processor i mitt SNES (eller vaffan det är) och grafiken är 2D så tycker jag att Super Metroid (Metroid 3) är det absolut bästa plattformsspelet någonsin (okej. Megaman X-serien tycker jag är fasligt nära) när det gäller kontroll, stämning, äventyr och ljud, och det är oavsett om ni jämnför med en GeForce 4 Ti-4600.

Och ska jag vara ärlig så tycker jag att det finns fan så mycket mer SKIT till PC än vad det finns till konsoll.

Visst finns det dåliga spel till konsoll, men dom är mycket färre än vad allt skit släpps till PC - och det är då inte ens säkert om det är kompatibelt med ditt ljudkort/grafikkort/blah.
Det är få spel som är riktiga genomslagskraftiga titlar till PC jämnfört med alla klassiker som återupplivas av Nintendo.
Nintendo har ju licenser till dom mest efterlängtade legendariska spelen Zelda, Megaman, Super Mario, Metroid etc. och det är det som klår PC-maskinen när det gäller kvalitativa spel.

Visst klår PCn alla Next Generation-konsoller i prestanda, men är det verkligen prestandan som prioriteras när man gör spel?
Och i detta fall, vilken jävla roll spelar grafiken i Metroid-serien?

VIll ni dedikera er åt spel som kräver ett GeForce4 256 MB så att ni kan spela spelet i 1600x1200x64-bitars texturer med Antialising på skuggor för 5000 kr så VAR SÅ GOD!
Jag bryr mig inte, vi bryr oss inte och ingen bryr sig ett minsta lilla dugg.

Men låt oss som INTE prioriterar alla polygoner eller om den skuggan bakom fienden är renderad i OpenGL eller inte; ägna oss till spel vi anser där grafiken inte har ett lika enormt värde.

Ett spel och en prestanda på maskinen gör inte ett spel till det ultimata.

Kan vi få död på hela det här skitsnacket om Vice City vs Metroid Prime och hela det onödiga tjafset om PC vs Next-Generation Konsoller för en gångs skull???

Jag börjar bli seriöst så jäkla trött på det.

Visa signatur

"The desire for perfection is that desire wich always makes every pleasure appear incomplete, for there is no joy or pleasure so great in this life that it can quench the thirst of our soul..." - Dante Alighieri

Permalänk
Medlem

Av vad jag läst o sett av Metroid Prime tycker jag det verkar satans likt Shogo: Mobile Armor Division? (Ja, det spelet hade allt, känsla, story, mysig grafik, multiplayer, moddar etc)
Och Mega-C, Hade jag haft pengar över till att köpa en konsol hade jag gärna gjort det. Men sen är frågan vilken? Xbox, ps2 eller gamecube? Vad är skillnaden mellan dem? Vilken har bäst spel etc? Nej, en PC med bredband, det är livet.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem

Oj, du väljer Megaman X framför klassiker som Super Mario world/64?
Tokigt

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Hedersmedlem

Super Mario World/64 kanske är klassiker, men både Metroid och Megaman är bättre (tycker jag). Super Mario Bros 3 var bättre än både World och 64.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Tidernas spel?? Löjligt

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piggymon
Oj, du väljer Megaman X framför klassiker som Super Mario world/64?
Tokigt

Jag föredrar hellre att skutta runt och skjuta elaka robotar med en X-blaster än att hoppa runt och samla på mig svampar och guldmynt ;D

Super Mario 64 är dessutom till N64.
MegamanX-spel finns inte till N64 (Megaman Legends är INTE X-serien)

Visa signatur

"The desire for perfection is that desire wich always makes every pleasure appear incomplete, for there is no joy or pleasure so great in this life that it can quench the thirst of our soul..." - Dante Alighieri

Permalänk

Säger bara en sak ZELDA.

Visa signatur

[b]I AM THE EVIL MONKEY[/b]

Permalänk
Medlem

Tidernas Spel : Bikini Babes eller vad fan det där fighting liret heter. Har inte ens testat det men ser bra ut på screensen iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjobonka
Tidernas Spel : Bikini Babes eller vad fan det där fighting liret heter. Har inte ens testat det men ser bra ut på screensen iallafall

Bikini Karate Babes

Fick 1.1 / 10 i betyg av IGN.com

Recensionen finns på http://pc.ign.com/articles/373/373791p1.html

lol

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skrattade så jag grät när jag spelade det!!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delamundos
Säger bara en sak ZELDA.

Amen!
Det finns väldigt få spel som når upp till de klassiska "Legend of Zelda"-spelen.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Avstängd

alla här verkar inte fatta något (förutom mega-c) om konsoler.
många av spelen till t.e.x ps2 är otroligt snygga, t.e.x mgs2 är ju supersnyggt, klart bättre än dom flesta andra spelen till pc just då.
metroid prime blir nog väldigt bra, men det blir inte tidernas spel, det är ju redan megaman-serien, castlevania- serien, mario-serien, zelda-serien, final fantasy-serien och metroid-serien.

en dator är oxå väldigt dyrt, en gamecube med ett spel + minneskort kostar ca 3000, men en ungefär lika bra pc kostar minst omkring 10.000 kr, så för dom pengarna som blir över när man köper en gamecube kan man köpa spel för istället.

så välj: en pc för 10.000 eller en gamecube med 15 spel och 2 minneskort till, det är bara ni som kan välja.

anledningen till att jag spelar konsolspel är för att jag inte har råd till en super-dator, så istället satsar jag på konsoler istället, nu har jag fått en bra dator men jag fortsätter med konsoler.

enda anledningen till att köpa en dator är då om man inte vill betala för spelen, utan istället villa ladda ner dem och vara olaglig.

heltenkelt: konsoler är inte värdelösa , men inte heller datorer, har man en bra ekonomi så kan man köpa en bra dator, om inte får man köpa konsoller.

jag äger själv en pc (1,7 ghz 512 mbram geforce 3 ti 500 m.m) en gamecube, en gameboy advance, en gameboy color, en playstation 2, men jag är inte negativ till alla bara för att vissa är bättre än andra på vissa punkter.

och så beror köpet på en konsol eller pc oxå vilka spel man gillar, gillar man fps så köper man pc, gillar man action-spel ska man köpa x-box vill man ha äventyrs spel ska man köpa gamecube eller ps2 och gillar man gulliga plattforms-spel så köper man gamecube o.s.v o.s.v

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem

Vill bara upplysa om att Metroid Prime fick 9.8 av 10 av IGN!!!!!!!!

Bara två spel har fåt 10.0 av IGN, och Metroid Prime är det tredje bästa spelet någonsin dom recenserat. Det slår Vice City, Det slår Mario, det slår Halo.

DEt NI!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

9.8/10 i sin genre.

det är som att gemföra ett fiske spel med ett action spel. Fiskespelet får 9.5/10 och är bästa fiskespelet någonsin. Action spelet får 8.8/10 och är en av de bästa action spelen. Är du fiske spelet et mycket bättre spel än action spelet?

svaret är självklart nej, men kanske. Tycker man om fiske framför action, så är det bättre, och tvärtom.

Om det slår andra spel i helt olika genrar, så beror det nog från person till person.