The Elder Scrolls Online

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Hur är spelet i dagsläget? Sugen på att hoppa på en gratis månad då spelet kostar under trehundralappen på diverse butiker. Jag var med i CB några stunder och både gillade/ogillade spelet. Det kändes välpolerat och faktiskt rätt kul, speciellt hur bra questerna var. Man kände värkligen som om man var i Elder Scrolls. Jag tyckte dock combaten var lite konstig. Klumpig, på något vis. Har det förbättrats?

Jag tycker det riktigt kul jag gillar att man kan vara med i fler guilds samtidigt och går du med en guild så är det account wide:) Jag har testat Dragon knight och sorcerer klassen till lvl 7 och 9 så jag har inte spelat så mycket än men än så länge är det lovande , det finns en del buggar som borde fixas, du borde absolut testa det:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jag tyckte dock combaten var lite konstig. Klumpig, på något vis. Har det förbättrats?

Nu spelade jag aldrig beta, så jag vet inte om det har förändrats, men jag har en sorcerer och jag kan hålla med dig på sätt och vis. Som magiker brukar man dra av spells i en rasande takt, men i TESO känns det som om man får använda litet mer taktik. Man använder inte sina skills i den takt man brukar göra i andra MMORPGs, men om man använder dem rätt så klarar man av rätt mycket. Dessutom måste man ha koll på sin magicka också. Jag gillar det här taktiska inslaget, det höjer ribban litet. De flesta andra MMORPGs jag spelat har jag kunna dra igång en film på andra skärmen medan jag questat, men i TESO måste man ha koll hela tiden.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tipsa om att Nvidia har släppt beta drivisar, 337.50, som pressar ur några FPS ur spelet.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Är det någon som hört eller sett om en fix så man kan köra fullscreen? Kanske med en liten mod på ini-filen eller vad som helst? (google är inte min vän i dag) Skandal att ett spel som släpps 2014 inte ens har fullscreen..

Läste någonstans att en efterlängtad fov-slider är på gång till nästa patch, så det är ju bra.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Jag och två andra polare startade upp en guild inom Ebonheart som vi för tillfället inte har något fokus för, utan mest ser om en plats för lite vänligt folk mm. Du kan dra iväg ett ingame mail till Sylvande så kan jag skicka dig en invite

Tycker verkligen att spelet blir mycket bättre ju längre man kommer. Var rätt imponerad av grafiken i starten men när jag sedan utforskade The Rift igår så var det som ett nytt spel.

http://i.imgur.com/JogJq6bh.jpg

Angående prestanda, min dator drar för det mesta spelet i runt 60-70 FPS utanför städer och 45-55 i städer. Detta med 290X och 2600k @ 4.5GHz, CPU verkar även flaska då GPU även ute i vildmarken ligger runt 75% load. Spelet verkar dock utnyttja 4 kärnor på CPU till viss del fast det verkar alltid vara en som ligger på 100%.

Ja, jag pmar dig ingame sen. Just nu är de massa jobb så har inte hunnit spela nått.

Jag är fortfarande låg lvl , hur är de höglvlande materialet? 30-50? Någon som kan berätta lite om quests och dungeons?

Men jag håller med om att de i början är lite segt men sen när jag blev lvl 5 då börjar de ta fart och blir bara roligare och roligare. Lvl 8 nu som sagt men de går extremt segt då jag lyssnar på varje quest.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Men jag håller med om att de i början är lite segt men sen när jag blev lvl 5 då börjar de ta fart och blir bara roligare och roligare. Lvl 8 nu som sagt men de går extremt segt då jag lyssnar på varje quest.

Då spelar du spelet på rätt sätt alltså, njuter istället för att stressa.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

lvl 24, lirat en hel del, men inte direkt hög lvl. Däremot upptäckt allt på alla kartor tror jag nästan, det är ju ett lir som skall upptäckas, sen är det bra för material att crafta med också. Gjorde just ett par gröna lvl 24 svärd, var bättre än de blå jag hade tillgång till från tidigare drops. Känns fortfarande som att crafting är vägen att gå för bäst utrustning.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Känns fortfarande som att crafting är vägen att gå för bäst utrustning.

Det är vår upplevelse också. Åtminstone under resan till max level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Det är vår upplevelse också. Åtminstone under resan till max level.

Jasså ni har folk på max lvl eller är du det?
Hur ser det ut för er där? Är blå / lila drops bäst eller att göra egna saker och uppgradera dem till blå/lila lika bra eller bättre?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Att crafta gear är alltid bäst. Vissa drops har traits eller glyphs som man inte kan crafta sig till dock, men oftast kan en crafer sen uppgradera det itemet. Ett lila set-item kan man ju som crafter uppgradera till ett gult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Att crafta gear är alltid bäst. Vissa drops har traits eller glyphs som man inte kan crafta sig till dock, men oftast kan en crafer sen uppgradera det itemet. Ett lila set-item kan man ju som crafter uppgradera till ett gult.

Ok, har inte sett så många lila items ännu så det var en intressant möjlighet. Dryga är tycker jag hittills att jag inte fått så bra med saker som möjliggör uppgradering till lila ens hittills men det kanske blir vanligare? Är det värt / ett måste att gå all in i craftingen för även den delen, bättre chans att få bättre saker när man bryter ned något? Inte haft skill pts att hinna testa den biten ännu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du måste ju lägga rätt mycket skillpoints i craftingen för att det skall vara värt det. Om man inte går "all in" tycker jag inte man ska crafta, det kommer kosta så mycket material. Bättre att be någon annan att göra det åt en. Men visst, om du har nog med skillpoints, kör på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Du måste ju lägga rätt mycket skillpoints i craftingen för att det skall vara värt det. Om man inte går "all in" tycker jag inte man ska crafta, det kommer kosta så mycket material. Bättre att be någon annan att göra det åt en. Men visst, om du har nog med skillpoints, kör på.

Det krävs ~130 pts för alla crafting poäng. Det finns var det 300 eller 400 pts totalt i liret att snappa upp. Så planen är att lvla crafting och med tiden gå över till att ta alla noder om nu alla är värda att ta.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jasså ni har folk på max lvl eller är du det?

Vi har ett drygt tiotal medlemmar på level 50, samt en rejäl skock mellan level 30-50. Själv har jag tyvärr inte haft möjlighet att dedikera så mycket tid åt tESO och har därför endast några få levlar under skjortan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Vi har ett drygt tiotal medlemmar på level 50, samt en rejäl skock mellan level 30-50. Själv har jag tyvärr inte haft möjlighet att dedikera så mycket tid åt tESO och har därför endast några få levlar under skjortan.

Ok, då lär du ju veta vad ni talar om iaf.
Som en arbetande ingenjör, eller vad man nu sysslar med, är det ju lite svårt att vara lvl 50 nu så jag förstår dig. Jag känner dock att det inte finns någon bråtska med att nå lvl 50, endgame blir säkert bättre när jag kommer dit och om spelet håller i längden så är det bara skönt att ha tagit sin tid och njutit av hela resan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jag känner dock att det inte finns någon bråtska med att nå lvl 50, endgame blir säkert bättre när jag kommer dit och om spelet håller i längden så är det bara skönt att ha tagit sin tid och njutit av hela resan.

Jag håller med dig till 100%

Permalänk
Inaktiv

Är rätt sugen på att testa ESO då man slutat med både WoW och FFXIV:ARR.
Hur är PVP systemet? Är det någon klass som är super op jämfört med dem andra eller har Zenimax lyckats med balanseringen?
Finns det mycket att göra i spelet? Det jag är ute efter är ett MMO där det finns mer än "Quest,quest,level up, quest, quest, dungeon, max level, farm raids"

Permalänk
Medlem

Någon som vill teama up för crafting. Crafta daggers och trade - decunstuct?

ingame char Gowe
Lvl 29 Nighblade
lvl 11 blacksmith
Lvl 11 clothing

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Är det någon som hört eller sett om en fix så man kan köra fullscreen? Kanske med en liten mod på ini-filen eller vad som helst? (google är inte min vän i dag) Skandal att ett spel som släpps 2014 inte ens har fullscreen..

Läste någonstans att en efterlängtad fov-slider är på gång till nästa patch, så det är ju bra.

vadå inte köra fullscreen?.. Jag har aldrig gått ur fullscreen på min xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

vadå inte köra fullscreen?.. Jag har aldrig gått ur fullscreen på min xD

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ingen riktigt fullscreen, det är Window fullscreen utan borders. Hoppas också på riktigt stöd eftersom SLI inte fungerar alls.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Någon som vill teama up för crafting. Crafta daggers och trade - decunstuct?

ingame char Gowe
Lvl 29 Nighblade
lvl 11 blacksmith
Lvl 11 clothing

Du tycks ha lite väl låg lvl på blacksmithing och egentligen cothing för din lvl.
Du känner till att du lvl'ar oavsett vad för något du skapar eller bryter ned så länge det är blacksmithing / clothing du kör? Om du vill bli grym på just kniviar så se till bara att forska på dem.
Har för mig jag är lvl 27 nu och har runt lvl 15-16 i både blacksmithing och cloth. Har för mig jag ligger runt lvl 14-16 på alchemy och runor också. Det drar skills, men det finns ju också riktigt många skills att leta upp så det borde inte bli något problem.. bortsett från att det tar lite tid. lvl 50 i food gick dock fort att fixa vilket är max.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Det är ingen riktigt fullscreen, det är Window fullscreen utan borders. Hoppas också på riktigt stöd eftersom SLI inte fungerar alls.

Aaah right, true. Själv har det inte varit något bekymmer då jag slutade med dubbla GPU's 2010.. Men jag förstår frustrationen :/

Permalänk
Medlem

Sugen på spelet. Var köper man det till bäst pris (digital nedladdning)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av metuz:

Sugen på spelet. Var köper man det till bäst pris (digital nedladdning)?

TVspels butiken har den biligaste atm

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/86981-elder-scroll...

Permalänk
Medlem

350 kb/sek nedladdning av 25 gb... går det att ladda ned snabbare på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av metuz:

350 kb/sek nedladdning av 25 gb... går det att ladda ned snabbare på något sätt?

Jag drog ner i 14Mb/sec på min 100 lina via launchern, måste vara någon brandvägg som blockerar för dig.

Ang vart man kan köpa spelet så köpet jag tre stycken ex på g2play.net, funkade prima.

Permalänk
Medlem

Hej hallå ESO-folks!

Jag undrar om ni har några råd på svenska guilder? Det gäller både guilder och trading guilder. Gärna med relativt många members, iaf 30+.
Lägg gärna till mig in-game också om ni vill ha någon att lira med. Spelar varje dag i princip. Så kan man kanske questa tsms osv.

Nick: Zaeldur

Har för tillfället bara en char. Spelar en Dragonknight (tank) och är i lvl 30.
Ta det lugnt där ute i Tamriel!

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Du tycks ha lite väl låg lvl på blacksmithing och egentligen cothing för din lvl.
Du känner till att du lvl'ar oavsett vad för något du skapar eller bryter ned så länge det är blacksmithing / clothing du kör? Om du vill bli grym på just kniviar så se till bara att forska på dem.
Har för mig jag är lvl 27 nu och har runt lvl 15-16 i både blacksmithing och cloth. Har för mig jag ligger runt lvl 14-16 på alchemy och runor också. Det drar skills, men det finns ju också riktigt många skills att leta upp så det borde inte bli något problem.. bortsett från att det tar lite tid. lvl 50 i food gick dock fort att fixa vilket är max.

Jo jag vet, jag ligger efter i crafting level i förhållande till min char level.
Men som sagt jag har aldrig varit crafter i MMO tidigare så det glöms bort
Samt det är kul att bara utforska världen.
Japps jag nämde bara dagger som exempel, men jag läste någon post om att dagger hade bra förhållande mellan resources/xp. Läste även att man får mer xp om man deconstruct lootade vapen/någon annans craftade vapen än om man decon sina egna. Någon nämde att snabbaste sättet va att crafta 10st, skicka dom till någon annan som skickade 10 tillbaka, typ

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Jo jag vet, jag ligger efter i crafting level i förhållande till min char level.
Men som sagt jag har aldrig varit crafter i MMO tidigare så det glöms bort
Samt det är kul att bara utforska världen.
Japps jag nämde bara dagger som exempel, men jag läste någon post om att dagger hade bra förhållande mellan resources/xp. Läste även att man får mer xp om man deconstruct lootade vapen/någon annans craftade vapen än om man decon sina egna. Någon nämde att snabbaste sättet va att crafta 10st, skicka dom till någon annan som skickade 10 tillbaka, typ

Lootade vapen, framförallt gröna och blå eller bättre är bra att bryta ned för du får dessutom bra grejer av det för att senare själv kunna göra blå tex.

Ett tipps till dig som ny på crafter, ta lite tid att köra några rundor där du vandrar planlöst runt på kartan nästan och bara fokuserar på att samla material ibland när du känner att du ligger efter. Jag har gjort några sådana rundor för att hålla uppe nivån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Körde själv ganska mycket beta men tycker personligen att det kändes för mycket wow och för lite tes för att jag skulle vilja betala för spelet...
Jag hoppas dock att detta kommer att ändra sej med tiden då jag fortfarande tycker spelet är mycket lovande.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]