Permalänk

HEJ ska köpa ett nytt chassi

Hej jag ska uppgradera min data med ett fräscht chassi jag har ATX

Jag tänkte först ett fractal design arc men många sa att det var billigt och plastigt och då
tittade jag på 650D vad tycker ni eller har ni några bra förslag

Permalänk

Jag tycker du kan kolla på ett chassi från webbhallen dem har väldigt många billiga typer som ser rätt snygga ut.Eller så kan du gå in på Siba och fråga ifall du kan få ett HP chassi av dem de brukar ha väldigt bra kvalite! mitt sista förslag är att du skapar ett eget av t.ex trä gå in på gallerian och kolla

Permalänk
Medlem

Inte är Arc så plastig, tycker den är ganska skön att dra sladdar i och det finns massvis med kylmöjligheter. Enda jag skulle kalla plastigt är filtret ovanpå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av insynativ:

Jag tycker du kan kolla på ett chassi från webbhallen dem har väldigt många billiga typer som ser rätt snygga ut.Eller så kan du gå in på Siba och fråga ifall du kan få ett HP chassi av dem de brukar ha väldigt bra kvalite! mitt sista förslag är att du skapar ett eget av t.ex trä gå in på gallerian och kolla

Är detta ett troll? Du svarar absolut inte på frågan, du verkar gilla Siba och webbhallen väldigt mycket och tycker han ska bygga ett chassi av trä. ojojoj

I vilket fall som helst anser jag också att arc är ett bra alternativ. Ska du ha något som känns mindre "plastigt" så hamnar du i en annan prisklass.

Visa signatur

gg

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigPinky:

Är detta ett troll? Du svarar absolut inte på frågan, du verkar gilla Siba och webbhallen väldigt mycket och tycker han ska bygga ett chassi av trä. ojojoj

I vilket fall som helst anser jag också att arc är ett bra alternativ. Ska du ha något som känns mindre "plastigt" så hamnar du i en annan prisklass.

Undrade också om det var en troll, bygga en av trä ? Siba ? HP ? What the fuck...

Det mesta är något plastigt som sagt, måste nog gå upp mot 700D/800D prisklassen som minst annars.

Permalänk

har själv ett 650d och jag tycker att det är bra kvalitet och många funktioner med det.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

Vad är din budget?
Det finns väldigt många chassin och det är lite svårt att rekomendera något om du inte säger hur mycket du hade tänkt/kan lägga ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbetagg:

Hej jag ska uppgradera min data med ett fräscht chassi jag har ATX

Jag tänkte först ett fractal design arc men många sa att det var billigt och plastigt och då
tittade jag på 650D vad tycker ni eller har ni några bra förslag

FD Arc eller Define R2 om du frågar mig.
Dom har många fläktplatser och kyler bra.
Arc har 140mm fläktar, det är möjligt att köra tyst, samt att man får plats med en 240mm radiator i taket utan problem.
Define är ytterligare lite tystare pga. dämpmattorna.
Du får inget bättre i den prisklassen.
Lätta att bygga i och överlägsen support.
Dom byter ut felakdiga delar på en dag om det behövs.
Jag hade fel på en fläkt (den snurrar men ger inget varvtal), dom skickade två nya

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

FD Arc eller Define R2 om du frågar mig.

R3*

Permalänk

blir nog ett arc då

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFreak:

Naturligtvis R3 , har båda ingen stor skillnad.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...