Permalänk
Medlem

Om din far är snickare borde han väl tipsat dig om att limma motfanér på andra sidan skivan också så inte det slår sig?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

men vänta här nu har du köpt skrivbordbrädan och inte ha gjort den?
köpt den från jim&fix? är riktig sugen på en apple wireless keyboard, tappar inte den signal eller så?
riktigt snyggt gjort måste jag säga, skulle kanske ha haft en låda bara och så mer plats för benen(min åsikt, har långa ben XD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

men vänta här nu har du köpt skrivbordbrädan och inte ha gjort den?
köpt den från jim&fix? är riktig sugen på en apple wireless keyboard, tappar inte den signal eller så?
riktigt snyggt gjort måste jag säga, skulle kanske ha haft en låda bara och så mer plats för benen(min åsikt, har långa ben XD)

Skivan har jag inte aning vart den är inköpt (köpt genom min faders företag).

Äpple Wireless Keyboard funkar fint fint. Tappar aldrig signalen och batterit räcker i ett par månader.

Angående lådorna så är det totalt 4 och mellan dessa har jag cirka 80cm plats vilket för mig är gott om plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

så jävla snyggt !

Tack tack myrstack!
Själv tycker jag att det inte blev nå speciellt bra.

Permalänk
Medlem

Det var snyggt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fredras:

Tack tack myrstack!
Själv tycker jag att det inte blev nå speciellt bra.

Ha ha nu är du bara blygsam. Fortsätt snickra och bygga, kvinnor älskar sånt!

Permalänk
Medlem

Fint skrivbord!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

vad e de för processor som sitter i PC'n då?

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Oj oj glömde den lilla detaljen! Det är en i5 3570K ej klockad (ännu)

Permalänk
Medlem

Nej men vilken depression nu la mitt moderkort av och jag måste skicka tillbaka det till komplett!

Permalänk
Medlem

Jippi depressionen är över! Fick ett nytt och allt fungerar fint fint nu!

Permalänk
Medlem

fint byggt dator slippade du för hand? ang mac datorn, gör den till PC fint med ett moddat mac XD installera windows på den också :Dhehe och kanske länka galleriet till apple XD kul och se vad de säger ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

fint byggt dator slippade du för hand? ang mac datorn, gör den till PC fint med ett moddat mac XD installera windows på den också :Dhehe och kanske länka galleriet till apple XD kul och se vad de säger ^^

Om du syftar på aluminiumet så har jag slippat det för hand.
Är fortfarande lite fundersam över att modda chassit. Om jag nu ska göra det får det bli nästa lov då jag börjar gymnasiet i morgon och då blir det att plugga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredras:

Om du syftar på aluminiumet så har jag slippat det för hand.
Är fortfarande lite fundersam över att modda chassit. Om jag nu ska göra det får det bli nästa lov då jag börjar gymnasiet i morgon och då blir det att plugga.

fint slippat faktiskt
imon?!!! börjar 24e, man får inga uppgifter de första dagarna/veckorna, vadå var går du?

Permalänk
Medlem

Nice datorer, nice skrivbord... kan inte önska sig nå mer. Dock hörlurarna ser skräp ut jämnfört med allt annat

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

fint slippat faktiskt
imon?!!! börjar 24e, man får inga uppgifter de första dagarna/veckorna, vadå var går du?

Sankt Mikeal i Mora.

Permalänk
Medlem

Minuspoäng för äpplena, men pluspoäng för att du byggde ett eget skrivbord!
4p

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Minuspoäng för äpplena, men pluspoäng för att du byggde ett eget skrivbord!
4p

Tack tack! iMacen är såld nu bara så herrn vet.

Permalänk

Bra galleri snyggt byggd dator!

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

Bra galleri snyggt byggd dator!

Tack tack!
Ska försöka sleeva 24pin och 8pin i helgen. Jag vet dock inte när och hur jag ska lacka den fina aluminium plåten.

Permalänk
Medlem

Fint bygge! Älskar ditt bord! <3 jalusiskåp

Skrivet av Fredras:

Tack tack!
Ska försöka sleeva 24pin och 8pin i helgen. Jag vet dock inte när och hur jag ska lacka den fina aluminium plåten.

funkar med spray färg, se bara till att rengöra med avfettning/aceton och använda en primer som funkar för alu (etching primer) annars flagnar det snabbt...

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

Fint bygge! Älskar ditt bord! <3 jalusiskåp

funkar med spray färg, se bara till att rengöra med avfettning/aceton och använda en primer som funkar för alu (etching primer) annars flagnar det snabbt...

Tack för svaret!
Tänkte skaffa lite färg och primer nu i helgen. Tänkte även passa på och fixa kabeldragningen.

Permalänk
Medlem

ingen orsak tänk bara på att hellre lägga många tunna lager än några få tjocka, de tunna lagren torkar dessutom så snabbt så man kan spraya med några få minuters mellanrum

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

ingen orsak tänk bara på att hellre lägga många tunna lager än några få tjocka, de tunna lagren torkar dessutom så snabbt så man kan spraya med några få minuters mellanrum

Har sprayat nu och bilder kommer snart. La 4 tunna lager ovan på 3 tunna lager primer. Blev faktiskt ganska bra, för att vara första gången man sprayar.

Permalänk
Medlem

fint, jo det är svårt att misslyckas med tunna lager man kan lägga tjockare om man är duktig på det men det är svårt att undvika rinningar då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

blev bra mycket finare!

Visa signatur