Alpenföhn Peter + Gtx 460

Permalänk
Medlem

Alpenföhn Peter + Gtx 460

Hej,

Rakt på sak: kommer denna kunna kyla ett gtx 460 (768 mb) med 2st NF-S12B-ULN (500-700rpm)? Vet att det är lite för specifikt för att någon ska ha exakt samma setup, men vad tror ni, räcker det inte på långa vägar eller kommer det fungera okej?

Permalänk
Medlem

är det värt att lägga ut den summan på ett gtx460? köp ett begagnat gtx 560ti från asus eller msi så får du ett tyst och svalt kort för nästan samma peng som det skulle kosta med kylar uppgraderingen samtidigt som du får ett snabbare kort med mer minne

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

för ca 800kr +-200kr så är ett utav dessa korten bättre en att byta kylare på ett gtx 460 http://www.sweclockers.com/annons/63774-3x-asusmsi-geforce-gt...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Fast jag ville ha det ljudlöst, problemet om man köper vanliga resellers är att fläktarna varvar upp alldeles för mycket under load, och många är även rätt högljudda i windows... Tvivlar på att directcu-kortet är tystare än min lösning, dessutom ger 6970 en hel del värme.
För att klarifiera så tänkte jag köpa detta mest för att se hur bra det fungerar med mitt nuvarande kort, och uppgradera till ett budgetkort med lägre watt nu när alla midrange börjar lanseras (men behålla kylaren).

Permalänk
Medlem
Skrivet av shauni:

Fast jag ville ha det ljudlöst, problemet om man köper vanliga resellers är att fläktarna varvar upp alldeles för mycket under load, och många är även rätt högljudda i windows...

ställ in en manuell fläktkurva, vattenkylning? modda på en antec kuhler 620 med tysta fläktar? det är inte värt att lägga ut 800kr+ på ett gtx460

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Som sagt så är det inte ENBART för ett gtx 460, jag hade tänkt uppgradera till 7800-serien eller likvärdigt kepler senare (finns säkert mountingkits som funkar).
Modda på antec kuhler låter inte direkt som en bättre lösning heller =P. Visst, jag är välkommen för alternativ, men jag bryr mig inte så mycket om priset utan ljudnivån.

Permalänk
Medlem

Jag köpte detta och testade, även fast jag inte fick några riktiga svar, det fungerade rätt bra. 75C max (efter några timmars gpu- folding) med 830 mhz clock / 2002 memory. Är helt ljudlöst dessutom. Hoppas bara kitet passar bra på framtida kort...