Sjukt bra erbjudande från 3

Permalänk
Medlem

Tele2 kör väl på Telias nät??

Någon som har koll på Tele2 vs. 3 erbjudanden?
För och nackdelar? Vilken ska man välja?

Permalänk
Medlem

alltså i min erfarenhet så är telenor och telia dem två proffsigaste operatörerna faktiskt.. sedan är det ju bäst att köpa telefon utan abonnemang, köp den kontakt, and thats it. Det är bara jobbigt att behöva hålla på med operatörer, för dem lurar en förr eller senare, vilken operatör man än har. Funderar själv på att lägga min iphone åt sidan och gå och köpa en sån där svartvit, ring och smsa bara, telefon för 80 kr hehe. Då jävlas nog ingen med mig!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Va? Är det sant?
Aha, 3 har inget GSM (2G) nät?

Vet inte om du var sarkastisk där eller inte, men 3 har inget 2G nät, därför är de extra känsliga på ställen där det inte finns starkt 3G nät. Samtal kan brytas osv.

Permalänk
Medlem

tele2 har bättre täckning norröver. Jag kommer att ta upp Tele2s erbjudande då det är likadant men billigare och med bättre täckning.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

http://www.tele2.com/meet-our-company.html för den som vill veta allt om Tele2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeRetta:

Vem bryr sig om IP telefonin när du ringer gratis?

Jag använder mig ganska mycket av skype, där jag har andra kontakter och dels sådana jag inte vill ska kunna nå mig jämt.

Om saken inte rör dig så är det väl bäst i att inte svara alls istället??

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tillägga att det är fler telefoner än de som står i Tele2:s erbjudande som ingår.

Jag själv beställde via telefon och kunde välja Samsung Galaxy S2 LTE utan problem även om den inte stod på hemsidan. FIck då även 4g och det till samma pris (345kr).

Har man bindingstid kvar hos Tele 2 kan man slutfakturera den och på så vis få Maxi i stället. I mitt fall så betalade jag drygt 5-600 kronor/månad så att byta till maxi var det inget snack om.

Slutfakturerar man så betalar man de resterande månadskostnaderna vilket i mitt fall blev lite drygt 1500 kronor.

Har själv erfarenhet av både tre, tele2 och telia och kan säga att telia har bäst täckning oavsett. Tele2 och tre har en del "skuggor" trots att jag befinner mig i storstockholmsområdet. Är man osäker så borde man prova att skaffa ett billigt kontantkort för att se om man får bra täckning hemma t.ex. Är jävligt surt om man inte har bra täckning hemma med sitt nya abonemang.

Har vänner med både tre och tele2 som haft kass täckning hemma trots att de bor i tätorter.

Permalänk
Medlem

Men använder inte tre Telias 2G nät när det inte finns någon täckning lr har de slutat med det? Hur lång tid har det varit så isf? för jag har inte märkt någon större förändring vad jag kan minnas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Men använder inte tre Telias 2G nät när det inte finns någon täckning lr har de slutat med det? Hur lång tid har det varit så isf? för jag har inte märkt någon större förändring vad jag kan minnas

Nope, dom har BARA sitt egna 3G nät.

Permalänk

svårt jag har att välja mellan dessa erbjudanden! :s

Hos tele2 får man tillgång till 4g nätet, vilket jag inte har hittat någon info om ifall 3 ska lägga till i sitt 3Total-paket. Men oavsett så har 3 tydligen misslyckas med att köpa upp frekvenser för 4g nätet ändå, så tele2 kommer (antagligen...) ha bättre 4g nät framöver, och binder man sig i 2 år nu och är lite pryl-intresserad så vill man ju gärna inte binda sig till utgående teknik. Jag tror inte att 3g eller 4g spelar någon större roll just i mobiltelefonen, då en stabil hastighet och låg fördröjning antagligen märks mer. Men vad skönt att ha 4g om man ska tether:a med en sin nya ivy bridge ultrabook senare i år

3 har dock större och bättre utbud av telefoner, speciellt om man vill ha en utan extra konstnad till de här abonnemangen. T.ex. kostar det drygt 1500kr extra om man vill ha galaxy note till sitt tele2 maxi, och de nya HTC one telefonerna finns inte alls host tele2, medan samtliga är gratis hos 3...

Jag var inne på en galaxy s2 LTE hos tele2, ända tills jag läste om den kraftigt försämrade batteritiden jämfört med den vanliga s2:an, och att LTE varianten kommer att få ICS senare (obekräftat, https://www.facebook.com/samsungsverige?sk=app_19032254433319... )
Någon som har någon erfarenhet av den luren? vet inte riktigt när den lanserades i sverige....

Slutar väl med att jag stannar med min htc desire som jag har varit trött på under en lång tid nu och mitt telia max25 abonnemang som knappt kostar mig 200kr/mån

Permalänk
Medlem

Tycker det är trevligt att hatet från 3s första år med dåliga telefoner, batteritid och kvalité fortfarande sätter skräck i folk.
Dags att släppa det skitsnacket om att TRE suger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Inget gsm nät? Att ha på 3G hela tiden kan bli dyrt. stänger man av DATA i iphonen så kan man ändå ringa med tele2, det går inte med tre.

Jag är utomlands ganska ofta och det är ingen skillnad på GSM och 3G bara man stänger av roaming (datatrafik i andra nät än hemnätet).

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Minsta totalkostnad är 8376 kr, köp en telefon kontant istället, mycket billigare..

Det ingår gratis internet samt gratis tele, sms och mms kommunikation.
Räkna på att ett telefon-internet kostar cirka 150 kronor per månad (totalt 3600 på 24mån),
och att man ringer (+sms/mms) för 200 kronor per månad (totalt 4800 kronor på 24 mån).
Slutkostnad för endast internet och telekommunikation: 8400 kronor på 24 mån, mer än mobiltelefonens totalkostnad ju.

Permalänk
Medlem

Kinesiska ZTE bygger 4g nätet för 3
ZTE använder samma frekvens som övriga operatör eftersom det är överenskommen standard.

http://wwwen.zte.com.cn/en/press_center/news/201203/t20120302...

Permalänk
Medlem

När jag skulle beställt Note från Telenor tror jag skulle få betala över 10.000kr på 2 år

Med detta erbjudande blir det alltså strax över 8000kr på 2 år med Kasthing då, så visst är det billigare i alla fall

Kan man ju lika gärna skippa fasta telefonen med

Permalänk
Skrivet av Ozeroun:

När jag skulle beställt Note från Telenor tror jag skulle få betala över 10.000kr på 2 år

Med detta erbjudande blir det alltså strax över 8000kr på 2 år med Kasthing då, så visst är det billigare i alla fall

Kan man ju lika gärna skippa fasta telefonen med

Var precis det jag och flickvännen gör i och med det här erbjudandet =), hon tog galaxy S2 och jag tog Note ofc

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Ifall någon behöver hjälp med att teckna ett abonnemang eller vill att jag ska lägga undan någon telefon. Eller helt enkelt har frågor angående priser osv så kontakta mig via PM. Kan även skicka telefon till er osv. (Jobbar på 3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Nope, dom har BARA sitt egna 3G nät.

De hyr väl in sig på Telenors när va? GSM pratar vi om.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Avstängd

Det var förr det

Permalänk
Medlem

I norra sverige vill jag minnas de fortfarande hyr gsm. I mellan o södra "behövs" det inte längre.

Permalänk
Avstängd

tyckte ni att 349:- va billigt. Jag har telia vänner och 1gb fri surf varje månad och jag har ännu inte gått över den giggen jag betalar 299:- (inkl en samsung galaxy s2)ordinariepris för det. Och mer en detta behöver mna inte ha om du inte tänker använda telefonen som modem eller nått

den som betalar 600:- för en telefon bör nog tänka om

men detta är min åsikt jag ringer dock inte gratis till alla nät men va fan man kan dela upp (vilka samtal man ringer till vad majoriteten i norrland har telia) jag har en så länge inte ringt och fått en faktura större en 450:-

Permalänk
Medlem

Ska dra in till Tre imorgon och kolla lite Mitt abonnemang går ut nu om en 2 månader och man kan förlänga sitt befintliga abonnemang och få ny mobil tre månader innan det befintliga går ut... Min mobil räkning ligger runt 450-500:- i nuläget Dock undrar jag vilken telefon man ska ta XD Väldigt väldigt sugen på en Sony Xperia S då jag haft ögonen på den rätt länge samt att jag bara kör Android och Sony Ericsson mobiler... Om man kollar till speccen vilken mobil är då bäst? Vet att Sonys är 0.1Gz snabbare än Galaxy SII iallafall samt att kameran på Sonys ska vara väldigt bra samt ha ledblixt Kan också fråga om någon vet vilken mobil som är lättast att få accessories till? Förutom Apple... Liksom skal, högtalare, blåtand klockor etc etc

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

tyckte ni att 349:- va billigt. Jag har telia vänner och 1gb fri surf varje månad och jag har ännu inte gått över den giggen jag betalar 299:- (inkl en samsung galaxy s2)ordinariepris för det. Och mer en detta behöver mna inte ha om du inte tänker använda telefonen som modem eller nått

den som betalar 600:- för en telefon bör nog tänka om

men detta är min åsikt jag ringer dock inte gratis till alla nät men va fan man kan dela upp (vilka samtal man ringer till vad majoriteten i norrland har telia) jag har en så länge inte ringt och fått en faktura större en 450:-

visst..

Jag har 3pott
299kr 5GB surf o fria sms samt 100:- att ringa o skicka mms för som jag inte kommer upp i på en månad.

Men det är ändå begränsat till skillnad från det som diskuteras för 349:-/mån vilket får anses som jäkligt bra om man behöver det.
1GB skulle t.ex inte räcka för mig, är redan uppe i 1.5gb nu för mars (utan att använt luren som modem). Finns även de som har luren mot örat mest hela tiden o.s.v.
Nu skrev du att det var din åsikt, men det är en tokig jämförelse iaf.

Permalänk
Medlem

Vadå betalar 600kr för en telefon?

EX Katshing tar 6000 för Note lös utan abonnemang, För 8300 ingår alla fri samtal, det blir drygt 95kr månaden för 24 månader att ringa fritt för (ej inräknat 6000kr för note)

Själv ligger jag snitt 500 på vanliga telefonen så varför gnälla det är "dyrt"?

Permalänk
Medlem

"Bara en kan vara billigast. Inte tre." Haha humor..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Vadå betalar 600kr för en telefon?

EX Katshing tar 6000 för Note lös utan abonnemang, För 8300 ingår alla fri samtal, det blir drygt 95kr månaden för 24 månader att ringa fritt för (ej inräknat 6000kr för note)

Själv ligger jag snitt 500 på vanliga telefonen så varför gnälla det är "dyrt"?

Samtidigt får man ju tänka, kommer man ha Noten i 2år eller vill man ha något ny mobil på ett abonemang igen efter 1år eller så och då ångrar sig att man binde upp sig.
Har haft den sitationen ett par gånger nu men jag bilr sugen på detta erbujdaden men nej 350kr är betydligt mer än vad jag ringer för osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Samtidigt får man ju tänka, kommer man ha Noten i 2år eller vill man ha något ny mobil på ett abonemang igen efter 1år eller så och då ångrar sig att man binde upp sig.
Har haft den sitationen ett par gånger nu men jag bilr sugen på detta erbujdaden men nej 350kr är betydligt mer än vad jag ringer för osv.

Eller så kan man sälja av mobilen man får med och efter ett år och köpa en ny kontant om man så gärna vill ha en ny. Tror att majoriteten av de som köper det här abonnemanget gör det för priset på själva abonnemanget snarare än mobilen.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade 3Total igår med Samsung Galaxy S2. RIktigt nöjd faktiskt.
Jag hade 3Pott 299:- vilket landade på 400-450kr/månad.

Nu fick jag ett bättre och billigare abonnemang + en ny telefon på köpet.

Ska gå med tjejen och byta hennes till tele2s erbjudande.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag använder mig ganska mycket av skype, där jag har andra kontakter och dels sådana jag inte vill ska kunna nå mig jämt.

Om saken inte rör dig så är det väl bäst i att inte svara alls istället??

Om saker här inte rör andra varför då öht skriva här?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har hoppat på Tres erbjudande och en Iphone 4S. Lämnade Telia efter att ha haft dem sen 1996. Telias 3G-uppkoppling har inte funkat för mig i Stockholm med omnejd de senaste året, och ofta har jag inte ens fått edge. Än så länge har jag 2-7 mbit/s ned och ca 3 upp i tunnelbanan längs röda linjen under rusning med Tre, helt fantastiskt. Hemma i radioskugga i Hägersten ca 1-3 upp och samma ner.

Men ljudkvaliteten på röstsamtal är påtagligt sämre. Hör inte alltid vad folk säger lite då och då trots bra täckning, vilket är trist. Antar att Telia använde GSM för röstsamtal, och det helt enkelt är bättre.

Jag är på det stora hela mycket nöjd så här efter ett par dar. Synd bara att de inte hade nån Windowslur som jag ville ha. Men man kan ju alltid byta med nån lite senare, kanske.