Permalänk
Medlem

Infinity Mirror

Hej!

Jag har följt tråden "Bygga en infinity mirror" under några veckor, och nu har jag tagit mig tid att bygga en.

Tyvärr så togs det inte många bilder under själva byggnadsprocessen men jag har ett flertal bilder från när den sattes ihop samt när den är färdig.
Detta är materialet som användes till bygget:

1. En klocka från Jula (Jag använde ramen och frontglaset men tog ur själva klockan).
http://www.jula.se/vaggklocka-940158

2. En spegel, specialbeställd från glasmästare (275mm i diameter).
3. Måttbeställd aluminiumskiva (295mm i diameter) samt aluminiumremsa för att gå runt spegeln, gjordes hos plåtslagare.
4. Spegelfilm från ett företag i närheten som sysslar med grafisk design.
5. Lysdioder, resistorer samt krympslang.
6. 12V Transformator.

Det första jag köpte var klockan, och jag började sedan mäta inuti för att se hur stor infinity mirror jag kunde få plats med. Efter att jag tagit alla mått så gick jag till en lokal glasmästare och fick spegeln gjord, och vare en lokal plåtslagare så kunde fick jag tag i aluminiumdelar i exakt de mått jag behövde. Jag mätte sedan ut punkter för hål på Aluminiumremsan, borrade upp hålen och lackerade den med svart sprayfärg och klarlack. När detta sedan var klart så limmades spegeln på plats, och aluminiumremsan limmades fast runt omkring den. Efter detta så fäste jag spegelfilmen på frontglaset. Det sista som gjordes var att dioderna och sladdarna fästes på plats och lödades med stor hjälp av min polare Alexander. Det finns som sagt inte överdrivet många bilder, men det finns några stycken som jag hoppas duger.

Ramen med frontglaset.

Själva strukturen inuti, efter montering av sladdar och dioder.

Strukturen inuti, när allt är kopplat och klart.

Infinity mirrorn, med ramen på.

Infinity mirrorn, ovanifrån.

Bild från sidan.

Baksidan på infinity mirrorn, muttrar som distanser och för att fästa infinity mirrorn på väggen (den översta muttern fäst med epoxy).

Den sista bilden, med spegeln färdig, i dagsljus.

Min polare Alexander (-=|ZetaXtreme|=-) var till stor hjälp under hela bygget, bland annat vid lackning, montering, lödning och mätning av ström, stort tack!

Hoppas tråden kan få någon mer som är sugen på att bygga en infinity mirror att sätta igång med bygget, och är det något ni undrar så är det bara att fråga! Resten av bilderna kan hittas i albumet på Flickr.

Permalänk

Aaah najs blev det i alla fall, jag kan ladda upp filmerna på youtube från min mobil om du vill så kan man se lite live action också.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Aaah najs blev det i alla fall, jag kan ladda upp filmerna på youtube från min mobil om du vill så kan man se lite live action också.

Ja, det får du gärna göra om du pallar!
Btw, dags att uppdatera signaturen?

Permalänk
Medlem

Följde tråden när den var aktiv, kul att någon fullföljde iden!
5p!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av Plizzo:

Ja, det får du gärna göra om du pallar!
Btw, dags att uppdatera signaturen?

Ah men det är lite nostalgi att ha den gamla datorn från 2007 kvar i signaturen, 2600k har ju varannan jävel idag. Min plats är ju inte heller helt uppdaterade så att säga bara 25 mil off eller så.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]