Permalänk
Medlem

Thomson tg585 v7 Firmware

Tjenare, vet någon var man kan hitta Thomson tg585 v7 firmware? Har jävligt lite kunskap om just detta, men har letat arslet av mig men hittar inte ett piss, verkar som att jag är den enda som använder denna router..

Permalänk
Medlem

jag har en Thomson TG789vn med telia bredband, jag var tvungen och ta kontakt med telias support så någon där kunde logga in på routern och uppdatera den... kanske är samma för dig?

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

jag har en Thomson TG789vn med telia bredband, jag var tvungen och ta kontakt med telias support så någon där kunde logga in på routern och uppdatera den... kanske är samma för dig?

Men måste dom verkligen uppdatera den? Behöver jag inte bara något program till datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jepazo:

Men måste dom verkligen uppdatera den? Behöver jag inte bara något program till datorn?

njaeohe... många "tredje-parts" routers går ju att uppdatera själv och då gör man det genom routerns webgränssnitt, för att komma åt den så ska du skriva i din "default gateway" i din webläsares adressfält (brukar ofta vara 192.168.0.1" eller liknande, den adressen kan stå bak på en lapp på routern med, eller om du kör windows vista/7 så kan du klicka på wifi/lan symbolen nere vid aktivitetsfältet och högerklicka på din anslutning och välja "status").

men om det är exempelvis telia du fått routern av så får du nog ta kontakt med dem. (jag gick in på deras chatt och fick hjälp med uppdateringen på 5 min)

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jepazo:

Tjenare, vet någon var man kan hitta Thomson tg585 v7 firmware? Har jävligt lite kunskap om just detta, men har letat arslet av mig men hittar inte ett piss, verkar som att jag är den enda som använder denna router..

Jag hade två sådana förut, letade som besatt efter firmware för att försöka råda bot på eländet, hittade några för tyska marknaden men vågade inte testa, jag skrotade skiten istället, för skit är vad det är, startade om och hängde sig stup i ett.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"