Random lagg
Hej, ber om ursäkt ifall tråden kommit i fel kategori!
Det är nämligen såhär att rätt vad det är så börjar min dator att lagga, det började igår tror jag. Det händer dvs bara ibland, datorn kan fungera felfritt, startar jag om spelet så kan det helt plötsligt börjat lagga, utan några som helst ändringar.
Den kan fungera FELFRITT i flera timmar, sen ifall man startar ett spel T.e.x. Mw3 så laggar det, alltså fps droppar som fan, Kan även märka att datorn förutom det laggar lite, alltså ute i windows.
Reboot så löser sig problemet, men då jag tycker det är VÄLDIGT drygt att starta om datorn för ett sådant problem, så vänder mig därför till er.
Det jag har gjort under den tiden då detta har börjat uppstått är.
Fixat nod32 antivirus v4. Även övervakat det, visst det drar, men inte så överdrivet.
Skannat datorn med Malwarebytes Anti-Malware, hittade ett par saker.
Uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet. TROR att det kan vara det, men orkar verkligen inte köra uteslutningsmetoden ifall någon har ett lite mer korekt svar.
Som jag sa, datorn fungerar FELFRITT och har absolut inga problem med något program/spel som en vanlig människa använder, då datorn inte "sätts i lagg"
Windows 7 64 bit ultimate.
Nvidia geforce GTX 560, med drivrutinsverison - 301.42
16gb ram
AMD Quad-core prolle 3.60ghz
För övrigt ligger Svchost.exe i taskmanagern på "tomgång" på 138k kb. Och när lagget kommer så har jag sett att det är runt 250k kb på tomgång
Det är väl vad som är viktigast att veta
Det som är intressant är ju ifall någon med kanske samma drivrutiner till grafikkortet har samma problem, isf lösning?
Hur som helst, alla tips och all hjälp är välkommen! Ös på tack!