Säkerhet med uac i windows 7

Permalänk
Medlem

Säkerhet med uac i windows 7

Kanske risk att detta är en dubbelpost, men har inte hittat någon liknande vid sökning.

Jag har hört att det är säkrare att logga in som gäst i windows sju och godkänna program med lösen som admin. Problemet är att jag vid installation endast skapade ett adminkonto, går det att justera i efterhand alltså skapa ett gästkonto, eller måste jag ominstallera windows?

Min andra fråga hur går det till rent praktiskt. Alltså om jag är ute på nätet och surfar inloggad som gäst, ett virus hittar sig in utan att antivirusprogrammet upptäcker det. Kommer då UAC fråga om jag godkänner programmet/viruset på mitt system?

Permalänk
Inaktiv

Gästkontot finns alltid, det är bara att aktivera det i adminkontot.

För övrigt kan du alltid skapa hur många konton du vill under kontoinställningar i kontrollpanelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Gästkontot finns alltid, det är bara att aktivera det i adminkontot.

För övrigt kan du alltid skapa hur många konton du vill under kontoinställningar i kontrollpanelen.

Skickades från m.sweclockers.com

varför ska man ens ha ett gäst konto virus programet säger väll till om det kommer virus ellet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

varför ska man ens ha ett gäst konto virus programet säger väll till om det kommer virus ellet?

men det kanske gästen struntar i.

gästkonto är ju (som namnet antyder) till för folk som lånar datorn, inte ett klåparskydd för administreraren.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint