Thermaltake Overseer RX-I – första datorlådan i Tt Esports

Permalänk

Seriöst. Borde finnas lagar på hur fula chassin man får göra. :/

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Jag har snyggare trafikolyckor...

Permalänk
Gallerikonnässör

Blandnig mellan CM HAF och Antec Darkfleet?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Made by Michael Bay?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Made by Michael Bay?

Explosioner, solnedgångar och heta brudar.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Pyntad som en jäkla julgran, det var ett tag sen jag såg ett så fult chassi.
Kommer den med wunderbaum, 4" avgassystem och ett baksäte fullt av fulla fjortisar?

Permalänk
Medlem

Asså det är ju faktiskt en bra datorlåda men ingen kommer köpa den för den är så otroligt ful ifall någon gamer ens skulle kunna tycka att den va cool så skulle han stanna när han får reda på att det är blåa leds :/ vem får detta företag att gå runt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Thermaltake: år 2002 vill ha sin nzxt-design tillbaka

+1

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pragmatiker:

Pyntad som en jäkla julgran, det var ett tag sen jag såg ett så fult chassi.
Kommer den med wunderbaum, 4" avgassystem och ett baksäte fullt av fulla fjortisar?

You know you want one.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hahaha , hade lätt köpt ett sånt!

Visa signatur

Speldator: Rtx 3070, AMD 5700x3d, Asus B450-F, Corsair 32GB 3600Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11.
Uppgraderad sen 2017. Nätagg, lagring och chassi består.
Skärm: Philips Evnia 27M2N8500AM (OLED, 360 Hz)

Permalänk
Medlem

Om något år eller så, så kommer ett case helt utan plåtar, den kommer att bestå helt av fläktar och lysa i alla möjliga färger. (möjligtvis kopplat till health bar, så den går från grönt till rött och slutligen slocknar när du dör.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

You know you want one.

hey!,, Jag hade wonderbaum i min gamla burk.

Permalänk
Medlem

*chuckle*

Permalänk
Medlem

Å herrejävlars vilken snygging!

*kräkas*

Permalänk

En sak är allafall säker, att lådan är ljusår snyggare än Corsair Obsidian och Fractal design etc och de flesta andra chassin.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är lite gulligt av personalen på Thermaltake att låta deras barn hjälpa till med designarbetet.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Om något år eller så, så kommer ett case helt utan plåtar, den kommer att bestå helt av fläktar och lysa i alla möjliga färger. (möjligtvis kopplat till health bar, så den går från grönt till rött och slutligen slocknar när du dör.)

Knappast, vid det laget finns där inga spel med health bar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Som dom flesta sagt här så är det imo förbannat fult. Men det är lite roligt att kolla på och veta att för 6-7 år sen så var det där the shit. I wish i could go back in time to slap mysyself.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

Knappast, vid det laget finns där inga spel med health bar...

Skickades från m.sweclockers.com

Red screen.. SO REAL!

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk

Åh, herrejävlar.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att haf x har krockat med ett rymdskepp .___.

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

hahahahah svar på tal

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

å fy faen va heftig den va!!!111!!! kolla ljus o allt sånt coola detaljer sån ska ja önska mig till min födelsedag när ja fyller fjorton!!!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som blev OMFG, vilket coolt chassi när jag kollade på det eller är jag bara childish?

Permalänk
Medlem

När jag letar nytt chassi tittar jag mest efter vilka funktionella lösningar det har - hur lätt det är att ta bort sidoluckan, ta bort fläktfilter, montera hårddiskar,
dra kablar, usb 3.0 i fronten, fläktkontroll, dockningstationer, kylningsmöjligheter osv.

När jag köpte mitt Antec 1200 för ca 4 år sen så gillade jag väl rymdskeppslooken och LED's, men det hängde ju även på ventilationen i det fallet.
I efterhand ångrar jag att jag köpte ett 15 kg fulltower för jag har bara 2 hårddiskar och cd-läsare.
Nu på senare tid har jag letat efter ett midtower inför nästa köp och på min kanskelista har jag haft diverse Corsair Obsidian, NZXT H2, Fractal Design och andra "avskalade" chassin. Men de har ofta fallit bort för att de brister på ngn enstaka punkt, som att de saknar usb 3 eller haft svårigheter med kabeldragning osv.

Det här chassit ser ut att kunna leverara allt av det jag vill ha (det får man ju se när recensionen kommer) och jag tycker inte det är fult på något sätt.
Man säger ju att alla gillar olika men här verkar det som att alla gillar antingen "stiliga" eller "flashiga" lådor. Jag gillar båda så länge de har de funktioner jag talat om. Fast även om Antec LanBoy hade haft allt skulle jag inte ens köpa det om det vore Beyoncé som stod bakom kassan.

Skrivet av Kaoskadosk:

Stilrent är varken smaksak eller omgivningsberoende. Stilrent är simpelt och avskalat från onödigheter. Obsidian 800D, Define R3, Lian Li PC-X2000F är perfekta exempel på stilrent. Om det är snyggt eller inte är upp till var och en dock, men stilrent är stilrent. Personligen tycker jag det RX-I ser på tok för flashigt, plastigt och ärligt talat löjligt för att falla i min smak.

Fel.

http://thedronesclub.wordpress.com/2009/03/14/begreppet-stilr...
"Det har blivit uttjatat och ett modeord att beskriva saker som stilrena. Begreppet används gärna, slentrianmässigt och felaktigt av vanligt folk i vardagen, ofta till synes i tron att det beskriver något som sparsmakat och minimalistiskt eller liknande."

Permalänk

Damn, jag tycker med att den är skit nice. Den har många bra funktioner. Kan sätta på en till 200mm fläkt. Bra med utrymme.
Sån här ska jag fan lätt köpa, svårt med antec nine hundred och en hd 6990, för trångt.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |