Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Känns som dom "buffat" SV98 rejält sen alfan, eller är det bara jag?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mad64:

Skitbra med en support som inte kan sköta support ärenden!
EA kan fara åt helvete!
vågar man chansa på samma skit support när man bokat den färdiga versionen..
tror fan jag ska avbeställa min kopia...

Sluta lipa nu du kommer ju få spela sen ändå !

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Keeper of Traditions

Förstår inte vad folk gnäller så över... Tycker att BattleLog är riktigt smidigt, och det tar max 30 sekunder att komma in i en match från att man startat webbläsaren...

Var skeptisk till det innan, men nu när jag prövat på det så måste jag säga att det är smidigare än en server browser inbyggd i spelet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag har fått en beta-kod från Webhallen för att jag har bokat spelet, kan jag spela betan nu?
Det står: För att registrera din beta-kod besöker du du följande sida:
http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta
Där står det att jag ska gå in i Origin men där hittar jag inget om betan?
Battlelog kan jag inte logga in på.

Någon som vet eller är det jag som e rudis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Sluta lipa nu du kommer ju få spela sen ändå !

Försök förstå hans frustration. Har man köpt en produkt där något ska ingå, och det sedan visar sig att det inte gör det, då kanske man blir sur. Jag köpte MoH till stor del på grund av detta, och nu får jag inte min betanyckel 2 dagar innan som utlovat. Känns som pengar i sjön.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Det som är lite surt är att om man vill joina nån vän eller party och servern är full så får man inte stå i kö...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Förstår inte vad folk gnäller så över... Tycker att BattleLog är riktigt smidigt, och det tar max 30 sekunder att komma in i en match från att man startat webbläsaren...

Var skeptisk till det innan, men nu när jag prövat på det så måste jag säga att det är smidigare än en server browser inbyggd i spelet.

Chatten är seg, joina som en grupp var näst intill omöjligt, scrollar du längre ner på listan och hittar en server så måste du scrolla hela vägen upp för att joina tills dess har 200 andra hunnit joina, uppdaterar inte servrarna i realtid, ändrar du så att du vill se lägsta pingen på servrarna först så ändrar den tillbaks det

finns säkert 300 andra anledningar men just nu försöker jag komma in på en server som jag har försökt göra den senaste timmen

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Förstår inte vad folk gnäller så över... Tycker att BattleLog är riktigt smidigt, och det tar max 30 sekunder att komma in i en match från att man startat webbläsaren...

Var skeptisk till det innan, men nu när jag prövat på det så måste jag säga att det är smidigare än en server browser inbyggd i spelet.

Idén med Battlelog är ju kanon, men kan man inte spela spelet så spelar det ju ingen roll hur bra det är ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

någon annan som får "TIME OUT?" och inte kommer in på nån server?

Hela tiden, kommer till connecting och sen händer inte mer.
Kommit in på servrar tre gånger på hela kvällen varav två gånger har jag kastats ut omgående med meddelandet: server disconnect.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Inte så stor skillnad mellan high och ultra, eller är det jag som är färgblind?

Man måste låta low / medium / high och ultra fadea in i varandra annars ser man ingen skillnad om man kollar bild för bild.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av petehell:

Jag har fått en beta-kod från Webhallen för att jag har bokat spelet, kan jag spela betan nu?
Det står: För att registrera din beta-kod besöker du du följande sida:
http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta
Där står det att jag ska gå in i Origin men där hittar jag inget om betan?
Battlelog kan jag inte logga in på.

Någon som vet eller är det jag som e rudis?

gå in i inställningar i origin programmet och redeema kod...

Permalänk

Ni som inte har fått eran nyckel (Som jag) kommer få den så småningom, de ska iaf komma innan dagen är slut, pratade med EA Live support nyss
(Vet ej vilket tidzon han pratade om).

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellbula:

gå in i inställningar i origin programmet och redeema kod...

Oj kanon!

Tack för hjälpen!

Laddar ner nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Man måste låta low / medium / high och ultra fadea in i varandra annars ser man ingen skillnad om man kollar bild för bild.

Okej

Permalänk
Moderator
Moderator

Bjussar på ett screenshot från min erfarenhet av BF3-betan då.

^^
Som tidigare nämnt så fungerade det för mig i EN match, sedan dess blir det konstant disconnected direkt efter banan laddats (i de försök som ens kommer så långt).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sarevok:

Chatten är seg, joina som en grupp var näst intill omöjligt, scrollar du längre ner på listan och hittar en server så måste du scrolla hela vägen upp för att joina tills dess har 200 andra hunnit joina, uppdaterar inte servrarna i realtid, ändrar du så att du vill se lägsta pingen på servrarna först så ändrar den tillbaks det

finns säkert 300 andra anledningar men just nu försöker jag komma in på en server som jag har försökt göra den senaste timmen

Skrivet av Rickard11:

Idén med Battlelog är ju kanon, men kan man inte spela spelet så spelar det ju ingen roll hur bra det är ...

Kan inte säga att jag märkt av dem där problemen i någon större utsträckning, och det är en beta som sagt, sånt där är enkelt att ändra. Bara att söka upp typ TV2's servrar, där finns alltid bra med platser.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Om någon skulle ha någon nyckel över tar jag mer än gärna emot den.

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 5600X | Corsair 32GB DDR4 3600MHz | Asus RX 6700XT| Corsair HX850 | Samsung 970 EVO

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Bjussar på ett screenshot från min erfarenhet av BF3-betan då.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/2f7eea41_scrbf3.png

^^
Som tidigare nämnt så fungerade det för mig i EN match, sedan dess blir det konstant disconnected direkt efter banan laddats (i de försök som ens kommer så långt).

Tycker jag kan få testa betan med ditt acc!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Spelar ingen roll på märke den lilla OC som skiljer korten åt märks inte i spel. Så länge det är samma sorts kort gå på pris, garanti, ljudnivå eller vad du tycker är viktigast.

Tänk också på att Asus-kortet tar upp 3st slots så se till att du har plats

Ja det verkar ju sjukt stort. Hade tänkt mig Fractal Design Define R3 USB 3.0 som chassi.

Permalänk
Medlem

Den 29e kan vem som helst ladda ner Betan och spela eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kresimir:

Den 29e kan vem som helst ladda ner Betan och spela eller?

Ja

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har en beta kod att ge bort, skicka pm.. den första kommer få ett svar, får du ej svar så fick du inte den.

Permalänk
Medlem

Nån som råkar ha en extra kod liggandes? verkar inte dyka upp nått åt mig även om jag var med och köpte Thier 1 vid releasen

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

När man läser det ni säger om att ni inte kommer in blir man lite fundersam, jag har knappt haft några problem att joina servrar. Visst har jag upplevt lite lagg här och där men inge som var sådär jätte störande.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Kan inte säga att jag märkt av dem där problemen i någon större utsträckning, och det är en beta som sagt, sånt där är enkelt att ändra. Bara att söka upp typ TV2's servrar, där finns alltid bra med platser.

Ärligt så var BC2 betan mycket bättre och stabilare men jag hoppas verkligen de tar itu med dessa problem för annars måste jag nog säga att spelet kommer att bli katastrofalt.

Problemet just nu är att jag kan inte joina någon server förutom den som mina vänner spelar. Försöker du joina en på listan oavsett hur många det är som är
inne på servern så får ett av tre meddelanden. Error, Server is full eller Server is changing map.

Edit: Nu blir jag utslängd efter en stund och hittat en ny fin bugg ^^ man kan bli skjuten genom väggar

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inanimate:

Tror det kommer komma som en liten smärtfri chock för många att spelet inte ser ut som det gjort i videos. Proffsig videoredigering och snabba klipp med motionblur och text som flyger över skärmen förtar helhetsintrycket såklart och det man sett i trailers hittills har varit mer likt en cinema-upplevelse än en spel-upplevelse. På gott och ont. Alla företag som levererar spel myglar med grafiken i trailers för att få det att se extra snyggt ut. BF3 kommer oavsett vilket bli game of the year på grund av dess höga kvalitet.

Jag skulle bli förvånad om du inte fick äta dina ord vid release dagen av det riktiga spelet. Dom har säkert stängt av massa grafik godis för att folk ska tro att deras dator pallar spelet på högre inställningar så dom köper det, sen när dom köpt det är det ändå försent då kan dom inte klaga "Vrf kan jag inte maxxa med mitt 580 för!?" och vägra köpa spelet pga det...
Ganska smart.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Bjussar på ett screenshot från min erfarenhet av BF3-betan då.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/2f7eea41_scrbf3.png

^^
Som tidigare nämnt så fungerade det för mig i EN match, sedan dess blir det konstant disconnected direkt efter banan laddats (i de försök som ens kommer så långt).

Låt mig spela plxor

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Jag skulle bli förvånad om du inte fick äta dina ord vid release dagen av det riktiga spelet. Dom har säkert stängt av massa grafik godis för att folk ska tro att deras dator pallar spelet på högre inställningar så dom köper det, sen när dom köpt det är det ändå försent då kan dom inte klaga "Vrf kan jag inte maxxa med mitt 580 för!?" och vägra köpa spelet pga det...
Ganska smart.

Det skulle vara extremt o smart - då är de isf bättre om de gör så att alla klarar medium men Ultra är så snyggt de kan bli så de även lockar de som bara är ute efter grafiken

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Måste ge ett stort tack till "dodo1" Som gav mig en beta-nyckel! Uppskattas verkligen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Ärligt så var BC2 betan mycket bättre och stabilare men jag hoppas verkligen de tar itu med dessa problem för annars måste jag nog säga att spelet kommer att bli katastrofalt.

Problemet just nu är att jag kan inte joina någon server förutom den som mina vänner spelar. Försöker du joina en på listan oavsett hur många det är som är
inne på servern så får ett av tre meddelanden. Error, Server is full eller Server is changing map.

Edit: Nu blir jag utslängd efter en stund och hittat en ny fin bugg ^^ man kan bli skjuten genom väggar

De är inte meningen att man ska skjuta igenom där då?

Reporta till de andra forumet, känns fel att alla säger vad de tycker här eftersom tror inte någon från Dice läser detta forumet

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus