Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

www.120hz.net eller kolla Ebay, det dyker upp några där då och då.

Du verkar ha koll på grejerna. Varför kostar Q270 $555 på 120hz.net och $309 hos Green-sum på eBay? Är det nån skillnad? Ganska stor skillnad i pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De på 120hz.net är överklockningsbara och finns i väldigt få exemplar

Visa signatur

Hej jag heter Patrik och jag är eBay-narkoman

Permalänk
Avstängd

Duger hjälpligt att spela med, blir inte sämre IAF.

Å andra sidan mest n00bs därinne
Nu vågar man väl inte in där på ett bra tag...

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Du verkar ha koll på grejerna. Varför kostar Q270 $555 på 120hz.net och $309 hos Green-sum på eBay? Är det nån skillnad? Ganska stor skillnad i pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Extreme. 2B-kretskort vilket jag tog upp på förra sidan. Ska du ha en skärm som kan göra 100-120hz så får du punga upp minst 555

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått reda på defivinitvt att Yamakasi 2703 INTE har en S-IPS panel.

Citat:

Dear crozwow2012,

Hello. Thank you for your interest in our product.

Unfortunately, this model is not S-IPS panel one.

We would like to you recommend "New CROSSOVER 27Q LED 27" S-IPS Panel High QHD 2560x1440 DVI-D Computer Monitor",

if you need S-IPS panel monitor.

You can find the item at here.

http://www.ebay.com/itm/New-CROSSOVER-27Q-LED-27-S-IPS-Panel-...

Thank you.

- green-sum

Försök att ha överseende för att han försöker mersälja till mig men jag tror han talar sanning. Lite synd.

Permalänk

dem där försäljarna vet inte vad dem pratar om om det inte är s-ips är det h-ips(lika bra), vilka andra 2560x1440 paneler finns det, inga. http://www.tftcentral.co.uk/articles/monitor_panel_parts.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

dem där försäljarna vet inte vad dem pratar om om det inte är s-ips är det h-ips(lika bra), vilka andra 2560x1440 paneler finns det, inga. http://www.tftcentral.co.uk/articles/monitor_panel_parts.htm

Sant! Intressant... Nä jag tar och slår en tärning och den får avgöra vilken skärm det blir. Är så trött på att vela nu. Gillar mer och mer Crossover 27Q. Blir nog den.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Försök att ha överseende för att han försöker mersälja till mig men jag tror han talar sanning. Lite synd.

Är väl bara ett sätt att ta reda på hur det ligger till, klicka på "Buy it now", och du har den hemma för kontroll om 3-4 dagar.

Får du inte glömma att posta dina resultat!

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Skrivet av SWIN:

Är väl bara ett sätt att ta reda på hur det ligger till, klicka på "Buy it now", och du har den hemma för kontroll om 3-4 dagar.

Får du inte glömma att posta dina resultat!

Det står ju S-IPS på kartongen på bilden du postade

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Det står ju S-IPS på kartongen på bilden du postade

Det är ju så ovanligt att Asiater skriver felaktiga saker på sina förpackningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWIN:

Är väl bara ett sätt att ta reda på hur det ligger till, klicka på "Buy it now", och du har den hemma för kontroll om 3-4 dagar.

Får du inte glömma att posta dina resultat!

Jo. Lutar nog mer åt Crossover 27Q nu dock. Men tjejen ska kanske köpa en 2703. Kan kolla den.

Blev f.ö. bannad för att jag postade den här infon på 120hz.com Weird.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Jo. Lutar nog mer åt Crossover 27Q nu dock. Men tjejen ska kanske köpa en 2703. Kan kolla den.

Blev f.ö. bannad för att jag postade den här infon på 120hz.com Weird.

Weird? De har väl en deal med Greensum, så det är väl inte knepigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Weird? De har väl en deal med Greensum, så det är väl inte knepigt?

De vill inte upplysa folk om att det inte sitter en S-IPS i skärmarna? Är det så du resonerar?

Edit:

Eller menar du för att jag inkluderade länken till Ebay sidan? Hade inte med någon länk i mitt inlägg på 120hz.com eftersom det är mot deras ToS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

De vill inte upplysa folk om att det inte sitter en S-IPS i skärmarna? Är det så du resonerar?

Edit:

Eller menar du för att jag inkluderade länken till Ebay sidan? Hade inte med någon länk i mitt inlägg på 120hz.com eftersom det är mot deras ToS.

Du borde väl ha fått en anledning till att du blev bannad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Du borde väl ha fått en anledning till att du blev bannad?

Nej jag fick ingen anledning. Mitt inlägg plockades bort, stod "Banned" på min profil sida. Kan posta nu igen av någon underlig anledning. Inlägget är borta dock.

Edit:
Ban:en var ett misstag. Felklick tydligen. Men fick ingen information om varför mitt inlägg togs bort.

Ok, så nu har de bestämt sig. Systemet trodde jag spammade pga vissa sökord när jag copy-pastade meddelandet från Green-Sum så ingen skada skedd.
__________________

Permalänk
Avstängd

Försökte posta bilder på "120hz.net", men alla bilder & länkar till bilder måste godkännas av en admin.
Tog några dagar..

Är nog inte ett forum, snarare en reklamsida.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWIN:

Försökte posta bilder på "120hz.net", men alla bilder & länkar till bilder måste godkännas av en admin.
Tog några dagar..

Är nog inte ett forum, snarare en reklamsida.

Jo håller med. Jag har i alla fall bestämt mig. Jag kommer köpa en Crossover Q27. Beställer den imorgon. I samma veva får jag hem mitt nya objektiv till kameran så jag kommer ta bilder, lämna intryck och filma om så önskas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWIN:

Försökte posta bilder på "120hz.net", men alla bilder & länkar till bilder måste godkännas av en admin.
Tog några dagar..

Är nog inte ett forum, snarare en reklamsida.

Hyper är på semester om jag kommer ihåg rätt. Och det unnar jag honom. Han och Scribby har jobbat häcken av sig för att få det med 120hzarna att bli verklighet

Permalänk
Medlem

Ok. För att få död på ovissheten kring skärmen Yamakasi 2703. Kan jag nu rapportera att ett par vänner jag lärde känna under mina studier till Sydkorea har hört av sig och säger att det sitter en S-IPS panel i skärmen. Likaså har två andra säljare på Ebay sagt att den har en S-IPS panel utan att försöka mersälja till mig. Dessutom gav de mycket bättre formulerade svar så vi kan nog fastställa att det sitter en S-IPS i Yamakasi 2703.

Permalänk
Medlem

Har tänkt att köpa en ny skärm och snubblade in på denna tråden och har några frågor.

Fungerar ett ATI 5850 med denna skärmen? Enligt denna bilden säger den nej http://www.greensumimage.com/ebay/Q270_SE_b8.jpg och enligt andra fungerar skärmen efter windows startas?

Skärmen kostar ca 2000kr, blir det moms + tull på det också? Ska man räkna med att skärmen kostar runt 3000kr istället?

Skärmen kommer att användas till League of Legends och Battlefield 3

Mvh Henke

Visa signatur

Main dator: i5 750 4Ghz, GTX 770 4GB, Intel SSD 80GB, 8GB Ram
Servern: Core 2 Duo, 4GB Ram, 4x2TB Lagring, Ubuntu Server 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av erCarN:

Har tänkt att köpa en ny skärm och snubblade in på denna tråden och har några frågor.

Fungerar ett ATI 5850 med denna skärmen? Enligt denna bilden säger den nej http://www.greensumimage.com/ebay/Q270_SE_b8.jpg och enligt andra fungerar skärmen efter windows startas?

Skärmen kostar ca 2000kr, blir det moms + tull på det också? Ska man räkna med att skärmen kostar runt 3000kr istället?

Skärmen kommer att användas till League of Legends och Battlefield 3

Mvh Henke

För mig blev det det. Jag tror att nån annan skrev att han bad säljaren skriva "gåva, värde 150$" på paketet och klarade sig utan.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWIN:

Försökte posta bilder på "120hz.net", men alla bilder & länkar till bilder måste godkännas av en admin.
Tog några dagar..

Är nog inte ett forum, snarare en reklamsida.

Det är definitivt ett forum, men de är få admins som om du läser i trådarna inte tillgängliga hela tiden nu under sommaren. Ser inget konstigt i det.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erCarN:

Har tänkt att köpa en ny skärm och snubblade in på denna tråden och har några frågor.

Fungerar ett ATI 5850 med denna skärmen? Enligt denna bilden säger den nej http://www.greensumimage.com/ebay/Q270_SE_b8.jpg och enligt andra fungerar skärmen efter windows startas?

Mvh Henke

Jag har precis köpt en CrossOver med samma kompabilitetslista. jag har ett 5870 och den fungerar alladeles utmärkt i windows.

Permalänk
Medlem

Sådärja då var en Crossover med pivot osv. beställd, ~2800kr+ ev tull/moms. Oavsett döda pixlar etc. så tror jag det blir en värdig ersättare till min Benq G2420HDB, väntar med spänning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

För mig blev det det. Jag tror att nån annan skrev att han bad säljaren skriva "gåva, värde 150$" på paketet och klarade sig utan.

Hur mycket kostade tull + moms?

Visa signatur

Main dator: i5 750 4Ghz, GTX 770 4GB, Intel SSD 80GB, 8GB Ram
Servern: Core 2 Duo, 4GB Ram, 4x2TB Lagring, Ubuntu Server 12.04

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tror att den billigare bara går att tilta, och den dyrare har tilt, height adjustment, swivel och pivot.

Permalänk
Skrivet av MattiasV:

Tror att den billigare bara går att tilta, och den dyrare har tilt, height adjustment, swivel och pivot.

Tror det är så också. Inte helt tydligt!

Permalänk
Medlem

Köpte en perfect pixel Crossover som var höj o sänkbar :), jag som har svårt att se färger(lite färgblind när det är många färger) märker stor skillnad mot mitt gamla Benq v2420H.

Helt underbar skärm än så länge, skall prova lite Bf3 , diablo 3 såg mycket bättre ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av erCarN:

Hur mycket kostade tull + moms?

Tull, moms och DHLs avgift för att de lagt ut pengar för tull och moms gick på 850 kr. Fortfarande ett bra pris.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB