Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Nu har jag flyttat in mitt skrivbord i dotterns gamla rum
Så nu ser det ut på detta sätt.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
En bild på färgen på rummet innan med.
<Uppladdad bildlänk>
Jag vet att det inte är samma hörn.

Hur högt har du till vinkeln i snedtaket från golvet? Jag har 90, du verkar ha mer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd hittills, förhoppningsvis så släpper Fractal ett "North Nano" variant hah..

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Upp och nedfällbart och utdragbart kan alltså fällas ihop mot väggen för att möjliggöra att dörren står helt öppen och gömmer allt.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Hur högt har du till vinkeln i snedtaket från golvet? Jag har 90, du verkar ha mer?

lite över 130 har jag

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Vad är "inte så dyr"?

För du kommer behöva, slipa, grundfärg, slutfärg.

Innan du bestämmer dig, tänk på att det är svårare att få bra vidhäftning på laminat så det kommer mycket enklare uppkomma skrap och skavmärken där färgen lossnar, jämnfört med ex. trä.

Så innan du lägger ner allt jobb, fundera på om det verkligen är värt det, eller om det är bättre att köpa en ny skiva i trä som du faktisk sen kan måla om när du vill.

Varför inte bara köpa vinylfolie på rulle istället? En vettig folie o en hårfön sen kommer det bli kanon.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem

Nu har skivan härdat klart, och det är dags att leta efter en ny stol, kanske nya skärmar om frugan inte märker något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Nu har skivan härdat klart, och det är dags att leta efter en ny stol, kanske nya skärmar om frugan inte märker något.
<Uppladdad bildlänk>

Riktigt snyggt! Skivan blev precis som jag skulle vilja ha den. Kanske blir ett projekt i sommar.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Cerb:

Nu har skivan härdat klart, och det är dags att leta efter en ny stol, kanske nya skärmar om frugan inte märker något.
<Uppladdad bildlänk>

Fint skrivbord!

Satsa på en ultrawide qd-oled skärm i mitten och eventuellt 1-2 ips 27" på sidorna!
skulle även rekommendera elgatos mickstativ som är low profile så du kan ha den under skärmarna, slipper du störa dig på att den är ivägen för någonting.

Visa signatur

Fractal Design Torrent | GeForce RTX 3080 TI |AMD Ryzen 9 5900X | 1TB 980 PRO, 1TB 860 EVO, 2TB 970 EVO PLUS, 2TB Firecuda 510 | 32GB RAM | Alienware AW3423DW QD-OLED + Asus 27" Rog Swift PG278Q | dbx286s + GoXLR | Shure SM7B + Yellowtec M!ka onair | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 ohm | Logitech G903 Wireless + Logitech G Powerplay | Logitech g915 wireless keyboard | Sony A7III + Tamron AF 28-75/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MortalDisease:

Fint skrivbord!

Satsa på en ultrawide qd-oled skärm i mitten och eventuellt 1-2 ips 27" på sidorna!
skulle även rekommendera elgatos mickstativ som är low profile så du kan ha den under skärmarna, slipper du störa dig på att den är ivägen för någonting.

Kan bli en böjbar oled. Stativet rör dock ingen, det är faktiskt supernice

Permalänk
Skrivet av Cerb:

Kan bli en böjbar oled. Stativet rör dock ingen, det är faktiskt supernice

Ja en böjbar oled verkar nice!

Jag förstår, tänkte inte på att du använder dig av en kondensator mikrofon, inte lika viktigt att den sitter framför munnen. Då täcker den inte skärm yta ändå.

Visa signatur

Fractal Design Torrent | GeForce RTX 3080 TI |AMD Ryzen 9 5900X | 1TB 980 PRO, 1TB 860 EVO, 2TB 970 EVO PLUS, 2TB Firecuda 510 | 32GB RAM | Alienware AW3423DW QD-OLED + Asus 27" Rog Swift PG278Q | dbx286s + GoXLR | Shure SM7B + Yellowtec M!ka onair | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 ohm | Logitech G903 Wireless + Logitech G Powerplay | Logitech g915 wireless keyboard | Sony A7III + Tamron AF 28-75/2,8

Permalänk

Nystädat och numera helt utan kablar = mer yta för skräp!

Permalänk

Halloj!

Precis flyttat och håller på att fixa till mitt hemmakontor.
Har beställt mig en skrivbordsskiva (https://www.komplett.se/product/1188638/datorutrustning/konto...) och tänkte ha den på Alex byråer vid sidorna.

Tror ni att skivan pallar att ha två st 27" med arm och allt annat som ska vara på ett skrivbord eller tror ni jag behöver förstärka skivan undertill? Om ja, någon som har några fiffiga tips?

Permalänk

Brukar oftast se ut såhär 😊

Permalänk
Skrivet av Iraniator:

Halloj!

Precis flyttat och håller på att fixa till mitt hemmakontor.
Har beställt mig en skrivbordsskiva (https://www.komplett.se/product/1188638/datorutrustning/konto...) och tänkte ha den på Alex byråer vid sidorna.

Tror ni att skivan pallar att ha två st 27" med arm och allt annat som ska vara på ett skrivbord eller tror ni jag behöver förstärka skivan undertill? Om ja, någon som har några fiffiga tips?

Jag har en skiva som är 180x60 i spånskiva, dock från ikea. Och efter 5 år med arm och två stycken 27" skärm så har den bågnat lite men inte märkbart om man sitter vid skrivbordet.

Borde inte bli några problem om du har Alex som "ben". Jag har några väldigt tunna rangliga historier från Ikea som jag inte vet vad dom heter och dom har ändå funkat ok. Jag har dock datorn på golvet och inte på skrivbordet.

Permalänk

Så här ser det ut hemma.

Permalänk
Medlem

Måste bara hitta något bra sätt att gömma kablarna bakom datorn

Visa signatur

B550 Tomahawk / Ryzen 7 5800X3D / EK-AIO Basic 360 / Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC / Lian Li PC-O11 Dynamic / RM750x V2 / Crucial Ballistix 32GB 3600Mhz CL16 / 970 EVO 250GB + Kingston A2000 1TB + 860 EVO 1TB / Asus VG259QM 280hz & Asus VG255H 75hz

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Jag har en skiva som är 180x60 i spånskiva, dock från ikea. Och efter 5 år med arm och två stycken 27" skärm så har den bågnat lite men inte märkbart om man sitter vid skrivbordet.

Borde inte bli några problem om du har Alex som "ben". Jag har några väldigt tunna rangliga historier från Ikea som jag inte vet vad dom heter och dom har ändå funkat ok. Jag har dock datorn på golvet och inte på skrivbordet.

Toppen! Då känner jag mig tryggare haha. Stort tack för svar!

Permalänk
Medlem

Nya skrivbordet på gång. Sitter löjligt tight till hemma och håller man på med musikproduktion och vill ha lite större midi-klaviatur tillgängligt i ett litet skrivbord så är man dömd till att fixa ett eget då allt på marknaden är i större storlek. Nu ska det iväg på pulverlack och bli vitt och fint. Mer bilder följer senare.

Permalänk
Medlem

Mitt lilla krypin

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Fixade mig ett (begagnat) höj- och sänkbart skrivbord från ikea, i lite bättre storlek. Lyckades städa bort 7 år av skräp från mitt gamla härke till skrivbord, och få datorhörnan lite mer städad:

Innan:

Dold text

Efter:

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Min nya spelhörna, med KDA som tema (från League of legends).

Fler bilder och detaljer...

Formen på bordet där man sitter är för att få bra stöd för underarmarna.

Bordet är elektriskt höj/sänkbart och laddkablar är fästa i hållare under bordet som kan dras fram till mus och tangentbord från baksidan. Sitter också en laddkabel för headset där det hänger för smidig laddning av det med.

Lådan som datorn är i designade jag för att bli en matchande möbel i rummet och för att ha datorn nere på golvet men samtidigt skydda den något från damm.

Vi gjorde även en matchande tv bänk i samma trä

Det går lätt att öppna lådan för att städa och fixa i datorn utan att behöva ta ur några sladdar eftersom den är gjord i två stycken som passar ihop via plugg av metall. (Baksida och botten är ett stycke, resten andra stycket)

Toppen sitter en 360 radiator med 3x 120mm fläktar som blåser ut ur hålet på toppen av baksidan. Lådan och datorn är tätad på insidan så att ingen luft kan cirkulera tillbaka.
Och startknapp ovanför nätagget:)

Komponenter...

Uppgraderade från min 15år gamla 22 tum VA monitor och GTX 970,

Dell 34" Alienware AW3423DW QD-OLED 21:9 175
Intel I7 13700KF
MSI GeForce RTX 4080 16GB SUPRIM X
MSI MPG Z790 Carbon WIFI
Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade Silver
WD Black SN850X 2TB Gen 4 (X2)
be quiet! Dark Power 13 1000W
Corsair iCUE H150i ELITE LCD
Corsair iCUE 5000X Svart
Corsair iCUE AF120 RGB ELITE 120mm PWM (X4)
Logitech G733 LOL K/DA Vit
Logitech G915 TKL Linear
Logitech G840 XL Gaming Mousepad
Ninjutso Sora Superlight (Mus)

Dold text
Dold text
Permalänk
Medlem

Extremistisk minimalism, vill inte ha någonting på bordet som inte aktivt används, hela lägenheten ser ut som ett hotelrum.
Sen gillar jag mycket "space" så jag kör med ett 100x200cm bord som egentligen är ämnat som matbord, men jag tycker det blev mycket bra.

Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact
Processor: Intel Core i5 12600K
Grafikkort: Gigabyte Geforce RTX 3080 GAMING OC 12GB

Skärm: Acer Predator XB323UGX
Tangentbord: SteelSeries Apex Pro TKL
Mus: Logitech Pro X Superlight
Musmatta: Taurus MP1 XL
Hörlurar: Sennheiser HD 660S
Mikrofon: Blue Microphones Snowball iCE

Stol: Herman Miller Aeron Remastered
Bord: Jysk Vesterborg

Permalänk
Skrivet av Afra:

Min nya spelhörna, med KDA som tema (från League of legends).

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Formen på bordet där man sitter är för att få bra stöd för underarmarna.

Bordet är elektriskt höj/sänkbart och laddkablar är fästa i hållare under bordet som kan dras fram till mus och tangentbord från baksidan. Sitter också en laddkabel för headset där det hänger för smidig laddning av det med.

Lådan som datorn är i designade jag för att bli en matchande möbel i rummet och för att ha datorn nere på golvet men samtidigt skydda den något från damm.

Vi gjorde även en matchande tv bänk i samma trä

Fler bilder och detaljer...

Det går lätt att öppna lådan för att städa och fixa i datorn utan att behöva ta ur några sladdar eftersom den är gjord i två stycken som passar ihop via plugg av metall. (Baksida och botten är ett stycke, resten andra stycket)
<Uppladdad bildlänk>
Bild på utblåset bak där det sitter en 360 radiator med 3x 120mm fläktar som blåser ut ur hålet på toppen av baksidan. Lådan och datorn är tätad på insidan så att ingen luft kan cirkulera tillbaka.
Och en bild på startknapp ovanför nätagget:)

<Uppladdad bildlänk>
Bild i mörker med datorn igång, framifrån och sidan. När datorn är avstängd/inte lyser så syns bara svart spegelglas i stället.

Komponenter...

Uppgraderade från min 15år gamla 22 tum VA monitor och GTX 970,

Dell 34" Alienware AW3423DW QD-OLED 21:9 175
Intel I7 13700KF
MSI GeForce RTX 4080 16GB SUPRIM X
MSI MPG Z790 Carbon WIFI
Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade Silver
WD Black SN850X 2TB Gen 4 (X2)
be quiet! Dark Power 13 1000W
Corsair iCUE H150i ELITE LCD
Corsair iCUE 5000X Svart
Corsair iCUE AF120 RGB ELITE 120mm PWM (X4)
Logitech G733 LOL K/DA Vit
Logitech G915 TKL Linear
Logitech G840 XL Gaming Mousepad
Ninjutso Sora Superlight (Mus)

Dold text
Dold text

Snyggt gjort! 💪
Men satan vad nära du dragit fram skärmen, känns lite onödigt men du kanske är 2m lång och behöver benutrymmet. 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Snyggt gjort! 💪
Men satan vad nära du dragit fram skärmen, känns lite onödigt men du kanske är 2m lång och behöver benutrymmet. 🙃

Tack
Gillar personligen att sitta nära för att få stor bild och inlevelse, men det är också en kombination av att jag är väldigt närsynt och mina glasögon förminskar en hel del. Jag är inte så lång men hörnbord ger mycket benutrymme så benen kan jag hålla raka fram utan att nudda väggarna.

Permalänk
Medlem

Relativ enkel uppsättning (ignorera grendosan som lossnat under bordet).

Behöver någon belysning bakom datorn och någon tavla ska upp på vägen (men kan inte bestämma mig).
Vill köpa en längre bordsskiva, men är för snål för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Relativ enkel uppsättning (ignorera grendosan som lossnat under bordet).

Behöver någon belysning bakom datorn och någon tavla ska upp på vägen (men kan inte bestämma mig).

Jag har satt en Philips Play ljusskena bakom skärmen.
https://www.philips-hue.com/sv-se/p/hue-white-and-color-ambia...
(Har du en Homey behöver du inte Philips bryggan, funkar säkert med HA också men kan inte uttala mig.)

Så här ser det ut.

Tycker att det fungerar väldigt bra.

Har sedan satt en Ikea knapp under skrivbordet som jag kan tända/släcka den med (i hemautomationen).
(Ikeas knapp har fästet som är magnetiskt med en dubbelhäftande tejp, bara att trycka dit under bordsskivan och sedan så går det att sätta dit knappen där.)

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Ska kolla in det, kör en del Hue via HA redan så det ska inte vara några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iraniator:

Halloj!

Precis flyttat och håller på att fixa till mitt hemmakontor.
Har beställt mig en skrivbordsskiva (https://www.komplett.se/product/1188638/datorutrustning/konto...) och tänkte ha den på Alex byråer vid sidorna.

Tror ni att skivan pallar att ha två st 27" med arm och allt annat som ska vara på ett skrivbord eller tror ni jag behöver förstärka skivan undertill? Om ja, någon som har några fiffiga tips?

Jag har en arm som fästes i bordsskivan med skruvar som klämmer åt underifrån.
Denna arm har samma typ av infästning: https://www.webhallen.com/se/product/242393-iiglo-Skarmstativ...
För att undvika att det blir alltför mycket last precis i infästningspunkten så har jag satt en träbit på undersidan av skrivbordet för att sprida lasten. Jag vet inte om det behövs, men det ger lite mer trygghet. Jag har inte satt fast träbiten i bordsskivan utan öppnade bara "gapet" mer och lade in träbiten innan jag drog åt skruvarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CommanderShepard:

https://i.imgur.com/PI4BSp6.jpg

Den här spelhörnan delas av mig och min dotter ❤. Vid skärmen närmast kameran finns en Xbox Series S. Mitt emot de två skärmarna (men utanför bild) finns en 46 tums tv parad med en Nintendo Switch. Blir vi less på PC och/eller Xbox vrider vi bara på stolarna och spelar på Switchen 😊

Så glad att min dotter delar mitt intresse för spel!

Vilken bordskiva har du på alexlådorna :)?