Permalänk

Jag köpte den i 2 delar.

Ett kontaktdon 25 polig hane som man kan löda i och en kåpa till denna, kostade tillsammans 40 kr har jag för mig

Permalänk
Medlem

ni verkar insatta i el vilka kontakter i en ps/2 a leder ström? ska göra en glopad

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ButterCake
Jag köpte den i 2 delar.

Ett kontaktdon 25 polig hane som man kan löda i och en kåpa till denna, kostade tillsammans 40 kr har jag för mig

ok. tack.

vart köpte du sakerna?

edit: om det finns på elfa så kan du skriva art.nummer.

Visa signatur

386 SX @ 25mhz(kan trycka på en knapp så blir det 50mhz), 4mb ram(skall beställa 4mb till när jag får pengar), 40mb ibm hårddisk @ 80mb, pcspeaker(skall köpa ett soundblaster när jag får pengar), 14" färgskärm, grafikkort som kan visa 256 färger. kan spela day of the tentacle utan att det hackar.

Permalänk
Medlem

Vilken kabel kan ni rekomendera på elfa?
Jag jagar en med minst 14 ledare (inte mer än 20), lågt pris och oskärmad...
någon som vet?

art. nr kan vara bra...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trickykid

ok. tack.

vart köpte du sakerna?

edit: om det finns på elfa så kan du skriva art.nummer.

Köpte sakerna på www.microshop.se , behövde dock inte beställa eftersom jag bor bara 3 mil från affären.

Deras art.nr för grejerna är iallafall
KD-25 <- Kontaktdon 25 poligt hane, löd
KP-25 <- Kåpa för kontaktdon DB25
DEL-20 <- Förlängn.kabel DB25ha-ho 1,8m

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ButterCake

Köpte sakerna på www.microshop.se , behövde dock inte beställa eftersom jag bor bara 3 mil från affären.

Deras art.nr för grejerna är iallafall
KD-25 <- Kontaktdon 25 poligt hane, löd
KP-25 <- Kåpa för kontaktdon DB25
DEL-20 <- Förlängn.kabel DB25ha-ho 1,8m

Hittade sakerna på elfa. Tack ändå!!!

D-Sub med lödkoppar 25-polig stift 12,70 kr
art: 44-055-77

Kåpa för 25-polig D-sub (skyddad) 30,60 kr
art: 44-099-83

Visa signatur

386 SX @ 25mhz(kan trycka på en knapp så blir det 50mhz), 4mb ram(skall beställa 4mb till när jag får pengar), 40mb ibm hårddisk @ 80mb, pcspeaker(skall köpa ett soundblaster när jag får pengar), 14" färgskärm, grafikkort som kan visa 256 färger. kan spela day of the tentacle utan att det hackar.

Permalänk
Medlem

En fråga.. Du skrev till någon om jag minns rätt vart man kunde köpa billiga neonrör. Kan det hetat nått med swerok?
Känns som jag är helt ute och snörrar men det var inte elfa eller din sida.. Nån som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silfver
En fråga.. Du skrev till någon om jag minns rätt vart man kunde köpa billiga neonrör. Kan det hetat nått med swerok?
Känns som jag är helt ute och snörrar men det var inte elfa eller din sida.. Nån som vet?

hmm menar du http://www.svebry.se/?

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO

hmm menar du http://www.svebry.se/?

ja tack ska du ha!

Permalänk

Är det bara jag som har problem med störningar när backligthdrivaren är inkopplad ? Första raden fylls med krimskrams. Utan drivaren funkar den fint.
Ska testa sen med några andra LCDer, men orkar inte.

Permalänk

min funkar klockrent iallafall

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

borde få backlightdrivaren snart då bjuder jag på fiiiina pics !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm,, får inte bakrundsbelysningen att funka. Hur har ni kopplat era drivare?

Visa signatur

Blow me!

Permalänk
Medlem

http://www.fractalposter.com/fractronics/sanyo_elp_13.pdf
röd sladd från molex till 5v in svart sladd + gul från lcdn till gnd och den röda från lcdn till 70 vac ut

Permalänk
Medlem

Wee! Nu har jag lött ihop en av mina 3 displayer...

Barabakgrundsbelysningen kvar...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

inte allt för überbra bilder men.. hehe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Just nu har jag min LCD utanför lådan då jag inte har hunnit modda in den in en 5.25-platts än... men snart så blir det lite bilder...

Jag skall nu bygga 2 till åt några kompisar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad händer om man byter polaritet på belysningen?

Visa signatur

Permalänk

Vad är det för mått på själva LCD displayen??? tänkte fräsa ut en låda i Alijumjum (aliminium) så jag måste veta storlek

Visa signatur

KrISsE_TiGeR

Permalänk
Medlem

2,8x10,1

Permalänk
Hedersmedlem

Är det bara jag, eller tog du dubbla priset mot vad exakt samma drivare kostade som fanns på Martinsson?

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa igenom tråden. Men en sådan LCD-display. Var kan man köpa dom? Och hur kopplar man in dom därefter? Har någon ett schema eller kan ge mig en beskrivning?

Permalänk
Medlem

dom finns på http://www.fractalposter.com/fractronics/
där finns oxå kopplings schema till den

Permalänk

Tackar för det dozix jag lovar det kommer upp bilder på min när den är klar...får bli en externlåda till den ska nog blå oxidera lådan sen när den är urfräst...lär nog bli imorrn på jobbet om jag inte har något bättre för mig sen blåoxidering imorrn/torsdag
en fråga bara hur lång tid tar det innan man får LCD:n från fractal? *vill ha*

Visa signatur

KrISsE_TiGeR

Permalänk

Jag beställde min på söndags natten och hämtade min på posten på onsdag morgon så det går snabbt. Kan varmt rekomendera lcden, snygg och billig...

Permalänk

okay...det låter bra det då kommer den förhoppningsvis hit på onsdag Jag beställde en igårkväll, jo visst är den snygg....vill ju ha den nu iofs är ju sååååå sugen

Visa signatur

KrISsE_TiGeR

Permalänk
Medlem

ok, nu är jag förjävligt sugen på att beställa en LCD och drivare...
jag känner mig dock inte 100% på en del saker och happas nån snäll kan förklara detta för mig..

1. där man ser stift 2 som går upp till 5v, är det den som ska till 5v molex då och altså inte ha nått med Parallellporten att göra?
2. pin 1 ska ju gå ned till pin 19 på Parallellporten och sen ska pin 3 på LCDn och pin 18-25 kopplas ihop med den, sen gnd från molex in på den?
3.det är två sladdar på högersidan av LCDn, är dessa för backlight eller vad?

resten av schemat är ju buslätt, tänkte köra utan kontrast sak, för den är väll bra från början?

åsså.. hur kopplar man in drivaren till backlighten?
schema? eller steg för steg beskrivning.. gärna så en 5åring skulle förstå

Tack på förhand och hoppas ni inte tycker jag är för dum, får jag bara klarhet i detta så har du snart en beställning till

/Buster

Edit... Hur vet man villken kapel på flatkabeln som går till villket stift?

Permalänk
Medlem

På drivaren: --------- |.UT | |.GND IN. | --------- Jag tror att det var så...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Flera har mejlat och frågat efter en spectrum analyser som fungerar till 2x24LCD.
Jag har hittat en men man får lura den lite, om någon annan har hittat en bra kan ni väll posta en länk.

Winamp LCD Plugin härifrån fungerar med Fractronics och antagligen andra 2x24LCD.
Man måste bara lura programmet lite då det inte stödjer 2x24 utan endast 2x20 o 2x40. Tricket är att välja 2x40 displayen och sedan sätta spectrumanalysern till 2x24. Vet inte om det fungerar i winamp 3.0 har bara testat i winamp 2.77.

(Programmet verkar inte uppdatera inställningarna man gör utan att man startar om hela winamp.)

Jag hade följande inställningar under spectrum analyser:
Column:1 Row:2
Width:24 Height:2
Displaytype ska vara HD44780 och 2x40.

Visa signatur