Sjukt bra erbjudande från 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Vänta tills luren dyker upp så går det kanske bättre!

Jo det är sant, det jag menade är att den redan går att beställa hos tre. När ett företag försöker kontra så borde det vara samma sortiment eller bättre

Permalänk
Hjälpsam

Pratade just med tre kundtjänst,

- De har inga planer på att matcha 4kr som Tele2 är billigare
- Det är begränsat antal abonnemang, dock trodde killen jag pratade med att det skulle räcka mars ut
- Aktiveringsavgiften ingår, endast 349kr/månad inget annat tillkommer

Sådär, bokat en One X via webben på 3 Omnomnom

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Dessutom verkar ju en del ha problem med Tele2 + HTC inkl mig själv. http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1094163-in...

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Förut stod det att Ip-telefoni inte ingick i tele2s erbjudande, detta är borttaget nu. Någon som vet vad som gäller?
Någon som vet om tele2s erbjudande är tidsbegränsat?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Förut stod det att Ip-telefoni inte ingick i tele2s erbjudande, detta är borttaget nu. Någon som vet vad som gäller?
Någon som vet om tele2s erbjudande är tidsbegränsat?

Yes, står på deras hemsida att "Erbjudandet gäller så långt lagret räcker, dock längst t o m 23/4 2012"
Din andra fråga har jag inte svar på.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Yes, står på deras hemsida att "Erbjudandet gäller så långt lagret räcker, dock längst t o m 23/4 2012"
Din andra fråga har jag inte svar på.

Har försökt komma in på deras chat men det verkar inte fungera. Antar att man får ringa in.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Sicken hets det blev nu... vad ska man välja? Hatar att ha för mycket att välja på >,<
HTC One X i all ära, men har den barnsjukdomar kan det bli jobbigt. Sjukt lockande dock!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Vart är telias erbjudande nu med fastpris ?

Kul tele2 hänger på under begränsad tid, även om jag aldrig skulle röra tele2 med tång.

Permalänk
Medlem

både 3 och tele2s erbjudanden är tidsbegränsade?

Väntar någon dag på telias erbjudande, om det kommer något. tror jag ringer och frågar.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Tele2:

IP-telefoni ingår ej.
Telefonerna är låsta till Tele2.
345Kr/mån även efter bindningstiden.

Pratade nyss med deras kundtjänst.

IP-telefoni ingick väl hos 3?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

både 3 och tele2s erbjudanden är tidsbegränsade?

Väntar någon dag på telias erbjudande, om det kommer något. tror jag ringer och frågar.

"Det kan vi inte svara på", haha vad förväntade jag mig......

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Funderar på att hoppa över till Tele2 då iPhone 64 GB var runt 1500 kronor billigare hos dem, men hur ser deras 3g täckning ut. Har i princip aldrig haft problem med tre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delivers:

Funderar på att hoppa över till Tele2 då iPhone 64 GB var runt 1500 kronor billigare hos dem, men hur ser deras 3g täckning ut. Har i princip aldrig haft problem med tre.

INomhus hos mig har jag ingen 3G med tele2 men jag kan ändå ringa tack vare gsm. Det jag är rädd för är om jag skaffar 3, att jag inte heller då kommer ha mottagning och därmed inte heller kunna ringa alls :S

Permalänk
Medlem

Går tydligen att få med TELE2 med på phönehuse

http://www.phonehouse.se/

Permalänk
Avstängd

Även katshing och cyberphoto verkar ha maxi för 345kr

Permalänk
Medlem

24 månader, noway. Kommer aldrig teckna 18 månader igen som jag gjorde med min iPhone 3gs. 12 månader MAX. Helst 6, men det finns inte.

Permalänk
Avstängd

Blev tele2 till slut. Det som var avgörande var stödet av gsm samt att det lär bli rätt dyrt om man åker utomlands och enbart sitter på ett 3G nät

Permalänk
Medlem

Med Katshings 6 modeller ingår ring, smsa och mmsa obegränsat?

Men sen har dom andra modeller för 349, men hur ska man tolka betalsamtal?

Erbjudandet gäller vid nyteckning eller portering vid 24 månaders bindningstid så långt lagret räcker, dock längst t o m 22/4 2012. Fri surf ingår med hastighet upp till 32 Mbit/s i 10 GB/mån, därefter begränsas hastigheten till 64 Kbit/s. Betalsamtal ingår ej. Sveriges lägsta pris enl. jämfr. med operatörernas resp. hemsidor den 15/2 2012

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozeroun:

men hur ska man tolka betalsamtal?

Betalnummer är nummer som kostar extra, typ nummerupplysningen, "roliga nummer där kvinnor svarar" bingolotto, postkodsskiten etc.

Skrivet av nimren:

samt att det lär bli rätt dyrt om man åker utomlands och enbart sitter på ett 3G nät

Varför skulle det bli det ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Varför skulle det bli det ?

Inget gsm nät? Att ha på 3G hela tiden kan bli dyrt. stänger man av DATA i iphonen så kan man ändå ringa med tele2, det går inte med tre.

Permalänk
Medlem

Sådär då har även jag beställt htc one X från 3..

Har haft abonnemang hos tre sen 5 år tillbaka och min bindningstid gick ut för ett par månader sen. Tycker det är mkt lustigt att när det var påväg att gå ut ringde de som hökar efter mig för att få mig att skriva upp igen, men nu när de har ett verkligt supererbjudande så hör de inte av sig

Min teleräkning ligger på runt 7-800 :- i mån så för mig var det en no brainer

Permalänk
Avstängd

Telefonen har ju ändå stöd för gsm och för det första vet du itne ens om 3 finns i landet du vill åka till (och då har dom sammarbetsavtal med utländks operatörer som lär ha gsm nät) och finns 3 där vet du inte om dom även har gsm nät.

Bara för 3 inte har gsm nät i sverige betyder det inte att dom inte har det i andra länder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Telefonen har ju ändå stöd för gsm och för det första vet du itne ens om 3 finns i landet du vill åka till (och då har dom sammarbetsavtal med utländks operatörer som lär ha gsm nät) och finns 3 där vet du inte om dom även har gsm nät.

Bara för 3 inte har gsm nät i sverige betyder det inte att dom inte har det i andra länder.

Tror inte bosnien har kommit så långt i utvecklingen med 3G nät Sen så är det också lite av en chansning att köpa en tele med enbart 3G nät. Vad händer om du åker nånstans utanför stan och du verkligen måste ringa en kompis och du inte har någon 3G mottagning?

Permalänk
Inaktiv

Alla telefoner har ju GSM, tom iPhone går det utmärkt att ringa till en som har GSM-nät även i de fall du har 3G-täckning. Skillnaden är att du inte har möjlighet till videosamtal med endast gsmtäckning.

Permalänk
Medlem

Slog till på ett Maxi Unlimited hos tele2 utan telefon vilket betyder 0mån bindningtid. 345kr/mån är ruggigt billigt. Har en helt ny galaxy note så telefonen behöver jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Jag och flickvänen slog till direkt, lagom då våra telefoner håller på gå sönder helt, hon tog galaxy S2 och jag själv tog självklart Galaxy Note

Ni båda borde ha tagit galaxy note eller galaxy nexus.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Inget gsm med tre?! fan ja som var påväg att beställa. Stänger man av 3g ökar ju batteritiden med typ det dubbla?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Inget gsm nät? Att ha på 3G hela tiden kan bli dyrt. stänger man av DATA i iphonen så kan man ändå ringa med tele2, det går inte med tre.

Va? Är det sant?
Aha, 3 har inget GSM (2G) nät?

Skrivet av Chris_Kadaver:

Inget gsm med tre?! fan ja som var påväg att beställa. Stänger man av 3g ökar ju batteritiden med typ det dubbla?!

Sant men då måste du byta tillbaka till 3G varje gång du ska surfa eller göra något som kräver snabb uppkoppling Jag personligen tycker det är jobbigt. Ett annat sätt att spara batteritid är att stänga av paketdata men då kan du inte ta emot MMS
Bäst hade ju varit om Tele2 (i mitt fall) verkligen stödjer GSM/WCDMA swich dvs håller sig på 2G när inget händer och byter till WDCMA när man skall surfa.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

För ungefär ett år sedan så hade jag TRE.

Smart som jag är så bytte jag till Telia direkt när bindningstiden tog slut!

Nu har min bindningstid slut om ett år, vet ni vad jag ska göra då? Byta till TRE!

Det är fruktansvärt skamligt vad Telia har dålig täckning i Trelleborg, jag bor CENTRALT dessutom, 200 meter från centrum så har jag edge med 2 pinnar och c:a 30% av min dag så har jag "Söker..." "Ingen service" och samma sak på sambons lur.

Skamligt Telia!

Tele2 är inte ett dugg bättre i Trelleborg iaf. Försökte surfa på mobilen på Algatan vid sushistället Godai och fick inte ens 3g. Samma sak i hamnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Tele2:

IP-telefoni ingår ej.
Telefonerna är låsta till Tele2.
345Kr/mån även efter bindningstiden.

Pratade nyss med deras kundtjänst.

IP-telefoni ingick väl hos 3?

Vem bryr sig om IP telefonin när du ringer gratis?