Permalänk

YAMAKASI 2703 Ebay

http://viewitem.eim.ebay.se/YAMAKASI-2703-LED-IPS-Tempered-Gl...

Någon som vet varför den är så billig? Alla andra 2560x1440 kostar ju 5k+ om man kollar på pricerunner och prisjakt

Permalänk
Medlem

För att det är kinesskräp, och du har inte lagt på momsen.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Kina skit troligtvis.

Trodde detta skulle vara någon av kinesrnas bottars tråd...

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: AMD Ryzen 7 7800 3XD Kyld av: Cooler Master ML240L Core GPU: MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC Chassi: Corsair 4000D Airflow MOBO: Asus TUF Gaming A620-Pro WIFI Nätagg: Gigabyte Ultra Durable 850W V2 PCIe5 SSD: WD Black SN850X 1TB Gen4

Permalänk
Hedersmedlem

Annonsen ser ju väldigt seriös ut..... Tror inte det är Kinaskit, YAMAKASI är tillverkat i Korea

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

exakt, därför är det ju allting annat som är skräp.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Synd.. skulle vara riktigt najs annars :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spartlinz:

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Finns redan en enorm tråd om dessa skärmar, är inte alls "kinaskit" som en del personer utan koll hävdar här. Läs på lite om dom om du är intresserad av en bra billig skärm som tyvärr kommer med ebays risker utan garanti mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spartlinz:

är, särskilt för priset. se bara till att du kan köra exakt den upplösningen. anledningen att de inte säljs här är antagligen att de inte hanterar skalning alls, skulle bli för mycket besvär för butikerna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag har en Yamakasi Catleap 27". Tillverkaren är från Korea och heter Witech. Panelen är en S-IPS från LG, samma typ som Apple använder till sina skärmar. Kvalitetsgraden på panelen är A- vilket medför för min del EN grå pixel i nederkanten som bara syns mot ljus bakgrund och aningens BLB i vänsterkanten, men inget som stör i dagligt bruk eller BF3. Jag kan överklocka min till 120Hz om jag bara kör med en GPU annars är 100Hz max, vilket duger fint.

Priset, 3600 inkl moms.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Se mitt Galleri har även jag en Yamakasi underbar skärm, S-IPS 27" 6ms 2560x1440!

http://www.sweclockers.com/galleri/9640-sandy-bridge-e

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Jag har också en Yamakasi och den är allt annat än skräp!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Jag har en Yamakasi, klåparna som säger att att det är skräp kanske ska kolla runt lite innan dom uttalar sig? Jag tror inte att skärmen länkad i början av tråden är en med en LG-panel i. Har den det så är det samma som i Apple Cinema Display.

Permalänk
Medlem

Har en också! Yamakasi Catleap Q270 alltså, och den har inga döda/stuck pixels eller problem med blb. Den har aningen ojämn färgtemperatur om man ska klaga på något (varmare i nederkant). Ca 2500 inkl svensk moms pröjsade jag för en IPS 2560x1440 med låg latens, not bad at all.

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

En helt underbar skärm enda negativa är väll avsaknaden av garanti, men för det priset är den överlägsen allt annat!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Kinaskit???? Allting är typ gjort i Kina/Korea/något asiatiskt land. Är Samsung skit bara för det är koreanskt!?:s

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nope.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Vad är skillnaden då? Jag googlade lite, och det verkar vara samma skärm fast med annat stand och att den nu har OSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

Vad är skillnaden då? Jag googlade lite, och det verkar vara samma skärm fast med annat stand och att den nu har OSD.

Du vill nog inte ha en OSD, det ökar input lag.

Skillnaden kan vara panelen. Försök ta reda på om det är samma panel i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

För att det är kinesskräp, och du har inte lagt på momsen.

Skrivet av FobbanN:

Kina skit troligtvis.

Trodde detta skulle vara någon av kinesrnas bottars tråd...

Uttala er inte om något ni ej vet säkert, Yamakasi skärmarna är definitivt inte skit. De använder samma panel som t.ex. Apple's Cinema Display eller Dell's Ultrasharp serie.

Permalänk
Medlem

Det är likadana paneler som Dell, HP och Apple använder i sina toppskärmar. Dock så använder sig de märkena bara av A+ paneler, resterna som inte är tillrcäkligt bra (A-) använder de koreanska märkena, som Yamakasi, Crossover och Achieva Shimian. Bilden är kanske inte riktigt lika bra som Apple Cinema t.ex. men för en femtedel av priset så är verkar dem sjukt prisvärda. Sen ska dessa skärmar kunna köra i minst 100Hz, dock är 60Hz bara garanterat.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Det är likadana paneler som Dell, HP och Apple använder i sina toppskärmar. Dock så använder sig de märkena bara av A+ paneler, resterna som inte är tillrcäkligt bra (A-) använder de koreanska märkena, som Yamakasi, Crossover och Achieva Shimian. Bilden är kanske inte riktigt lika bra som Apple Cinema t.ex. men för en femtedel av priset så är verkar dem sjukt prisvärda.

What? Bilden? Nu kommer ju iofs Apple förkalibrerad men rent färgmässigt ska det väl inte vara någon skillnad på potentialen? Det är väl mer blödningar och döda pixlar som ställer till det?

Permalänk
Medlem

Jo det stämmer nog, de koreanska skärmarna får ha upp till 5 döda pixlar utan att vara defekta och lite BLB. Annars är väll bilden den samma, my bad

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

Kan någon uttala sig om Crossover 27Q? Verkar vara en liknande skärm fast med bättre fot och högre kvalité i almänhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jo, men kostar ca $40-$50 mer också. Dock är det som sagt många som klagar på dessa skärmars fötter, och om man inte kan få tag i replacements lätt känns det nog bättre att köpa en skärm med en redig fot till att börja med.

Överväger Crossover eller Catleap.
Catleapen verkar också ha en okej fot och kostar lika mycket som Achievia Shimian.

Dom(säljaren green-sum?) verkar ha någon slags discount som tar slut idag också. Vet inte hur mycket dessa kostade innan men skulle upskatta om någon Yamakasi-ägare skulle kunna övertala mig att köpa en (eller motsatsen, givetvis).

Permalänk
Skrivet av roggeee:

Jo, men kostar ca $40-$50 mer också. Dock är det som sagt många som klagar på dessa skärmars fötter, och om man inte kan få tag i replacements lätt känns det nog bättre att köpa en skärm med en redig fot till att börja med.

Överväger Crossover eller Catleap.
Catleapen verkar också ha en okej fot och kostar lika mycket som Achievia Shimian.

Dom(säljaren green-sum?) verkar ha någon slags discount som tar slut idag också. Vet inte hur mycket dessa kostade innan men skulle upskatta om någon Yamakasi-ägare skulle kunna övertala mig att köpa en (eller motsatsen, givetvis).

Jag är ingen ägare men funderar starkt på en crossover verkar ha rikigt bra kvalite och en bra fot. Men kör på, alla som har beställt verkar nöjda med sin skärm.

Permalänk
Medlem

Beställde precis skärmen som ts länkade till.. vi får väl se om 1-2 veckor om det är bottennapp eller vinnst...
http://viewitem.eim.ebay.se/YAMAKASI...933133353/item
Ser ju bra ut på pappret i alla fall...

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på att nya Yamakasi Catleap Q270 "Extreme Edition" skall komma ut.
Dessa KAN man överklocka upp mot 120Hz, vilket är väldigt bra för en S-IPS panel.

Vissa säger kinaskit, i så fall är alla LG's paneler (som även Apple använder kinaskit).

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Fick min Yamakasi igår. Inga döda pixlar eller andra defekter. Fruktansvärt bra bild. Enda som går att klaga på är foten, som är väldigt vinglig. Men för priset så kan man absolut inte klaga. beställde på en onsdag, fick på måndag.

Permalänk
Avstängd

Beställde exakt den skärmen som står i trådens titel från red-cap, den enda säljaren med gott rykte som har denna.

Får se vad det blir för något - finns nästan noll info om Yamakasi 2703 på nätet.

Skall tydligen vara en skärm som tål lite mera, med härdat glas närmast panelen.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti