Tim Schafers nya spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Mmm, säga att man aldrig har hört talas om Tim Schafer på ett gaming forum är som att gå på ett konstmuseum och fråga vem Rembrant är ...

"Att inte känna till Tim Schafar på ett gamingforum är som att gå på ett konstmuseum och fråga vem är 葛飾北斎 är." vore väl en bättre metafor..? Ty de är båda antika kvarlämnor från tidigare århundranden vars forna media är praktiskt taget utdöda genrer, och är därav relativt obskyra namn i allmänheten ögon.

(Samt att bådas mest kända verk involverar tentakler och/eller hav ... T.ex. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dream_of_the_Fisherman%27s_W... )

Permalänk
Medlem

60'000+ backers
$2'000'000+ i pledges
20 dagar kvar

inte illa pinkat för en död genré ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Du kan ju inte glömma Psychonauts, det vore olagligt
Jag beordrar förresten alla som inte spelat Psychonauts att göra det på en gång, finns att köpa på Steam för 9.99€

Ska ta och donera lite pengar jag med då jag tror spelet kan bli riktigt bra, det har rätt man bakom rodret iallafall.

Tänkte bara tipsa om att Psychonauts finns på gog.com med, så slipper man DRM och dom håller spelen uppdaterade så dom fungerar på nyare windows/hårdvara.
http://www.gog.com/en/gamecard/psychonauts

Ser förövrigt fram emot deras nya spel
Ska bli intressant att följa utvecklingen av det.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

2 milijoner dollar nu, kanske borde donera 15 till och se hur mycket mer det växer innan allt är klart.

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem

Jag gillar idén. Jag donerar inget denna gången men jag donerade i julas till bandet The Project Hate. De kommer släppa sin nya skiva som en länk, alla som donerat får tanka. Jag gillar idén med direktfinansiering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Ny intervju:

Ja iden med crowdsourcing är bra, jag har även investerat i några andra intressanta projekt...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En till intervju, denna gång med Double Fine Adventures Producent:

Permalänk
Medlem

Ny updatering:

Permalänk
Medlem

Sista uppdateringen innan pengainsammlingen är avslutad:

Permalänk
Medlem

Bara några timmar kvar och de borde passera $3'000'000 sedan ska det bli intressant om det är några backers som inte syns på kickstarter m.m. och hur mycket de får sista timmen eller så.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood