Permalänk

Min nuvarande datahörna

De här är min nuvarande datahörna och jag vet att de inte är så speciella grejer jag har, men jag vill ha lite bilder på min nuvarande setup så jag (och andra) kan jämföra den med min nya setup jag kommer att få i framtiden.

Dator: HP Pavilion Slimline s5134sc
Skärm: LG Flatron M227WD
Headset: Siberia v2 USB & Logitech G35
Mus: Zowie EC2
Musmatta: Zowie Swift (har en Zowie P-TF men använder den inte just nu)
Tangentbord: standard från HP

PS3:an är en 40GB version men jag har byt HDD till en 2.5" WD på 500GB.

Har också en Logitech G25 som jag använder till datorn och PS3:an när jag lirar GT5 och iRacing.

Min nuvarande datahörna

Permalänk
Medlem

Doin' the omoralisk schlagerfestival.

Permalänk
Medlem

Lite tråkiga bilder, men några bilder av datorn kan alltid piffa upp albumet lite

Sen hoppas jag att det är en helt vanlig PS3a och inget mod utav dig så det är en vanlig dator i det!

Skrivet av RedSparowes:

Tråkiga bilder, tråkig hårdvara och värdelös avatar. -1poäng.

Det går ju ge bra eller dålig kritik, och du ger ju självklart dålig. Däremot att klaga på en persons avatar är enbart att bara gå ett steg för långt (speciellt när man har en... vad är det du har egentligen?)

Permalänk
Medlem

Dator ska det väll vara, inte datahörna ?

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Avstängd

2 bilder of doom galleri

Permalänk

[QUOTE="Reyintaz;12337957"]Lite tråkiga bilder, men några bilder av datorn kan alltid piffa upp albumet lite

Sen hoppas jag att det är en helt vanlig PS3a och inget mod utav dig så det är en vanlig dator i det!

Okej tack för tipset, jag får väl ta lite bilder på datorn med men de är ingen märkvärdig PC, och PS3:an är en vanlig 40GB men har en 500GB WD HDD i den nu

Permalänk
Skrivet av Pumbi:

Dator ska det väll vara, inte datahörna ?

Dator har jag men den syns tyvärr inte, liten miss jag gjorde, tack för tipset iallafall

Permalänk
Medlem

Stilrent vart det i allafall.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Stilrent vart det i allafall.

Tack

Permalänk

[QUOTE="CrazySwede JR;12339029"]

Skrivet av Reyintaz:

Lite tråkiga bilder, men några bilder av datorn kan alltid piffa upp albumet lite

Okej tack för tipset, jag får väl ta lite bilder på datorn med men de är ingen märkvärdig PC, och PS3:an är en vanlig 40GB men har en 500GB WD HDD i den nu

Ta bilder på datorn ändå! Finns folk som kanske är sugna på samma chassi och dylikt som gillar att kolla på grejerna innan de köper.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Jag förstår inte meningen med att lägga en elak kommentar i någons galleri. Jag menar om ni inte gillar det så behöver ni inte lägga någon kommentar? Alltså vad vill ni komma? Att galleriägaren ska ta bort galleriet gråtandes? Eller vill ni bevisa något? Jag förstår inte varför folk måste vara så otrevliga! Det leder bara till en massa låsta trådar.

Shysst hörna!

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Medlem

Tycker det är en go hörna, PS3 och en liten dator som du skrev själv att du bara lirar spel som cs och facebook och sånt basic grejer, funkar fint, skit i dem andra vad dem säger

Btw gillar du din Zowie musmatta ? Har en Zowie Spawn själv ^^

Visa signatur

Rätta mig om jag har fel, det har jag inget emot

Permalänk

Ang din inköpslista, om du vill kunna använda båda fläktarna till H80:n så hade jag bytat ut ramminnena till lågprofil istället.
Jag gjorde det misstaget att ha höga kylflänsar till minnena och kan bara använda en fläkt.

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Skrivet av CRYSIS FOREVER98:

Jag förstår inte meningen med att lägga en elak kommentar i någons galleri. Jag menar om ni inte gillar det så behöver ni inte lägga någon kommentar? Alltså vad vill ni komma? Att galleriägaren ska ta bort galleriet gråtandes? Eller vill ni bevisa något? Jag förstår inte varför folk måste vara så otrevliga! Det leder bara till en massa låsta trådar.

Shysst hörna!

De var smart sagt.
Tackar

Permalänk
Skrivet av hoffa423:

Tycker det är en go hörna, PS3 och en liten dator som du skrev själv att du bara lirar spel som cs och facebook och sånt basic grejer, funkar fint, skit i dem andra vad dem säger

Btw gillar du din Zowie musmatta ? Har en Zowie Spawn själv ^^

Tackar, aa datorn och allt funkar fint de jag gör för jag spelar inga spel som Crysis eller BF3 så jag behöver ingen värstig PC.
Aa jag älskar min Zowie musmatta, fast de tar lite tid att vänja sig vid den för den är en hård musmatta men den är skit grym

Permalänk
Skrivet av Phantomcf:

Ang din inköpslista, om du vill kunna använda båda fläktarna till H80:n så hade jag bytat ut ramminnena till lågprofil istället.
Jag gjorde det misstaget att ha höga kylflänsar till minnena och kan bara använda en fläkt.

Aha okej, tack för tipset

schyssta grejer du hade, 3930k, Rampage IV, NZXT chassi, typ samma grejer jag vill ha

Permalänk
Skrivet av Phantomcf:

Jag kollade runt på lite olika RAM minnen och hittade en som jag kan tänka mig ha och de är den nya Corsair Dominator Platinum och de fans lite olika versioner på den men de fans en 16GB version som var av 2st 8GB RAM "kort" och jag undrar om man kan få plats med de båda fläktarna på H80 då för de ser ut att få plats om man kollar på lite bilder på Asus Rampage modekortet men de blir lite tight och fläkten är ju bara 25mm tjock så de ser ut o funka men jag är inte 100% säker, så jag tänkte att du borde veta de för du har ju samma chassi, CPU kylare och samma modekort jag tänker skaffa mig

Permalänk

Jag hade nog kört på dom här minnena, http://www.inet.se/produkt/5315191/corsair-16gb-4x4096mb-cl9-...
sen kan du nog klara dig på en fläkt oxå för det gör jag

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Skrivet av Phantomcf:

Jag hade nog kört på dom här minnena, http://www.inet.se/produkt/5315191/corsair-16gb-4x4096mb-cl9-...
sen kan du nog klara dig på en fläkt oxå för det gör jag

Okej tack för tipset, haha aa om du klarar dig gör nog jag de med

Men jag kollade på NZXT Phantom 410 och den har 2x 120mm på toppen så då kan man köra med H100 kylaren och då behöver man inte inte vara rädd för att fläkten ska slå i RAM minnen

Permalänk

Det går att montera H100 i phantom chassit oxå vad jag har sett, Jag hade nog satstat på phantom chassit istället för phantom 410 med tanke på att prisskillnaden är rätt liten men det är ju en smaksak.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Försök hålla er on topic i fortsättningen. Ifall någon finner en annan medlems avatar stötande e.d. så gör istället en anmälan så gör vi en bedömning. Diskussioner om lättklädda damer, samhällets normer m.m. förs med fördel i ÖÄ (övriga ämnen).

Permalänk
Medlem

Haha, fan vad man skrattar när man ser sånna datorer som du har. Skit verkligen. (Min pappas gamla gamedator som är 10 år snart har ungefär samma grejer i sig) Då jag kör den som mc server

Skönt att du planerar ny dator. Mysig datorhörna dock

EDIT: Själv hade jag nog kört med en sån här : http://www.inet.se/produkt/5409467/asus-geforce-gtx-680-2048m... eller http://www.inet.se/produkt/5409456/msi-geforce-gtx-680-2048mb...
Dessa har bättre kylare
(lite efter hur mycket utrymme du ska ha, eller om du fundera på att upgradera sennare.)

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Swedishg33k95:

Haha, fan vad man skrattar när man ser sånna datorer som du har. Skit verkligen. (Min pappas gamla gamedator som är 10 år snart har ungefär samma grejer i sig) Då jag kör den som mc server

Skönt att du planerar ny dator. Mysig datorhörna dock

EDIT: Själv hade jag nog kört med en sån här : http://www.inet.se/produkt/5409467/asus-geforce-gtx-680-2048m... eller http://www.inet.se/produkt/5409456/msi-geforce-gtx-680-2048mb...
Dessa har bättre kylare
(lite efter hur mycket utrymme du ska ha, eller om du fundera på att upgradera sennare.)

Haha okej, aa färdig byggda datorer är inte så jätte bra men när jag köpte min PC för typ 2.5år sen trodde jag inte att jag skulle använda den så mycket mer än Youtube, Twitter o s v.

Men jag gick tydligen från en PS3 gamer till PC gamer efter ett 1 år så nu får man ta och uppgradera sig lite

Permalänk
Medlem

jag vill ej vara elak eller så men tror du har glömt en av de viktigaste sakerna i http://www.inet.se/kundvagn/visa/1861580/2012-06-02
Du måste ha ett Mobo (moderkort).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndyB91:

jag vill ej vara elak eller så men tror du har glömt en av de viktigaste sakerna i http://www.inet.se/kundvagn/visa/1861580/2012-06-02

Man kan inte säga att det är "en av dom viktigaste delarna i en dator " för alla delar är lika viktiga

Permalänk
Skrivet av AndyB91:

Står ju att jag ska köpa Asus rampage iv extreme om du läser mer noggrant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Får man fråga vad du hade tänkt göra i framtiden som kräver en monsterprocessor som 3930? Det känns lite som att du bara tagit en massa dyra saker och lagt i kundvagnen...kan ha fel såklart.

Trevlig hörna förresten!

Permalänk
Skrivet av jointeman:

Får man fråga vad du hade tänkt göra i framtiden som kräver en monsterprocessor som 3930? Det känns lite som att du bara tagit en massa dyra saker och lagt i kundvagnen...kan ha fel såklart.

Trevlig hörna förresten!

Jag vill ha en 2011 socket cpu och 3930k va den bästa tycker jag för 3820 går inte överklocka (de jag i alla fall).
Men du kan kolla på min nya datahörna jag har gjort med min nya dator: http://www.sweclockers.com/galleri/10558-datorhornan-v20
Tack