Roligaste ni gjort i WoW ?

Permalänk
Medlem

Roligaste ni gjort i WoW ?

Har själv slutat spela sen 6 månader eller så.
Men roligaste ögonblicket var en sak vi lurade en guildie att göra.

Det var kanske 2 veckor efter denna server startades och de flesta var inte lvl 60, eller ens lvl 50.
Guildien i fråga var gnom, mage och lvl 39, och hade lååångt ifrån de 100g man behövde för att ha råd med mount (han hade spenderat allt på att fixa dvärg rep....)
Sagt och gjort, en klurig lögn konstruerades och spreds ut bland alla andra guildies:
"King Mosh i Ungoro ger en mount quest till mages !"
Som sagt, spelet var nytt och nästan alla satt och dreglade over Rhok'delar eller Benediction.
Så varför skulle inte mages också ha nån slags quest ?

Så när fröet till denna ide planterats och gödslats:
Offer mage: -"But un'goro is really high lvl, i wont get there WO dying a lot!"
Vi: -"No worries, well help you get there!"

Så en raid skapades med alla som var online, allt från typ lvl5 till de 2 lvl 60 vi hade just då (jag var en av dom).
Och att för allies att ta sig till Un'goro i classic var ju inte helt enkelt, Theramore, barrens, 1k needles etc.
Och att göra detta med en halv raid som är lvl 20 eller mindre tar ju ett tag, flera timmar närmare bestämt.

Nåja tillslut var halva Un'goro rensat på mobs (sjuk aggrorange på den tiden...) och Mosh hittad (för allt vad vi visste så kunde han lika gärna varit en world boss, det fanns ju ingen egentlig info om mobs på den tiden).
Och en liten mage petad i ryggen med en väldans lång pinne:
Vi: -"Dont worry, he becomes friendly when you get closer !"

Skriket i Vent när det visar sig att den gigantiska ödlan inte alls vill prata med mages, utan bara stampa på dom var "Priceless" !

Man kan tycka att det hela var lite taskigt, men han fick mounten betald av guildet när han tillslut dingade 40, vilket inte var illa på den tiden.
Plus att han fick "devilsaur" lädret efter vi dödat ödlan

Har t.o.m ett gäng screenshots av det hela:
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=a07201221439Abf0b

Permalänk
Inaktiv

När jag gjorde min night elf hunter, det var ungefär när skiten kom. Hade 265 mb ram och ett trasigt grafikkort så allt såg åt helvete ut.

Men gud så jag älskade det, får flashbacks varje gång jag går till night elf starting stället. Sen när jag lyckades få en ny dator vart det ju inte sämre precis, älskade känslan i WoW samt musiken, nu är det inte ens en femtedel så kul. Det är inte för att spelet är sämre, men man har ju upplevt det bästa och blivit trött på det, så tyvärr WoW din tid är ute..

Permalänk

Har inte spelat WoW på snart ett år, och det är jag glad för. Men ett funny moment jag hade i WoW var när jag pvpade i Arathi Basin med min Undead Rogue för många herrans år sedan. Försvarade Lumber mill när en lite Dwarf Priest kom och mind controllade mig vid stupet. Jag använde will of the forsaken, men han märkte inte det och hoppade av klippan och dog själv... Priceless

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

en av dom roliga grejerna jag kommer ihåg är när man satt på ett lan och lirade Wsg när pizzan vi beställd kom, jag hade precis snott åt mig flaggan så vi "pausade" gamet genom att jag walljumpa upp för sidan av wsg en sådär 100-200 meter så man blev utanför drawdistance från alla andra känns lite taskigt nu i efterhand men då på lanet var det rätt kul

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Inaktiv

Hmm roligaste jag nog har varit med om i WoW (som jag har minne av) var i Wrath Of the Lich King. Jag joinade en pug en Tisdag kväll. Det var några i en guild som höll pugen så dom hade tillgång till Vent så vi alla joinade Ventrilo för bästa taktik.
Raiden vi skulle göra var "Vault of Archavon"

När vi väll var inne i raiden och kom till Archavon så sa raid leadern "Den här bossen kan droppa en skit cool mount! Hoppas den droppas!!! :D"
Själva boss fighten gick snabbt och smidigt och sen när det väl var loot dags så droppades mounten. (Reins of the Grand Black War Mammoth) och raid leadern gick galen. Han skrek i Vent "SNÄLLA SNÄLLA KAN JAG FÅ DEN?!". En rolig grej var att han uppgett sig för att vara 20år gammal men nu i upphetsningen så kom p12 rösten fram
Alla gick iallafall med på att han skulle få den och han blev skit glad.
Alla förutom jag greedade eftersom jag låtsades vara AFK.
Raid leadern blev helt galen och bara "KOM IGEN GREEDA FÖR I HELVETE!!!" (Yes han är svensk).
Man hörde hur han nästan började gråta av upphetsningen och han blev rädd att han inte skulle få den.

När det var 10 sekunder kvar innan jag skulle auto-greeda så låtsades jag komma tillbaka och sa "Oh nice mount. Den skulle man fan vilja ha :D"
Och då bröts helvetet löss.
Han skrek att jag fan inte skulle ha den för att den var hans och att han hade försökt få den i några månader. Tror även han skrek något om att han hade varit hemma från skolan en dag bara för att göra raiden för att kunna få den xD
"Men den vill jag ju också ha Need before greed. Den som vinner den vinner den ;D"
Han började gråta tror jag för han blev helt hackig i rösten.

Men sen så greedade jag på den för det var ju synd om grabben
Han tackade jätte mycket för att jag hade greedat och erbjöd mig 100g som tack xD

Visst det kanske var lite taskigt men kul hade jag iallafall ;D

(Tror jag har screenshots där hemma. Möjligtvis film också. Får kolla när jag kommer hem ;D )

Permalänk
Medlem

Roligaste var väl förmodligen när man downade ragnaros för första gången på 60.
Alla skrek så in i helvete så ventrilo-servern crashade

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Har själv slutat spela sen 6 månader eller så.
Men roligaste ögonblicket var en sak vi lurade en guildie att göra.

Har t.o.m ett gäng screenshots av det hela:
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=a07201221439Abf0b

Fin och rolig berättelse Fick lust att dra igång wow igen, men kommer inte göra om misstaget för tolfte gången.
Första gången man var i MC, nyss dingad level 60. Hunden i UBRS när den instancenen var en raid.
World Pvp;n i Tarren mill.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Oh wow you so nostalgia...

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk

Har inte spelat sedan wotlk kom ut men när vår guild var server-first med att ta Illidan var det ganska tungt eller när vi fixade Thunderfury första gången till vår MT i vanilla. Alla dessa minnen från stora bravader men man minns ju också när man började betan och var total nab och det tog typ 3 veckor att komma till lvl 10(var 11 år när betan kom ^^).

Detta är ett spel som jag spelade i över 6år och växte upp med så det är sorgligt att se vad det blivit nu...

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chipsfingers:

Har inte spelat sedan wotlk kom ut men när vår guild var server-first med att ta Illidan var det ganska tungt eller när vi fixade Thunderfury första gången till vår MT i vanilla. Alla dessa minnen från stora bravader men man minns ju också när man började betan och var total nab och det tog typ 3 veckor att komma till lvl 10(var 11 år när betan kom ^^).

Detta är ett spel som jag spelade i över 6år och växte upp med så det är sorgligt att se vad det blivit nu...

Alla ens minnen får en att vilja gå tillbaka till vanilla
Var noob då jag inte var så gammal under vanilla tiden så man han inte riktigt hinna med alla raids och legendarys. Men enligt mig så fanns det en mer "epic" känsla kring wow då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Roligaste var väl förmodligen när man downade ragnaros för första gången på 60.
Alla skrek så in i helvete så ventrilo-servern crashade

Yes, server second var vi. Burning Legion ally om jag minns rätt.

Permalänk
Hedersmedlem

Vi var ett gäng på 6 personer som LANade under den senare delen av TBC-tiden, där alla var ganska bra gearade och erfarna i raids utan en eller två. Vi bestämde oss för att hjälpa dem lite, så vi drog ihop en raid av övriga bekanta och dem för att ta oss an Karazhan. Vi var naturligtvis säkra på att rensa hela då det gjorts många gånger tidigare med betydligt sämre grupper än vår, så vi fick lite hybris och började leka runt lite väl mycket.

Vi kom snabbt fram till Shade of Aran utan några problem, och vid det här laget trodde vi nog att vi var gudar, så healers börar DPSa och glömmer bort att heala osv, vilket visar sig bli ett problem. När Aran har typ 5% HP kvar lever endast två spelare, och köttar på för kung och fosterland. En av dessa är en av noobsen, en nydingad warrior med mestadels grön / blå utrustning. På 2% HP dör den återstående spelaren, och han blir ensam kvar.

Situationen blir smått kaotisk, och alla på LANet skriker hejvilt till nooben, som blir smått panikslagen:

"MEN EXECUTE DÅÅÅÅ, DÖÖÖÖDA HAAAAN!"
"Men.. Men.. Jag har ju ingen raaaage!!"

Slutade med att bossen och spelaren dog, samtidigt. Vilket resulterade i episka manliga bröl från alla deltagare, både i ventrilo och IRL, och antagligen det bästa minnet från WoW för mig.

Good times, good times.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Alla ens minnen får en att vilja gå tillbaka till vanilla
Var noob då jag inte var så gammal under vanilla tiden så man han inte riktigt hinna med alla raids och legendarys. Men enligt mig så fanns det en mer "epic" känsla kring wow då.

www.worldofscriptcraft.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V/GEN3 | i5 2500K | 8 GB | Xfx Radeon HD 7970 | OCZ Agility 3 60 GB | Fractal Design 650W Newton R2

Permalänk
Inaktiv

Fy fy
Private Servers är ju inte lagligt

Permalänk

Att avinstallera det:)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dirtywilly:

Att avinstallera det:)

Permalänk
Medlem

Måste ha varit sommaren 2006 då man var helt besatt av skiten. Körde 20-manna raid på förmiddagen och eftermiddagen samt 40 mana raid på kvällarna. Hade took skön räd ledare då, snubben var ifrån Isreal och hade en schysst amerikansk brytning. Alla lyssnade på honom, ALLA om inte så blev man direkt kickad. Det var inga problem att skaffa nya personer till gillet eftersom vi var en av de snabbaste att döda bossar på ally sidan ett tag. Grymt bra sammanhållning, kommer aldrig få uppleva det igen. Aldrig. Även om man har varit med i mängd olika guilder efter det så är det ändå inget som slår de!

Go minnen detta, var så kul

Spelar inte idag och har ej gjort på 10 månader och kommer aldrig igen. WoW's tid enligt mig har passerat. Får inget mer ut av spelet. Som sagt, förstår de som spelade vanilla. Det var roligast då alla inte kunde få precis allt. Det tog tid innan man fick sakerna vilket gjorde att man uppskattade grejorna mer. Nu får alla allt, helt meningslöst. Epics är som blått gear.

Permalänk

Det roligaste jag gjort i WoW är att gå runt och döda questande carebears med min max level Rogue. Om och om igen tills de antingen var tvugna att logga, skaffa hjälp eller byta area helt. Det är nog även det enda som jag tyckte var roligt med WoW, förutom en del Battlegrounds.

Permalänk
Sötast

Efter att ha varit borta från wow i över ett år så har jag och en polare bestämt oss att installera wow igen.....

Version 1.12 !

Polaren sitter å skriver till mig nu, halvt tårögd... Pets som dingar loyalty, kräver mat.... pilar, quivers.... rare/elite mobs som inte ens går att röra om man inte är flera levlar högre... kan ej skjuta igenom väggar/kullar.... Det lär nog bli en del wow framöver.

WoW, the way it was meant to be played.

Permalänk
Medlem

någon gång på en hunter i AV, alla står och vänter på att alla skall anlända till sista bossen, lägger MD på någon random och skjuter ^_^ .

Sen tycker jag att ja uppskattade wow mer i början, då man inte förstod va en critt eller man inte viste att man kunde lära sig nya spells. Allt var så nytt!
Var kvar i Mulgore(tauren place) till lvl 19. visste inte helelr vad ett mount, så man fick den sent, men man fick se mer av spelet. Allt e så själv klart nu efter flera års spelande.
är för stor fokus på end game nu mera.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Efter att ha varit borta från wow i över ett år så har jag och en polare bestämt oss att installera wow igen.....

Version 1.12 !

Polaren sitter å skriver till mig nu, halvt tårögd... Pets som dingar loyalty, kräver mat.... pilar, quivers.... rare/elite mobs som inte ens går att röra om man inte är flera levlar högre... kan ej skjuta igenom väggar/kullar.... Det lär nog bli en del wow framöver.

WoW, the way it was meant to be played.

Those were the days!

Permalänk
Medlem

Just ja. AV och jag lirar elemental shaman. Står och matar chain lighting mot noobsen på allieance sidan som dör som flugor. Att jag hade tre präster som agerade back upp gjorde inte saken bättre. Det var så mäktigt att ensam, nå ja, hålla fienden borta från våra positioner.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Hmm roligaste jag nog har varit med om i WoW (som jag har minne av) var i Wrath Of the Lich King. Jag joinade en pug en Tisdag kväll. Det var några i en guild som höll pugen så dom hade tillgång till Vent så vi alla joinade Ventrilo för bästa taktik.
Raiden vi skulle göra var "Vault of Archavon"

När vi väll var inne i raiden och kom till Archavon så sa raid leadern "Den här bossen kan droppa en skit cool mount! Hoppas den droppas!!! :D"
Själva boss fighten gick snabbt och smidigt och sen när det väl var loot dags så droppades mounten. (Reins of the Grand Black War Mammoth) och raid leadern gick galen. Han skrek i Vent "SNÄLLA SNÄLLA KAN JAG FÅ DEN?!". En rolig grej var att han uppgett sig för att vara 20år gammal men nu i upphetsningen så kom p12 rösten fram
Alla gick iallafall med på att han skulle få den och han blev skit glad.
Alla förutom jag greedade eftersom jag låtsades vara AFK.
Raid leadern blev helt galen och bara "KOM IGEN GREEDA FÖR I HELVETE!!!" (Yes han är svensk).
Man hörde hur han nästan började gråta av upphetsningen och han blev rädd att han inte skulle få den.

När det var 10 sekunder kvar innan jag skulle auto-greeda så låtsades jag komma tillbaka och sa "Oh nice mount. Den skulle man fan vilja ha :D"
Och då bröts helvetet löss.
Han skrek att jag fan inte skulle ha den för att den var hans och att han hade försökt få den i några månader. Tror även han skrek något om att han hade varit hemma från skolan en dag bara för att göra raiden för att kunna få den xD
"Men den vill jag ju också ha Need before greed. Den som vinner den vinner den ;D"
Han började gråta tror jag för han blev helt hackig i rösten.

Men sen så greedade jag på den för det var ju synd om grabben
Han tackade jätte mycket för att jag hade greedat och erbjöd mig 100g som tack xD

Visst det kanske var lite taskigt men kul hade jag iallafall ;D

(Tror jag har screenshots där hemma. Möjligtvis film också. Får kolla när jag kommer hem ;D )

100g, skulle tagit 100k minst

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asprarn:

100g, skulle tagit 100k minst

Äh vafan.
Var ju synd om grabben plus att jag hade ändå 90k g på mig

Ville bara jävlas lite med honom

Permalänk
Medlem

Jag har spelat sedan TBC och har fortfarande inte tråkigt. Finns alltid något nytt att göra
Efter Cataclysm kom kan man utforska Azeroth på nytt! Levla en ny klass. Eller ge sig inpå PvP som jag faktiskt inte har provat spela seriöst innan.

Bästa minnet? Första gången jag provade WoW. En Hunter såklart. Jag hade precis lämnat Teldrassil och tagit båten över på andra sidan, oj så vackert!

Permalänk

Hatar wow men en gång för ganska längesen gjorde jag och en kompis ett trial acc, och gjorde med hjälp av cheat engine så att allt gick skitfort. Det som var konstigt var att det gick fort för alla andra spelare också...? Aja blev bannade ett antal gånger innan vi hade skrattat färdigt.

Permalänk

det jag gjorde var att jag och två kompisar raidade AQ40 och vi var tv 85 hunters och en 80 warrior, låter kanske inte så kul men det var otroligt nog kul :>

Permalänk

Jadu, det är en heldel man gjort.

Vanilla:
Döda Vaelastraz the Corrupt! Gud va man hatar den fighten... Oj, jag burnade alla healers, solong suckers:((
Nefarian död, snacka om rus och jävla liv på vent när han äntligen bet i gruset!
SS vs TM i Hillsbrad!
Grina på alla j*vla enha shammys som oneshota en i AV när man försökte döda Korrak
AQ insammlingen och när man äntligen fick köra opening eventent. Epic natt!
Döda huhuran, slacker guildies med inställningen "NR är inte för mig:/"

BC:
Nightbane och Gruul pre-nerf, alla buffs och dess mamma!

sen la man ner seriösspelandet, 3000g för en raidkväll utan dalies vart inte ballt

Edit: Glömde Vael:p

Permalänk
Medlem

Fick "worlds last" på Kil'jaeden i lvl 70

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Kazaak & Azuregos (har jag för mig han hette) fighterna i början på Shatterd Hand i Vanilla. Riktig fin Zerg. Samt Ragnaros firstkill, BWL progress... Det vart tider det.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....