Permalänk
Medlem

Myspace blir google

Har problem hemma med att Myspace inte funkar på mina 2 datorer hemma.
När jag försöker gå in på Myspace så omdirigeras jag till google! Helskumt...
Funkar hos andra i sammhället jag bor i som har samma ISP, Bahnhof.
Har fungerat förut och jag har inte ändrat något i routern, har även kört med en annan router.

Någon som har en aning om vad det kan vara?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle börja med att kolla hostsfilen, den hittar du under %systemroot%\system32\drivers\etc (skriv i "kör" förslagsvis). Se om du hittar något som inte skall vara där.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Kolla så att du skrivit rätt adress. ( https://www.myspace.com )
Blir du ivägskickad till Google så brukar det vara för att webbläsaren inte hittar adressen och då skickar iväg dig till din valda sökmotor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Jag skulle börja med att kolla hostsfilen, den hittar du under %systemroot%\system32\drivers\etc (skriv i "kör" förslagsvis). Se om du hittar något som inte skall vara där.

Skrivet av Lullebulle:

Kolla så att du skrivit rätt adress. ( https://www.myspace.com )
Blir du ivägskickad till Google så brukar det vara för att webbläsaren inte hittar adressen och då skickar iväg dig till din valda sökmotor.

Var inget konstigt där.
Adressen är även rätt.

Permalänk
Skrivet av qMetal:

Har problem hemma med att Myspace inte funkar på mina 2 datorer hemma.
När jag försöker gå in på Myspace så omdirigeras jag till google! Helskumt...
Funkar hos andra i sammhället jag bor i som har samma ISP, Bahnhof.
Har fungerat förut och jag har inte ändrat något i routern, har även kört med en annan router.

Någon som har en aning om vad det kan vara?

Hade samma problem och googlade fram till att Myspace gör så för ip-ranges dom inte vill ha där av diverse anledningar så förmodligen har Myspace blivit utsatt för någon abuse från din (och min) ip-range.
Kör man via proxy funkar det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JuggernautSE:

Hade samma problem och googlade fram till att Myspace gör så för ip-ranges dom inte vill ha där av diverse anledningar så förmodligen har Myspace blivit utsatt för någon abuse från din (och min) ip-range.
Kör man via proxy funkar det...

Ah, störande. Får testa med proxy och se då. Tack för svaret!