Permalänk
Medlem

Är det bara jag som kör helt utan attachments? Efter de uppdated attachments så tycker jag de bara förstör vapnen.

Annars är det AK-74m, AEK-971, AS Val, SKS som gäller för min del. Har även kört med F2000 lite nu och den verkar skön den med.

SCAR-L är också ganska skön.

1911, skönaste pistolen.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

M16A3 med silencer, Reddot(kobra?), foregrip! Sen bara lära sig att bursta så blir du en riktig slaktare skönaste vapnet på spelet! AEK-971 kommer som nummer 2.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

själv gillar jag a-91 med laser + foregrip på close quorters banorna och m16a3 med heavy barrel annars.

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk

rex är ju bara så bra. Som att köra deagle på cs

Permalänk

Assault: M16A3 med Kobra sikte, HB och UR. Som pistol är det Magnum som gäller efter att den blev buffad.
Engineer: M4A1... allt annat är som ovan

Permalänk
Avstängd

Assault: Om jag kör väldigt offensivt, och rushar in mot punkter är det antingen Saiga 12k med reddot samt extended mag (buckshot), eller AEK-971 med flashlight, red dot och foregrip. Om jag kör mer defensivt är det G3A3, foregrip, heavybarrel samt Acog (4x) för att plocka folk på långt avstånd, medpak.

Sniper: Tradionell sniper (recon, w/e) är M98B, Ballistic, straight pull bolt och laser. Närstrid är M39EMR med antingen 4x eller 7x, silencer, foregrip. Om jag kör en mix utav detta brukar jag köra M40A5 med 4x/7x, straight pull bolt och laser (quickscopar med detta gevär tack vare 11kulor).

Engineer; G36C med Red dot, foregrip, flashlight. SMAW/RPG, Repairtool.

Support; RPK-74m med holographic, bipod, extended mag. C4 (<3). Annars kör jag något utav de tyngre maskingevären såsom Pkp eller M60E3 (osäker på namn, men två efter PKP om jag inte missminner mig).

Brukar att byta ut alla dessa vapen mot P90 eller ASVAL beroende på situation.

Pistoler är M1911, Magnum och G18 Sup.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

AN-94 Med ryska 3.4x siktet och heavy barrel. <3
SKS med ryska 3.4x siktet och flash supressor. <3

Annars är M16A3 eller M4 med Kobra och Heavy barrel alltid gångbart. De är cookie-cutter vapnena i det här spelet.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Smaksak, men jag föredrar L85A2 som automatkarbin, SCAR-H som SMG, M249 som LMG och SVD som prickskyttegevär. Den nya JNG-90 är rätt trevlig också om man vill ha bolt-action, annars är det L96 som gäller där. Spelar bara med M9 som pistol.

Beror helt på vad man föredrar eftersom många vapen är, känns och fungerar olika.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Tips till alla som kör M16A3 är att ta bort grip och bara köra heavy barrel, detta för att grip ger en mindre vertikal rekyl men ökar bullet spreaden och eftersom M16A3 är så lätt att hantera så vinner man på att ta bort grip. Detta gäller på flera andra vapen med men dom har jag inte i huvudet nu:)

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Smaksak, men jag föredrar L85A2 som automatkarbin, SCAR-H som SMG, M249 som LMG och SVD som prickskyttegevär. Den nya JNG-90 är rätt trevlig också om man vill ha bolt-action, annars är det L96 som gäller där. Spelar bara med M9 som pistol.

Beror helt på vad man föredrar eftersom många vapen är, känns och fungerar olika.

SCAR-H är ingen SMG, det är ett Battle Rifle...

Permalänk
Medlem

Det är en väldigt subjektiv åsikt du eftersöker. Jag kan tex. endast spela relativt OK med x4 sikte till G3A3, resterade vapen spelar jag med AK style RDS till eller eventuellt i nödfall vanlig RDS. Vanlig RDS har är snabbast om du ironsightar, dock är pricken i mitten lite för tjock för min smak så jag brukar på kraftigare gevär använda mig av AK style pga utformningen(av ett T-kors) och den lilla pricken i mitten. Blir lättare att sikta på avstånd då.

I närstrid på submachineguns som inte är så effektiva på långt avstånd passar vanlig RDS utmärkt. Då har du snabb kontroll och oftast har SMG's eller PDW's som man kallar det i Battlefield 3 hög firerate, upp mot 950RPM. Anledningen till att jag inte föredrar x4 sikte på de flesta gevär(utöver G3A3 som jag nämnde innan) är att de stegrar för mycket och under inkommande eld tappar du totalt effektiviteten och träffar knappt pga suppression perken.

Just M4A1 har jag inte spelat så mycket med, det är ett ingenjörsvapen. Just att ha supressor på dessa gevär kan vara en idé men oftast på större kartor väljer du heavy barrel pga vid encounters så är ackurat eld viktigare än tyst eld. Givetvis spelar spelstil in här också, om du gillar att vara lite sneaky som ingenjör så visst, kör på det. Skulle hellre köra med flash supressor eller heavy barrel i detta fall.

Kör på det du gillar, kör med ALLA vapen för att vara säker. Jag har spelat alla vapen, bortsett från vissa pistoler som jag knappt har använt. Dock så låser jag upp massor till alla vapen samtidigt som jag lär mig hur vapnet fungerar och bildrar mig en egen åsikt innan jag väljer att endast spela med samma vapen till en viss klass.

Tex. vapen jag har bestämt mig att spela mer med när jag har låst upp allt till alla vapen är;

AS VAL
M1911 / .44 Magnum

Gillar AS VAL pga utformningen, den höga RPM och den intrigerade "silencern". Gillar M1911 pga historien bakom pistolen, .45 kalibern och den potentiella utmaningen att endast ha 8 skott(dock behöver de öka skadan tycker jag).

Och tillslut .44 Magnumen, en revolver som inte sviker dig. Kan du sikta bra och träffar det du skjuter på så lovar jag dig många offer med denna revolver. Du behöver endast max två skott med denna revolver mer eller mindre, cylindern rymmer 6 skott. Ett skott i huvudet garanterat. Spelar med den vanliga versionen, inte den scopade. Nackdelen är att den inte skjuter så snabbt, dock är det den kraftigaste "pistolen" i spelet.

Gå in på battlelog, sedan din vapenstatistik, sortera efter klass. Välj det vapen som är högst upp i listan du fortfarande kan låsa upp saker till. Spela med samma vapen tills du har låst upp allt, bilda dig en egen uppfattning och gå vidare till nästa vapen. På så sätt hittar du ditt favoritvapen förr eller senare.

Kan tillägga att jag har cirkus 345 timmars speltid också. På 54 av 85 vapen så har jag 100 kills eller mer. De som ligger under denna gräns är pistoler främst, Close Quarters vapen och anti-air vapen för ingenjörsklassen. Hoppas du uppskattar inlägget, lycka till med ditt val

Permalänk
Medlem

mtar-21, spas, bolt action snipers, aug är mina favoriter iallafall. är nog väldigt individuellt

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem

Äsch. Allt dör bara om man vrålar YATATATATATATATATATATATA.

http://www.youtube.com/watch?v=fGuSfbkgmus

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Alla vapen är bra i min mening. Gäller bara att lära sig spela med de. Har börjat köra lite med Shotgun själv, mest för utmaningens skull. Om man anpassar sin spelstil efter vapnet går allting i stort sett lika bra..

Hahahaha, shotguns; för utmaningens skull <3

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakob.L:

Tips till alla som kör M16A3 är att ta bort grip och bara köra heavy barrel, detta för att grip ger en mindre vertikal rekyl men ökar bullet spreaden och eftersom M16A3 är så lätt att hantera så vinner man på att ta bort grip. Detta gäller på flera andra vapen med men dom har jag inte i huvudet nu:)

Mindre horisontell rekyl skall det vara! Flash suppressor minskar vertikal.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Mindre horisontell rekyl skall det vara! Flash suppressor minskar vertikal.

SRY!:) Men det är iaf bättre utan grip:D

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem

Jo jag håller med dig, bättre med tightare träffbild.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Kanske inte samma sak men jag skriver det här iallefall hehe (vapen som vapen)

Hur ska jag göra för o låsa upp L96

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affe69:

Kanske inte samma sak men jag skriver det här iallefall hehe (vapen som vapen)

Hur ska jag göra för o låsa upp L96

50 Headshots

50 / 50

50 Spot Assists

50 / 50

5 Knife takedowns

5 / 5

Det ska du göra för att få L96

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

50 Headshots

50 / 50

50 Spot Assists

50 / 50

5 Knife takedowns

5 / 5

Det ska du göra för att få L96

ahaa (I) tänkte skulle fixa alla Assignments men så såg jag att jag inte hade L96 lite segt hehe,

Permalänk
Skrivet av BergEr:

+1
Så jävla skön.

Ja den bössan riktigt go!! +1

Permalänk
Medlem

Aug A3 är min nya favorit. Ganska låg firerate men den har knappt någon rekyl.

Permalänk
Medlem

ACW-R med:
RDS
Grip
Laser

HEYOO!

G53 med HB istället för laser är också baws.

Visa signatur