Byta mellan 5850 och 6950

Permalänk
Medlem

Byta mellan 5850 och 6950

Tjenare alla kloka klockare!

Jag en simpel fråga. Om jag har två datorer, en med ett hd 5850 och en med ett hd 6950. Då båda är AMD och kör med samma drivrutiner, kan jag bara växla kort utan att behöva göra något mer med datorerna mjukvarumässigt?

Tack för svar!

För uttråkade som vill läsa halva min livshistoria:
Saken är den att jag byggde en dator för snart två år sedan enligt signaturen och något år senare köpte min pappa en dator som han lät inet bygga ihop då han var imponerad över prestandan man får om man inte köper hp eller dell. Men han håller bara på med mail och ibland lite simpel photoshop elements medan jag spelar bf 3 och leker med Adobe master collection. Även om just adobe inte är så grafikkrävande (då bara nVidias kort att accelerera abode) så har ju ändå jag betydligt mer användning för ett 6950 än min pappa. Och jag tror inte att det kommer gå någon nöd på honom med mitt 5850 som ju faktiskt inte är ett dåligt kort

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Medlem

varför inte bara byta kort med han permanent?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com