Ett mörkt tema till Sweclockers

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, blev betydligt behagligare att läsa när man hade installerat detta, jag orkar inte kolla igenom alla dess inlägg men har du fått någon respons från sweclockers?

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem

Finns det något som är djupt och mörkt mockafärgat tema?
Vore awesome. Svart är okej men föredrar lite mer sådan här färg:
http://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/354947/images/2010/mocka-karinb_...

Fast kanske lite mörkare än så.

Permalänk
Medlem

Wow, det här är ju jätte bra. Tack för detta!

Permalänk
Medlem

Ja utan FT DeepDark till Firefox UI:t och Black Youtube by Panos samt Swec dark userstyle så kan man inte leva, förstår inte hur man klarade av det tidigare. Otroligt skönt på kvällar och nätter när ljuskänsligheten känner för att trigga migränen!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Mycket fint

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Goddag på er!

Jag har de senaste dagarna suttit och meckat på ett tema som är snällt mot ögonen till Sweclockers:

Sjukt nice!
Sitter och läser Swec ofta och särskilt när det är mörkt ute, på en 90" duk med proj = mycket ljus med Swecs vanliga tema
Hur har jag kunnat missa detta underbara verk!?

Tack! Var är din PayPal Donate knapp?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte få det att funka alls!
Sitter på Chrome, följt videon fast det nu bara är en rad, trycker på skriv nytt tema, skriver in namn och kryssar för Enable. Kopierar in koden i fältet, trycker på specify, väljer ¨URL on the domain¨ skriver in www.sweclockers.com och trycker save. Men ingen färändring här på swec trots F5 och Ctrl+F5
Vill extremt gärna prova detta tema!

(när jag trycker på save händer ingenting förövrigt, om det nu ska göra det..)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Vigge50:

Tack så mycket, blev betydligt behagligare att läsa när man hade installerat detta, jag orkar inte kolla igenom alla dess inlägg men har du fått någon respons från sweclockers?

Ja, de har svarat att de gillar initiativet och att de håller koll på utvecklingen av tråden, men att inget kommer hända med den nuvarande versionen av Sweclockers.
Dock kan detta ha inverkan på nästa version, återstår att se ^^

Skrivet av Falcon:

Sjukt nice!
Sitter och läser Swec ofta och särskilt när det är mörkt ute, på en 90" duk med proj = mycket ljus med Swecs vanliga tema
Hur har jag kunnat missa detta underbara verk!?

Tack! Var är din PayPal Donate knapp?

Haha, har ingen sådan knapp, kanske är ett misstag

Skrivet av Wuezz:

Jag kan inte få det att funka alls!
Sitter på Chrome, följt videon fast det nu bara är en rad, trycker på skriv nytt tema, skriver in namn och kryssar för Enable. Kopierar in koden i fältet, trycker på specify, väljer ¨URL on the domain¨ skriver in www.sweclockers.com och trycker save. Men ingen färändring här på swec trots F5 och Ctrl+F5
Vill extremt gärna prova detta tema!

(när jag trycker på save händer ingenting förövrigt, om det nu ska göra det..)

Skumt, det låter ju som att du har gjort rätt..

Här är ett screenshot på hur det ser ut för mig, du kanske kan hitta någon skillnad och få det att fungera.

Förresten har du startat om webbläsaren? Kan vara något i stil med att den inte har fattat att Stylish är installerat eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Haha, har ingen sådan knapp, kanske är ett misstag

Skumt, det låter ju som att du har gjort rätt..

Här är ett screenshot på hur det ser ut för mig, du kanske kan hitta någon skillnad och få det att fungera.

http://blargmode.se/files/images/swecDarkThemeStylishChrome.j...

Förresten har du startat om webbläsaren? Kan vara något i stil med att den inte har fattat att Stylish är installerat eller något.

Ja, ett stort misstag. Men Swec hade väl aldrig tillåtit det ändå.

Angående att det inte fungerar, kan det ha att göra med kakor?
Testa rensa "webbinformation och cookies" kanske?

Permalänk
Medlem

Jag vill tacka för allt jobb ni gjort med detta temat. Det är nu en fröjd att läsa på denna sidan.

Till Wuezz:
Har du provat att trycka på "Add".
Så gjorde jag, och jag fick det att funka med en gång.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

Tack som attan! Uppskattas!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Ja, de har svarat att de gillar initiativet och att de håller koll på utvecklingen av tråden, men att inget kommer hända med den nuvarande versionen av Sweclockers.
Dock kan detta ha inverkan på nästa version, återstår att se ^^

Haha, har ingen sådan knapp, kanske är ett misstag

Skumt, det låter ju som att du har gjort rätt..

Här är ett screenshot på hur det ser ut för mig, du kanske kan hitta någon skillnad och få det att fungera.

http://blargmode.se/files/images/swecDarkThemeStylishChrome.j...

Förresten har du startat om webbläsaren? Kan vara något i stil med att den inte har fattat att Stylish är installerat eller något.

Kan vara att han glömt att det ska vara "URL on the domain" har själv gjort det misstaget ett par gånger. Man läser inte tillräckligt noga

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Blargmode:

Ja, de har svarat att de gillar initiativet och att de håller koll på utvecklingen av tråden, men att inget kommer hända med den nuvarande versionen av Sweclockers.
Dock kan detta ha inverkan på nästa version, återstår att se ^^

Haha, har ingen sådan knapp, kanske är ett misstag

Skumt, det låter ju som att du har gjort rätt..

Här är ett screenshot på hur det ser ut för mig, du kanske kan hitta någon skillnad och få det att fungera.

http://blargmode.se/files/images/swecDarkThemeStylishChrome.j...

Förresten har du startat om webbläsaren? Kan vara något i stil med att den inte har fattat att Stylish är installerat eller något.

Omg, Awesome. =D

Tack så mycket. Nu ska du bara göra ett enkelt skript som gör att man kan öka/sänka ljuset på färgerna. Nästan lite för mörkt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av phooka:

Till Wuezz:
Har du provat att trycka på "Add".
Så gjorde jag, och jag fick det att funka med en gång.

JAA!! Det funkade för mig då! Awesome!

Tack så mycket för till trådskaparen, tycker du borde fixa en fin liten Paypal knapp någonstans!
(sen kom jag på, juridiskt sätt att du antagligen inte får tjäna pengar på en sån här grej eftersom det är Swec's design som du bara gjort om...)

Permalänk
Medlem

Varför har jag missat detta tema.
Helt klart en förbättring, trivs bättre med mörkare teman på hemsidor än ljusa. Även om SweC hade ett fint tema sedan innan.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DavidtheDoom:

Omg, Awesome. =D

Tack så mycket. Nu ska du bara göra ett enkelt skript som gör att man kan öka/sänka ljuset på färgerna. Nästan lite för mörkt.

Allt du behöver göra är att ta allt ur CSS filen och klistra in det direkt i stylish, och skippa @import grejen. Sen är det bara att mixtra med färgerna. Det är dock ganska rörigt trots att jag har försökt klämma in lite kommentarer här och där. En kod-editor som tydligt visar kommentarer i en annan färg är att föredra

Skrivet av Wuezz:

JAA!! Det funkade för mig då! Awesome!

Tack så mycket för till trådskaparen, tycker du borde fixa en fin liten Paypal knapp någonstans!
(sen kom jag på, juridiskt sätt att du antagligen inte får tjäna pengar på en sån här grej eftersom det är Swec's design som du bara gjort om...)

Jag gjorde ju detta temat mest för min egen skull, men så tänkte jag att fler säkert skulle kunna uppskatta det. Vilket visade sig stämma mycket väl
Och jag måste säga, all possessiv feedback jag har fått för det är definitivt betalning nog ^^

Permalänk

cool idé

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Gillar skarpt! Ska installera så fort jag kommer hem

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är riktigt dåligt att Sweclockers själva inte har så man kan växla mellan ett ljust och ett mörkt tema. Framförallt på mobilsidan.
Det är inte direkt bekvämt att ligga i sängen på kvällen och bli bländad av den vita sidan när man surfar in på forumet.
Som tur är kan min browser invertera färgerna, men det är ju bara en taskig work-around.
Sen är det ju dessutom bättre för batteritiden med en mörk sida för mobiler med OLED-skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Jag tycker det är riktigt dåligt att Sweclockers själva inte har så man kan växla mellan ett ljust och ett mörkt tema. Framförallt på mobilsidan.
Det är inte direkt bekvämt att ligga i sängen på kvällen och bli bländad av den vita sidan när man surfar in på forumet.
Som tur är kan min browser invertera färgerna, men det är ju bara en taskig work-around.
Sen är det ju dessutom bättre för batteritiden med en mörk sida för mobiler med OLED-skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns en mobilversion, Stylish och ist för att trycka ¨Manage installed styles¨ kan du trycka på nått i stil med ¨Hitta teman till den här domänen¨, en bit ner på den sidan finns det ett mörkt tema för mobilen. Såg de bara så vet inte vilken plattform men du måste nog installera Chrome app isf

Permalänk
Medlem

Hittade nyss det här! Grymt bra gjort!

Riktigt trevligt, samma tema har jag i battlelog!

Man tackar!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av olog-hai:

Jag tycker det är riktigt dåligt att Sweclockers själva inte har så man kan växla mellan ett ljust och ett mörkt tema. Framförallt på mobilsidan.
Det är inte direkt bekvämt att ligga i sängen på kvällen och bli bländad av den vita sidan när man surfar in på forumet.
Som tur är kan min browser invertera färgerna, men det är ju bara en taskig work-around.
Sen är det ju dessutom bättre för batteritiden med en mörk sida för mobiler med OLED-skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Sprang på denna tråden här om leden http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...
Har ingen androidtelefon så jag kan inte prova, men det kanske du har

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag älskar detta tema!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Sitter oftast vid datorn när det är mörkt ute och när alla andra sover så, ja ett mörkt alternativ vore att föredra. När man har lite större skärm så blir det så mycket white-space som lyser upp hela rummet Eyes bleeding!!!!!

Permalänk
Medlem

Håller med om att ett mörkt tema är en bra ide - samtidigt är det ljusa temat som finns nu väldigt professionellt och sansat. Med det vill jag alltså säga att ett mörkt tema här måste vara kännas lika professionellt, det tycker jag inte att ett helsvart tema gör, men försök få SweC-redaktionen att ta tag i det här så får vi säkert nåt bra till slut

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Wow, det här var snyggt. Att jag inte upptäckt denna tråd tidigare. Tycker absolut att man borde kunna ha alternativet lite mer lättillgängligt att switcha mellan. Utan att dra ned plugins borde det inte behöva vara mycket svårare än att byta språk på en annan hemsida.

Lite fundersam över vilka motargument man kan tänkas hitta på mot den här valfriheten, annat än rent Mac-tänk alltså, så blev jag något konfunderad över trådstartsfrasen "'Nej' är för dom som t.ex. postar bilder med transparent bakgrund och inte vill behöva ta hänsyn till olika bakgrundsfärger". Hela vitsen med transparenta bakgrunder är ju ändå att de är transparenta, regardless bakgrundsfärg. Säkert missförstår jag formuleringen men har svårt att se varför ett sådant här alternativ inte implementerats redan.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat några onödiga inlägg med hänvisning till forumreglerna § 1.6.

/KimTjik

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nanananaBatman:

Wow, det här var snyggt. Att jag inte upptäckt denna tråd tidigare. Tycker absolut att man borde kunna ha alternativet lite mer lättillgängligt att switcha mellan. Utan att dra ned plugins borde det inte behöva vara mycket svårare än att byta språk på en annan hemsida.

Lite fundersam över vilka motargument man kan tänkas hitta på mot den här valfriheten, annat än rent Mac-tänk alltså, så blev jag något konfunderad över trådstartsfrasen "'Nej' är för dom som t.ex. postar bilder med transparent bakgrund och inte vill behöva ta hänsyn till olika bakgrundsfärger". Hela vitsen med transparenta bakgrunder är ju ändå att de är transparenta, regardless bakgrundsfärg. Säkert missförstår jag formuleringen men har svårt att se varför ett sådant här alternativ inte implementerats redan.

Nej-alternativet finns mest för att jag inte kunde ha en omröstning med bara ett alternativ. Ville ha den som en intresseanmälan eftersom jag omöjligt kan få hela Sweclockers att rösta, men var tvungen att ha två alternativ.

Och grejen med det transparenta är en underlig sak Sweclockers gör med sina grafer. De är nämligen typ transparenta. Som om de hade tagit magic-wand i Photoshop, klickat på bakgrunden och tryckt delete.

Har du temat igång och öppnar t.ex. denna bilden i en ny flik så kommer du förstå.
Det gör att man inte kan länka bilder i forumet om jag inte gör så att alla bilder har en ljus bakgrund.
Därav ser det efterblivet ut med bilder som är tänkta att få en transparent bakgrund eftersom de får en ljus ruta runt sig med temat igång. Men jag var tvungen att göra så eftersom detta trots allt är Sweclockers, man måste kunna ta med grafer från tester i diskussionsforumet.

Och vad det gäller varför de inte implementerar ett eget mörkt tema så har Biberu svarat nånstans i tråden om det. Och nu vet jag inte om jag minns rätt men såhär har jag för mig att det var:
Livscykeln för nuvarande Sweclockers lider mot sitt slut, och en ny kodbas är på väg som kommer bygga på samma grund som http://www.99mac.se/ (en systersida), men självklart inte kommer vara lika dan.
Och om Sweclockers själva skulle göra temat så är det jätteviktigt att det fungerar till 100%, vilket jag kan intyga är väldigt svårt med den nuvarande koden.
Så därför får vi nöja oss med användares egna teman, som detta, så länge. Och sen får vi helt enkelt se vad som händer i nästa version av Sweclockers. Vi har deras uppmärksamhet med denna tråden

Permalänk

Att jag inte upptäckt detta innan! Otroligt snyggt och skönt!

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /