Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klintan:

Någonting är väldigt fel på mitt moderkort, den bootar inte post och den lyser inget "debug medelande".
Jag har följt Asus egna felsökningsguide utan större lyckan.
http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage...

Vad som händer är att grafikkortsfläkten och nätagg fläktarna börjar snurra (knappt en halv sekund) innan dem stängs av igen.
Jag har felsökt allt som det kan vara fel på och det ända möjliga är att moderkortet har rykt. Alltid roligt med måndags exemplar...
Jag får helt enkelt ner montera moderkortet och gå tillbaka till webhallen imorgon måndag.

ta bild på moderkortet ned alla kablar instalerade 2 ställen jag vill att du ska kolla är 8pinns kontakten längst upp och 24 pins kontakten ta även bättre bilder vid grafikkortet så jag ser att du kopplat in allt rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

ta bild på moderkortet ned alla kablar instalerade 2 ställen jag vill att du ska kolla är 8pinns kontakten längst upp och 24 pins kontakten ta även bättre bilder vid grafikkortet så jag ser att du kopplat in allt rätt.

Eftersom jag har en mac just nu kan jag inte lägga över bilderna från kameran till datorn av någon okänd anledning.

Jag tror istället det är processorn det är fel på, efter jag skrev inlägget försökte jag stoppa tillbaka processorn till den förra riggen och den var _STEN_ död.

Så jag har försökt med två olika märken av ram, två olika moderkort och två olika nätdelar, jag är ganska säker på att det är processorn det är fel på istället. Jag ska under dagen åka till inet och lämna in den på service och förhoppningsvis får jag en ny utan några större problem.

Permalänk
Avstängd

förstår en sak till kolla så du inte böjt någon av pinsen i sockeln ser du
att någon av pinsen är böjda kan det vara de som spökar. kolla
oxå så att distanserna på moderkortet är på rätt ställe

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

förstår en sak till kolla så du inte böjt någon av pinsen i sockeln ser du
att någon av pinsen är böjda kan det vara de som spökar. kolla
oxå så att distanserna på moderkortet är på rätt ställe

Jag tog ut moderkortet ur chassit när jag testade.
Jag har trippel checkat cpu-pins och testat på två olika moderkort.

Processorn är inlämnad på inet och jag får förhoppningsvis en ersättare eller om de lagar den inom några dagar.

Jag har ca 15 bilder jag vill ladda upp men kan inte p.g.a. denna datorn "/

Permalänk
Medlem

Vad är det för fläktplats bak i chassit, inte 120mm ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Vad är det för fläktplats bak i chassit, inte 120mm ?

Det är bara en 80mm plats, när jag först såg en bild på baksidan funderade jag på att borra upp till en 120mm och sätta en radiator där, men tyvärr går det inte.

Permalänk
Medlem

Är det resonansljudet på "inbay-reservoiren" som du är missnöjd med(bortsett från fyllningen) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Englund!:

Är det resonansljudet på "inbay-reservoiren" som du är missnöjd med(bortsett från fyllningen) ?

http://www.youtube.com/watch?v=tZmoDBQtTGU

Jag skickade in denna videon som jag spelade in med min mobilkamera, därav den taskiga kvaliten.
Jag behöver ha mina hörlurar på mig för att inte tänka på ljudet. Det är ganska irriterande kort sagt.
Fyllningen var väll inte det som störde mig mest.

Permalänk
Medlem

Vart är de sista bilderna med helheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottn:

Vart är de sista bilderna med helheten?

Jag hade lite problem med att lägga över bilder, kameran fungerar enbart till windows av någon andlening och vi har 3 mac i huset.

Permalänk
Medlem

Ok. Väntar spänt på de nya för loopen :3

Permalänk
Medlem

Hmm, jag blev lite rädd när jag såg den här bilden...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Ett tips kan vara att ta bort bilden med fakturan, om inte du vill att hela världen ska veta din hemadress

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

[QUOTE="morxy49;12585832"]Hmm, jag blev lite rädd när jag såg den här bilden...

Det bjuder jag på!

Skrivet av Gunvald Larsson:

Ett tips kan vara att ta bort bilden med fakturan, om inte du vill att hela världen ska veta din hemadress

Tog bort dem, tack för tipset!