Snabbt kunna växla mellan externa skärmar

Permalänk

Snabbt kunna växla mellan externa skärmar

Tja clockers!

Har en laptop med Windows 7 Home Premium och använder en extern bildskärm som är inkopplad via HDMI men sen har jag även min TV inkopplad, fast via VGA, och brukar änvända den när är film på g. Varje gång jag ska växla mellan dessa två måste jag gå in på skärmupplösning, välja skärm, trycka verkställ och sedan ytterligare en gång för att behålla den nya upplösningen med mera. Det var den vanliga proceduren. Jag växlar mellan skärmarna en del och även fast den vanliga rutinen inte är så jobbig så känns det som många klick för lite arbete.

Min fråga är då: Kan man växla mellan 2 olika externa bildskärmar i ett klick, eller ha något sorts kortkommando för denna aktion?

Tacksam för alla svar!

//madrid4444

Permalänk
Medlem

Har du ett grafikkort från AMD, så vet jag att man kan ställla in "presets" som växlar till önskad uppsättning skärmar.
Det finns helt enkelt en flik i Catalyst Control Center som heter "presets", där du ställer skärmarna som du vill ha dom, sen
sparar det.
Denna funktion finns säkerligen hos andra tillverkare också, men det är AMD jag har erfarenhet av.

Permalänk
Medlem

Catalyst Control Center har som sagt rätt bra hotkeys för skärmuppsättningar. Kör själv Ctrl-Alt-Högerpil för att aktivera tv:n som extension, samma visa men med vänsterpil för att inaktivera.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa Win+P

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.