Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Skrivet av Tibi:

Har inte haft problemen som ni har någonsin, det enda jag stör mig på är att AA tanksen är för bra och dom som använder dom är dryga svin. (Stå i sin bas och lockar så fort man lyfter från andra sidan banan)
Vissa banor är dåliga också.Tehran Highway, Seine Crossing, Grand Bazaar till viss del och Metro såklart för att den är obalanserad men är endå ganska kul då man får många kills
M320 noobtuben är jobbig på Metro också.

Annars tycker jag det är ett väldigt roligt spel och jag är kanon nöjd.

AA... Både raketerna på LAV-AD och 9K22 Tunguska-M, SUGER! de har absolut ingen lockdistans...

Det enda som händer är att man får en target identification... pipet går upp i tonhöjd en stund för att sedan sjunka och tappa signaturen...

Det finns bara 2 saker på Tunguskan som duger till att döda med... de två 30mm kanonerna...

Men sedan att helikoptrarna (speciellt Hueymojängen) är så oerhört lätta att skjuta ned är för att de rör sig mycket långsamt
och att folk inte vet när man skall använda countermeasures, (skall användas efter att systemet bekräftat att en missil avfyrats)

För när folk bara använder dem innan man avfyrat, så låser man bara igen och skjuter...

Spelet i övrigt är bra, förutom ficklampor och mortarspam.

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinto538:

AA... Både raketerna på LAV-AD och 9K22 Tunguska-M, SUGER! de har absolut ingen lockdistans...

Det enda som händer är att man får en target identification... pipet går upp i tonhöjd en stund för att sedan sjunka och tappa signaturen...

Det finns bara 2 saker på Tunguskan som duger till att döda med... de två 30mm kanonerna...

Men sedan att helikoptrarna (speciellt Hueymojängen) är så oerhört lätta att skjuta ned är för att de rör sig mycket långsamt
och att folk inte vet när man skall använda countermeasures, (skall användas efter att systemet bekräftat att en missil avfyrats)

För när folk bara använder dem innan man avfyrat, så låser man bara igen och skjuter...

Spelet i övrigt är bra, förutom ficklampor och mortarspam.

Ja, irritationen handlar nog till stor del om att BF3 faktiskt är hyfsat avancerat och det är svårt att veta när och hur man skall använda alla gadgets, unlocks osv på bästa sätt. Eller att man måste nöta för att kunna skaffa sig unlocks så att man har en gnutta chans att överleva.

Permalänk
Citat:

handlar nog till stor del om att BF3 faktiskt är hyfsat avancerat

avancerat? det här battlefield spelet är de mest noobifierade spelet hittils...allt är simpelt, så att vilken 10 åring som helst kan gå in och få kills.

Permalänk
Skrivet av unstoppable:

avancerat? det här battlefield spelet är de mest noobifierade spelet hittils...allt är simpelt, så att vilken 10 åring som helst kan gå in och få kills.

Det är skillnad på att få kills och överleva i en helikopter med lås på sig!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av unstoppable:

Skönt att du slutade läsa efter ordet avancerat. Håller med dig att vem som helst kan komma in och ändå lyckas något sånär men det är, och har varit BF's stora dragplåster egentligen. Nu är alla progamers och så fruktansvärt snabba på att dissa spelet, spelarna och stilen om det inte passar en själv.

Gadgets, unlocks osv gör det avancerat, till viss del. På ett dåligt sätt visserligen då det handlar mer om att nöta och ha tur (rätt pryl vid rätt tillfälle). Men det skapar ändå lite mer djup i spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelar Recon för att det iaf krävs lite skills. Spelar bara stora kartor också för små kartor är lika med RPG kalas och mortar spam. Så jävla tråkigt.

Men de stora kartorna är hur bra som helst.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Det ända jag stör mig på är nog det faktum att bilar så som Vodniks och Humvees inte sprängs av ett Javelin skott.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Det som stör mig mest är att du inte kan skapa egna squads. Tro inte att det är lätt att få in mig + 3 polare i en och samma squad på en 64 player server. Man har inte heller lust att sitta inne och vänta på en low pop heller bara för att DICE har skyndat ut spelet.

Permalänk
Avstängd

Spelade igår och blev rent ut sagt vansinnig när motståndarna (BARA) använde RPG samt (Granatkastare 320).Blev inte dödad en enda gång av ett vanligt vapen och såklart var det Metro.När folk som är i Lvl 40 och upp tycker man att man att dessa borde kunna sikta men större delen använde sig utav hagelgevär och RPG,s vilket är skrattretande!

*Sqads borde man kunna joina med ett enkelt klick
*spawn poiints på kartan är inte klickbara vilket antagligen är konsoll inspirerat!
*Väldigt obalanserade lag stundtals och så förblir det hela matchen för det mesta
*RPG,s borde endast fungera på fordon :),Ialla fall inte som favvovapen på Metro

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Bulletdrop för snipers. Som assult har man nästa ingen BD (känns det som) men som prickskytt med stora sikten slåss man konstant med gravitationen.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Det som irriterar mig är att DICE, som vanligt, tar oerhört lång tid på sig att åtgärda de få problem man väljer att åtgärda. Det verkar ju dessutom som om man inte fixar prylarna heller. Det fanns t.ex ett kösystem till servrarna i några timmar men det togs bort då servrarna krashade/laggade. Istället för att ta fram ett kösystem som funkar så skiter man bara i det. DICE är ett gäng amatörkodare som inte kan koda sin väg ut ur en skolåda.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Dessa ständiga disconnects mitt i ett game, samt när det tar 4-5 försök att komma in på en server på grund av att spelet crashar fyra gånger i rad.

Nog för att Dice är Dice och inte kan göra buggfria spel.
Jag kan leva med små buggar ingame, men tycker inte det är förmycket begärt att spelet ska starta utan problem...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Avstängd

Kom på en till
*Battlelog,Den är skitbra så länge man inte lägger in serverbrowsern där!Det ska ligga i spelet ffs!

Ja men som vanligt så hastar man ut produkten innan den är klar.BFBC2 var långt från klart när det släpptes och Bf2 har jag för mig strulade en del i början.

Beviset är ju att inte ens konsollspelet fungerar som det ska och det med en typ av hårdvara så man kan inte skylla på något där!
Känns som dom visste om de flesta buggar men *Ähh det där tar vi sen! Bara vi får ut det innan MW3

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

det tar ca 8 min för mig och ladda bana....fan måste skaffa en dator!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

När man väljer att skjuta ut sig från en Jet så åker man iväg i MACH 2, FRAMMÅT !?!??
Försöker alltid att sakta ner så man lämnar planet på den punkt på karta man är på, men lik förbannat så far man iväg som en missil i den riktining som planet färdas, men efter horisontal axeln, inte uppåt alls utan bara frammåt alltså , WTF!!
Katapultstolar skjuter uppåt, inte frammåt!
Men själva planet, det stannar minnsan omedelbart.
Det borde väl vara tvärt om, piloten stannar(men skjuts uppåt) och planet fortsätter frammåt.

DICE; googla "kastparabeln"

Sen så blir man påkörd av sitt eget plan ibland, när man ejectar, vilket som är mest iriterande...BÅDA !!!

Har hamnat i dog-fight 2 gånger där vi var 2 som jagade ett FI jet, det slutar såklart med att vi kör in i varandra, inte krockar utan touchar, vi var ju på väg åt samma håll så att säga, vad händer??
BÅDA sprängs omedelbart, ingen skade indikering, ingen knuff av den andra, utan omedelbar utplåning, fullt logiskt antagligen;
Det ena planet är ju gjort i anti-materia, så självklart raderar dom varandra...

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

det tar ca 8 min för mig och ladda bana....fan måste skaffa en dator!

Samma sak för mig! Går fortare för mina kompisar som har sämre datorer, vad kan det vara? Blir fan as arg! Annars är det väl att jag är så pass dålig så jag blir sur på dom är bättre och blir arg och stänger av

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Spelade igår och blev rent ut sagt vansinnig när motståndarna (BARA) använde RPG samt (Granatkastare 320).Blev inte dödad en enda gång av ett vanligt vapen och såklart var det Metro.När folk som är i Lvl 40 och upp tycker man att man att dessa borde kunna sikta men större delen använde sig utav hagelgevär och RPG,s vilket är skrattretande!

Nu när jag tänker på det så är nog hela Metro det jag retar mig mest på i BF3.

Håller däremot inte alls med er som klagar på att serverbläddraren är webbaserad. Jag tycker det är skitsmidigt att kunna fortsätta surfa i en annan flik medan spelet laddar och vips är man inne och kan spawna.

Permalänk
Medlem

Jag retar mig mest på att spelet är sååååå j-a buggit. I alla fall för mig och på min dator. Jag har ALDRIG haft BSOD innan jag installerade BF3. Har och lirar en uppsjö av spel utan några som helst problem. Tröttnar snart...

En klen tröst är att det enda positiva är att man verkar få behålla sina poäng även om datorn dumpar eller spelat hänger sig/kopplar ner sig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337manne:

Samma sak för mig! Går fortare för mina kompisar som har sämre datorer, vad kan det vara? Blir fan as arg! Annars är det väl att jag är så pass dålig så jag blir sur på dom är bättre och blir arg och stänger av

tror mitt problem ligger i datorn jag sitter på ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Håller med dem som tycker att det tar för lång tid att ladda en bana. Från det jag trycker på join server så tar det klart över en minut innan jag är inne i spelet. Ska inte behövas på en i5:a och med spelet installerat på en relativt snabb SSD.

Permalänk
Medlem

- Servrar som har med Metro conquest i server rotationen... worst map ever...
- De blå pilarna som visar vars dina kollegor befinner sig... JAG BEHÖVER INTE SE VARS DE ÄR HELA TIDEN, vet inte hur ofta jag dött då jag sett något en bit bort med en blå pil över skallen som sedan visat sig vara en fiende som fått pilen från en av mina teammates som befinner sig på andra sidan 3 hus och 4 ängar...
- Den blå färgen som används till ovan nämna pilar, den smälter allt för enkelt ihop med himmel, chatrutan etc.. ge oss möjligheten att ändra färgerna på de olika UI delarna.
- Chatrutan... ojojoj.. skit jobbigt på servrar som admin spammar meningslösa meddelanden.. Ge oss möjligheten att ändra positionen/storleken och färgen!
- Motivation till teamplay, nu får man iofs lite poäng om man följer sq.leader order, men kanske kan de höja det lite. Sen så vore det nice om man fick någon sorts visuell indikation på att sq.leadern gett en order, lätt att missa krysset över en punkt om man har det lite hett runt öronen.
- Onödigt omständigt att ändra loadout/vapen config. Hört att det ska åtgärdas iom patchen som kommer i veckan, men är bara rykten.

Dock är det mesta av alla dessa punkter bagateller som oftast bara ger mig en tvärt irritation, inget som är på något sätt allvarligt nog att få mig att spela mindre. Alla som klagar på RPG spam förstår jag inte heller, kanske irriterande på metro conquest, men spelar man den frivilligt så får man skylla sig själv. På de störra kartorna så är det inget problem som jag stött på, RPGs är långsamma nog att enkelt undvika. Har inte heller stött på rubberbanding sedan betan, första dagarna före de första server patcherna. Vet att en kompis har problem med det, men han sitter på mobiltbredband för tillfället så det är kanske inte så konstigt.

Permalänk
Medlem

Verkar som problemen med bf3 varierar hos olika personer. Om spelet har buggar och fel så borde väl alla ha samma problem. För mig flyter det på utan problem. Dock det som stör mig i spelet är att detta är ett lagspel och få som fattar detta...

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk

När man hamnar i lag som innehåller ett gäng mindre bra spelare som drar ner hela laget.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Snipers..måtte dom få fotsvamp allihop. Tactical light är trams i dagsljus. Som någon nämnde kameralinsbrytningar och solen.

Och folk som inte fattat att AA vagnen är till för Anti-Air och inte Anti-personel. Dom låter helis komma in och köra över en fullständigt och personen som kör AA-vagnen fattar inte vad som händer för han har inte tittat upp en enda gång.

Permalänk
Medlem

När man blir dödad DIREKT när man spawnar, riktigt jobbigt.

Permalänk
Medlem

1. AEK skulle behöva nerfas något
2. ett kösystem vore sjukt uppskattat
3. tycker själv att Tunguska / LAV-ad är lite väl kraftiga
4. minimapen, spawnskärmen samt squadskärmen bör ändras.
5. märks att de flesta mappar inte riktigt är optimerade för 64player conquest Dock så kör jag för det mesta bara air maps så det spelar ingen större roll, snart kommer b2k oxå =D

Annars är spelet oerhört härligt måste jag säga!

Permalänk
Medlem

flashlight mortar o laser , de behövs inte tas bort helt , men mortar borde var lite mer som mortar/artillery strike var i bc2 , längre cooldown , möjligtvis begränsat ammo per liv eller nått.

asdrygt när 5 pers matar mortar en hel omgång.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Stör mig mest på den där jävla helautomatiska shotgunen + frag rounds + kikarsikte... vadå skjuta 2-3 skott per sekund och döda allt på ett 1-2 skott på allt mellan 0 och 100 meter. Behöver ju knappt ens sikta...

Lite överdrivet kanske, men det är så det känns iaf. Den är betydligt mer overpower än RPG. De behöver iaf ett par sekunder för att ladda om mellan skotten.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vilka vapen/laserhjälpmedel de AA tanks har som ni har mött och som låser från andra sidan banan, men när jag kör AA så kan jag definitivt inte låsa helikoptern vid USAs bas om jag står utanför ryssarnas. Det är alldeles för långt ifrån. Jag körde AA igår på Firestorm och när jag stod utanför de första husen i raffinaderiområdet från USA sida sett, så tror jag inte att jag kunde låsa förrän helikoptern var inne på områdets nedre del eller så. Faktum är att kulsprutan är mer effektiv än missilerna eftersom de tar så lång tid att låsa och ändå bara blir bortkollrade av motmedel.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

STARTA I WEBBLÄSAREN ! hatar det och rpg krigen i metro

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder