Permalänk
Avstängd

Å andra sidan verkar ju Marauder mest vara ett ovanligt fult (på bild) tangentbord med tramsbelysning som ändå inte kommer höja ens APM ..

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Köpte nyss ett Maruder från kompletts rea och gav 299:- kostar http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=601643 1245:- annars men bara 299:- på CDON?? Och om man då också tar rabatten på 25% så blir det ju sjukt billigt!

Dom säljer 0 sådana för 1245 kan jag ju säga
Ett par ställen säljer dom för 500:- vilket är mer "normalt" men ändå för dyrt i min mening för det tangentbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vet inte om det här är rätt ställe att lägga tråden på, men det förtjänar att nämnas!

CDON har 25% rea på deras gamingprodukter om man matar i en kod som finns direkt på sidan. Priserna på många produkter är hyfsat kompetetetiva redan innan denna rea, så kontentan är att det finns en del riktigt bra deals där!
http://cdon.se/hemelektronik/gaming/

G400 för 208 spänn är inte pjåkigt tex...
G27 för under 1500 är inte fel det heller, eller lillebrorsan Driving Force GT för 671 bagare!

Finns massor av annat på rean dock, så var bara nåra exempel
(Nästan irriterande att man redan köpt på sig mus och tangentbord nyligen. Hade ju sparat hundralappar på att vänta)

Tack för tipset!

Koden fungerar även på varor som redan är nedsatta, så man kan göra bra klipp.
Varan jag kollat på: Pris på Inet 299, fick den för 101 (29 för frakt, tot 130) är ju ganska bra deal.

Permalänk
Medlem

Naej vad sugen jag blir på ett K90, 660 spänn med rabatten, billigaste jag någonsin sett det

Permalänk
Medlem

Naos 5000 för 553kr ink frakt är inte fy skam. Hört mycket bra om den, nån som ger tummen upp för musen?
Min gamla Razer Copperhead kanske behöver bytas ut nu

Edit - Läste på lite och det är riktigt många som klagar på Mionix programvara Synd för jag tycker att musen är snyggare än Qpad 5k (det är det stora fula "Q"et jag inte tycker om). Får bli en ny räzer istället.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaptoit:

Naej vad sugen jag blir på ett K90, 660 spänn med rabatten, billigaste jag någonsin sett det

Fast varför har det inget skal? Lär ju fortfarande hamna en massa bajs i det.

Kan man relativt lätt plippa bort alla tangenter och tvätta dem? Lär ju inte gå att "dela" tangentbordet och göra det annars.

Och nej, jag har ingen tangentbordskondom och jag äter vid datorn.

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliquis79:

Fast varför har det inget skal? Lär ju fortfarande hamna en massa bajs i det.

Kan man relativt lätt plippa bort alla tangenter och tvätta dem? Lär ju inte gå att "dela" tangentbordet och göra det annars.

Och nej, jag har ingen tangentbordskondom och jag äter vid datorn.

Jag har faktiskt ingen aning, aldrig haft ditt problem (:

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte får koden att fungera? Jag skirver in koden och får den godkänd men priset dras inte av? (försöker köpa logitech G35)

Visa signatur

Antec Three Hundred | P6T Deluxe V2 | i7 920 @3,6GHz | GTX 680 Windforce | 20GB 1600 Mhz | Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenzo:

Bara jag som inte får koden att fungera? Jag skirver in koden och får den godkänd men priset dras inte av? (försöker köpa logitech G35)

Samma här, måste vara något fel hos dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenzo:

Bara jag som inte får koden att fungera? Jag skirver in koden och får den godkänd men priset dras inte av? (försöker köpa logitech G35)

Skrivet av Nikkop:

Samma här, måste vara något fel hos dem.

Bekräftar att det är fel på den då jag precis snackade med deras support.
Om ni skall handla är det bara att lägga grejerna i korgen och snacka med dem så löser de rabatten manuellt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Dom har fixat nu så koden fungerar iaf på qpad mk-85 som jag ska köpa 920kr är ett kap

Permalänk
Medlem

Det här erbjudande kom ju jävligt passande måste jag ju säga eftersom jag ändå hade tänkt att skaffa mig ett nytt gaming headset dock kan jag inte bestämma mig , de står mest mellan siberia v2 och Razer Carcharias, båda är ju väldigt populära och när jag tänker efter är det nog ingen av dom som är bäst men det jag undrar är om ni har någon erfarenhet av dessa och kan uttala er om dom.

Om jag har förstått rätt så är i stort sätt ljudet det samma så valet faller på den som har bäst passningsform samt hållbarhet

Så vilken av de två har bäst
*Hållbarhet
*Passningsform/bekvämlighet

Razer är lite dyrare efter man har dragit av rabatten men inte så att det är märkvärdigt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga sennheiser lätt dom skönaste gaming lurar man kan ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joonthee:

Det här erbjudande kom ju jävligt passande måste jag ju säga eftersom jag ändå hade tänkt att skaffa mig ett nytt gaming headset dock kan jag inte bestämma mig , de står mest mellan siberia v2 och Razer Carcharias, båda är ju väldigt populära och när jag tänker efter är det nog ingen av dom som är bäst men det jag undrar är om ni har någon erfarenhet av dessa och kan uttala er om dom.

Om jag har förstått rätt så är i stort sätt ljudet det samma så valet faller på den som har bäst passningsform samt hållbarhet

Så vilken av de två har bäst
*Hållbarhet
*Passningsform/bekvämlighet

Razer är lite dyrare efter man har dragit av rabatten men inte så att det är märkvärdigt.

Många säger ju att deras siberia v2's har gått sönder (vilket jag inte riktigt förstår hur). Jag själv väljer mellan siberia v2 och Corsair Vengeance 1500. Vilket är det bättre alternativet?

Permalänk
Medlem

Fungerar koden för någon annan här?

Beställde i fredags och annulerade ordern i lördag för jag ångrade mitt köp och skulle välja annat, men efter det fungerar inte koden.
Jävla strul cdon som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fungerar koden för någon annan här?

Beställde i fredags och annulerade ordern i lördag för jag ångrade mitt köp och skulle välja annat, men efter det fungerar inte koden.
Jävla strul cdon som vanligt.

Står att koden bara är gilitg för ett köp, antar att du är flaggad som att ha gjort ett nu. Kontakta cdon's support så löser det sig nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Står att koden bara är gilitg för ett köp, antar att du är flaggad som att ha gjort ett nu. Kontakta cdon's support så löser det sig nog.

mm. Får hoppas sakerna är kvar till imorgon när live chatten öppnar

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Många säger ju att deras siberia v2's har gått sönder (vilket jag inte riktigt förstår hur). Jag själv väljer mellan siberia v2 och Corsair Vengeance 1500. Vilket är det bättre alternativet?

Har också funderat på att köpa corsair men när man kollar runt på prisjakt och dylikt märker man att det är vissa som skriver att dom hör ett knastrande ljud, medan vissa säger att dom är väldigt bra. Men det oroar ändå mig att det är fler än 1 person som skriver att dom har det problemet. Chansen kanske inte är så stor men den verkar iaf finnas där. Men för mig personligen faller produkten bort eftersom jag inte vill ha usb uttag.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=979504

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joonthee:

Har också funderat på att köpa corsair men när man kollar runt på prisjakt och dylikt märker man att det är vissa som skriver att dom hör ett knastrande ljud, medan vissa säger att dom är väldigt bra. Men det oroar ändå mig att det är fler än 1 person som skriver att dom har det problemet. Chansen kanske inte är så stor men den verkar iaf finnas där. Men för mig personligen faller produkten bort eftersom jag inte vill ha usb uttag.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=979504

Okej, men jag tror det får bli dem iallafall. För det priset (480 kr ca) är dem nog svårslagna. Men varför inte USB? Vad jag vet är väll det bättre, ljudmässigt sätt?

EDIT: Fan också, dem tog precis slut på CDON så nu kanske jag inte kan utnyttja deras erbjudande som endast räcker 2 dagar till... Hur lång tid kan det ta innan de får in nya?

EDIT: Nu kom dem helt plötsligt i lager igen, på en söndag, bugg? Funkade att beställa iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Okej, men jag tror det får bli dem iallafall. För det priset (480 kr ca) är dem nog svårslagna. Men varför inte USB? Vad jag vet är väll det bättre, ljudmässigt sätt?

EDIT: Fan också, dem tog precis slut på CDON så nu kanske jag inte kan utnyttja deras erbjudande som endast räcker 2 dagar till... Hur lång tid kan det ta innan de får in nya?

EDIT: Nu kom dem helt plötsligt i lager igen, på en söndag, bugg? Funkade att beställa iallafall

Jag vet faktiskt inte om det är analog eller usb som ger bättre kvalle, beror väl mest på om du har ett ljudkort eller ej. Orsaken till att jag inte vill ha usb är för att jag vill kunna bara ha micken inkopplat och ibland köra högtalare (händer väl inte så ofta i för sig). samt kunna koppla in till mobilen. Egentligen finner jag inte så bra argument när jag tänker efter men ändå vill jag ha det^^

Men jag blev jävligt sugen på ett par corsair nu med, snygg design och ser väldigt sköna och stabila. Såg att dessa fanns som passar väldigt bra då men dem var slut;/ http://cdon.se/hemelektronik/headset_corsair_vengeance_1300_a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joonthee:

Jag vet faktiskt inte om det är analog eller usb som ger bättre kvalle, beror väl mest på om du har ett ljudkort eller ej. Orsaken till att jag inte vill ha usb är för att jag vill kunna bara ha micken inkopplat och ibland köra högtalare (händer väl inte så ofta i för sig). samt kunna koppla in till mobilen. Egentligen finner jag inte så bra argument när jag tänker efter men ändå vill jag ha det^^

Men jag blev jävligt sugen på ett par corsair nu med, snygg design och ser väldigt sköna och stabila. Såg att dessa fanns som passar väldigt bra då men dem var slut;/ http://cdon.se/hemelektronik/headset_corsair_vengeance_1300_a...

Men du får ju uppgraderingen (1500) för bara någon tjuga till. Och den finns i lager, tror jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Naos 5000 för 553kr ink frakt är inte fy skam. Hört mycket bra om den, nån som ger tummen upp för musen?
Min gamla Razer Copperhead kanske behöver bytas ut nu

Edit - Läste på lite och det är riktigt många som klagar på Mionix programvara Synd för jag tycker att musen är snyggare än Qpad 5k (det är det stora fula "Q"et jag inte tycker om). Får bli en ny räzer istället.

Hur känns respektive att hålla?

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joonthee:

Jag vet faktiskt inte om det är analog eller usb som ger bättre kvalle, beror väl mest på om du har ett ljudkort eller ej. Orsaken till att jag inte vill ha usb är för att jag vill kunna bara ha micken inkopplat och ibland köra högtalare (händer väl inte så ofta i för sig). samt kunna koppla in till mobilen. Egentligen finner jag inte så bra argument när jag tänker efter men ändå vill jag ha det^^

Men jag blev jävligt sugen på ett par corsair nu med, snygg design och ser väldigt sköna och stabila. Såg att dessa fanns som passar väldigt bra då men dem var slut;/ http://cdon.se/hemelektronik/headset_corsair_vengeance_1300_a...

Ett argument för att köra USB hade väl kunnat vara att du får två ljudkort och skulle kunna koppla ljudkortsutgången till stereo/högtalare och få spelljud den vägen och sedan kunde använda usb-ljudkortet åt ventrilo/skype/dylikt. Beror ju på om man vill ha spelljudet i lurarna eller inte, men det är iaf en möjlighet. Fast går ju alltid att skaffa någon slags usb-ljudkort även med vanliga lurar.

Sennheiser har visst gjort om sina modeller, jag tänkte länka en HD 555 då Corsairlurarna ändå var rätt dyra men det fanns ingen men fanns HD 558 men de kostade ju massor. Har de gått upp i pris generellt?

Nackdelen där är ju mic, jag brukade köra med zalmanlösningen:
http://www.dustinhome.se/product/5010089084/zalman-microphone...

(Mina lurar är ett par Alessandro MS-1 men det var väl något i stil med HD 555, ATH-A500, DT770 eller liknande jag tänkte för det där ändamålet.)

http://www.head-fi.org/products/corsair-vengeance-1500
http://www.maximumpc.com/article/%5Bprimary-term%5D/corsair_v...

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliquis79:

Hur känns respektive att hålla?

Jag önskar jag visste, har ännu inte köpt någon av dessa även om det lutar åt Mionixen trots allt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Jag önskar jag visste, har ännu inte köpt någon av dessa även om det lutar åt Mionixen trots allt.

Netonnet har ju Q-paden tror jag och verkar ha haft Mionixen eller vad den hette. Men de är ju fortfarande inplastade där. Svårt att få någon bra uppfattning av det. Vet inte hur pigga de är på att öppna kartongerna.

Å andra sidan fick man visst köpa och prova hemma men det kan man ju tycka är svinigare, speciellt om man inte har för avsikt att handla där.

Går kanske att få känna på den där om man frågar.

Kartongen var ju så att det "gick att känna lite" på Q-paden. Men ja ..

Jag har ju ingen koll på hur bruna mot svarta cherry mx känns, gillar inte att det var svarta i mellanslagstangenten på zewie (namn?) bordet som nämndes ovan.

Kände på G9x och G500 igår men vettesjutton om jag inte tycker G500 känns bättre. Vet inte om det finns något (specifikationsmässigt) som motiverar G9x högre pris? Känns som G500 + MK-50 (om det nu var MK-50 som var blåa) ligger bra till för mig, båda är väl bra grejer men en prisklass i de lägre regionerna för den typen av varor.

Egentligen var väl blackwidowtangentbordet rätt billigt med men jag har redan en Razermus och stödjer helst inte Razer ;D

Frågan är om jag skulle ha ett Ergonomic 4000 med eller inte. De linjära brytarna vill jag iaf inte ha då det kändes bra mycket oskönare och inte förstår jag riktigt snacket om bottnande heller. Rör det mest FPS och WASD eller? Jag har ju mest spelat RTS och om jag trycker b,z ser jag inte vad problemet är med taktila brytare. Snarare en fördel med att jag vet när knappen är tryckt.. Eller något. a kan man väl spamma iofs men frågan är hur nödvändigt det ens är. Har man grymt hög APM kanske det spelar roll om man spammar kommandon till casters eller något. Kanske är jag dum som överväger taktila.

Ergonomic 4000 har jag haft två eller tre. Första pajade random knappar på inom bara några månader, det andra blev sladden glappt i. Det är ju ingen kvalite alls i dem men jag gillar formen på dem. Raka standardtangentbord kommer ju aldrig passa människor oavsett brytare.

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliquis79:

Sennheiser har visst gjort om sina modeller, jag tänkte länka en HD 555 då Corsairlurarna ändå var rätt dyra men det fanns ingen men fanns HD 558 men de kostade ju massor. Har de gått upp i pris generellt?

HD558 är uppföljaren till HD555 och ligger väl på en ~200kr mer än vad HD555 kostade när dem var nya.
Vad jag har läst så ska HD558 vara en del bättre men hade man fått tag på ett par HD555 när dem var som billigast hade det helt klart varit mer prisvärt.
Sen finns det ju HD518 som är uppföljare till HD515, och HD598 som är uppföljare till HD595.

Jag var själv och testade lurarna i helgen på Mediamarkt och HD558 var klart bättre än HD518 enligt mig. Mycket bekvämare att ha på sig (bättre material på kuddarna) och även bättre ljudkvalitet. Köpte faktiskt ett par HD558 då de hade kampanjpris på dem.

Jag var o klämde på möss och tangentbord också och la en beställning på en Naos 5000 och ett Qpad MK-50 på CDON.
Naosen satt perfekt i min hand och byggkvaliten på musen kändes mycket bättre än min gamla Razer Deathadder.

Permalänk
Medlem

Fan också nu fick de mig att impuls köpa bl a ett mk-50

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk
Medlem

Hmmm, Logitech G27 för under 1500? Fan det låter nice, synd bara att man måste skaffa sig en konsol och spel först innan man kan nyttja den, ond cirkel det här

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Fan det låter nice, synd bara att man måste skaffa sig en konsol och spel först innan man kan nyttja den

Eeeeh, näe
Finns en hel del bilspel på PC:n... De är inte alla lika polerade eller färska som en del andra genrer på PC:n, och det är ont om bra GT/Forza kloner, men det finns massor av spel!
(och ja, G27 är fullt PC-kompatibel)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.