Permalänk
Medlem

Mus i julklapp!

Tjena Swec!

Min trogna Razer Krait håller på att "dö". Tänkte du önska mig en ny mus i julklapp, men är inte säker på vilken mus ja ska välja.

Det står mellan:

Steelseries Sensei
Steelseries Xai
Mionix Naos 5000
Ace Edge 3200
Qpad 5K
Razer Deathadder

Är mest sugen på sensei, har hört att den ska passa för små händer som jag har!

Är det någon som har erfarenhet av sensei så ge mig gärna lite tips om den!

Permalänk
Medlem

DA eller Sensei imo.

5K är rätt skön men för stor för mig.

DA och sensei upplever jag som lagom storlek för mina händer.
Dock sitter ännu mindre möss som Logitech G1 perfekt, men måste ha tumknappar tyvär.

Sensein är väll den "roligaste" musen, mest att leka med.
Kul för vissa ;>

Alla dessa mössen är ju dock både större och tyngre än din krait.
Kinzu finns annars som är rätt liten. Samma form som xai men mindre, saknar dock tummknappar.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker Deathadder är nice, finns ju "black edition" på pixmania också.
Imperator verkar också intressant tycker jag, men kanske inte ngt för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

DA eller Sensei imo.

5K är rätt skön men för stor för mig.

DA och sensei upplever jag som lagom storlek för mina händer.
Dock sitter ännu mindre möss som Logitech G1 perfekt, men måste ha tumknappar tyvär.

Sensein är väll den "roligaste" musen, mest att leka med.
Kul för vissa ;>

Alla dessa mössen är ju dock både större och tyngre än din krait.
Kinzu finns annars som är rätt liten. Samma form som xai men mindre, saknar dock tummknappar.

Skulle varit bra om jag kunde åka in på någon butik och känna på mössen. Dock så bor ja i skogen så. Elgiganten brukar väl ha så att man får känna på möss?

Skrivet av chainzaw:

Jag tycker Deathadder är nice, finns ju "black edition" på pixmania också.
Imperator verkar också intressant tycker jag, men kanske inte ngt för dig?

Hmm, det är svårt val. Ska kolla runt lite.

Permalänk
Medlem

Har hört att man kan få känna på möss på malm.. Ne skämt åsido, ring runt och kolla med lite butiker om man kan få testa mössen lite. Vissa butiken såsom elgiganten brukar ha så man kan få känna på lite olika möss och musmattor.
Det är nog bara att du hör runt lite.

Permalänk
Skrivet av robihogl:

Tjena Swec!

Min trogna Razer Krait håller på att "dö". Tänkte du önska mig en ny mus i julklapp, men är inte säker på vilken mus ja ska välja.

Det står mellan:

Steelseries Sensei
Steelseries Xai
Mionix Naos 5000
Ace Edge 3200
Qpad 5K
Razer Deathadder

Är mest sugen på sensei, har hört att den ska passa för små händer som jag har!

Är det någon som har erfarenhet av sensei så ge mig gärna lite tips om den!

Inget slår Razer DA imo, grym på alla sätt Finns för 410kr nu på CDON.com's rea: http://cdon.se/hemelektronik/razer_deathadder_respawn_(eu)-74...

Slå in rabattkoden "SWECNOV" i kassan så drar 15% av.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Jag tycker inte om så stora möss, dem är inte lika sköna.. Eh... skitsamma. Men jag gillar till exempel Nagan. Underbara macroknappar även om bara cirka häften är bra att komma åt. Helt sjukt praktiska. Annars är passformen bara bra för "clawgrip" eller alltså när man inte vilar hela handen/fingrarna mot musen utan styr med fingertopparna för precision. Slipper röra hela armen men det är lite mer uttröttande för vissa muskler så finns risk för musarm om man inte stödjer handleden på rätt sätt. Skönt med ett mindre men mjukt handlovsstöd för pivot-/mmoknölen man får annars på högra sidan av handleden där benet sitter..

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzo:

Har hört att man kan få känna på möss på malm.. Ne skämt åsido, ring runt och kolla med lite butiker om man kan få testa mössen lite. Vissa butiken såsom elgiganten brukar ha så man kan få känna på lite olika möss och musmattor.
Det är nog bara att du hör runt lite.

I den "staden" ja bor i så har vi Expert och Audio Video med skyhöga priser.... Skulle inte förvåna mig om dom skulle sälja Sensei på Audio Video för 900kr st...
Blir nog att dra road trip till elgiganten då!

Skrivet av Supermotard:

Inget slår Razer DA imo, grym på alla sätt Finns för 410kr nu på CDON.com's rea: http://cdon.se/hemelektronik/razer_deathadder_respawn_(eu)-74...

Slå in rabattkoden "SWECNOV" i kassan så drar 15% av.

Oh nice, funkar "SWECNOV" till alla produkter eller?

Skrivet av Nerfherder:

Jag tycker inte om så stora möss, dem är inte lika sköna.. Eh... skitsamma. Men jag gillar till exempel Nagan. Underbara macroknappar även om bara cirka häften är bra att komma åt. Helt sjukt praktiska. Annars är passformen bara bra för "clawgrip" eller alltså när man inte vilar hela handen/fingrarna mot musen utan styr med fingertopparna för precision. Slipper röra hela armen men det är lite mer uttröttande för vissa muskler så finns risk för musarm om man inte stödjer handleden på rätt sätt. Skönt med ett mindre men mjukt handlovsstöd för pivot-/mmoknölen man får annars på högra sidan av handleden där benet sitter..

Jag själv har hela handen på musen, samt armen på stöd längst hela armen så.

Permalänk
Skrivet av robihogl:

I den "staden" ja bor i så har vi Expert och Audio Video med skyhöga priser.... Skulle inte förvåna mig om dom skulle sälja Sensei på Audio Video för 900kr st...
Blir nog att dra road trip till elgiganten då!

Oh nice, funkar "SWECNOV" till alla produkter eller?

Jag själv har hela handen på musen, samt armen på stöd längst hela armen så.

Näe det funkar till dessa: http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Grym rea

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Hittade Sensei bland dom dära grejerna! Stort tack!