Sälja skuld till inkasso på 900kr plus brist på info?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö/staffanstorp
Registrerad
Jul 2009

Sälja skuld till inkasso på 900kr plus brist på info?

Lite osäker på om jag fick skapa denna tråd trots läsning av klistrade tråden.

Men jag undrar om man kan sälja en skuld på 900kr som man enbart har tillgång till bankkontonr (kvitto ifrån sin egna bank), telefonnr, email där dem sistnämnda nog inte spelar någon roll.

Har ev hans adress och personnr efter sökning på ratsit.se

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av toxicstone:

Lite osäker på om jag fick skapa denna tråd trots läsning av klistrade tråden.

Men jag undrar om man kan sälja en skuld på 900kr som man enbart har tillgång till bankkontonr (kvitto ifrån sin egna bank), telefonnr, email där dem sistnämnda nog inte spelar någon roll.

Har ev hans adress och personnr efter sökning på ratsit.se

Inte värt att försöka driva in en sådan skuld varken om man själv äger ett inkassobolag eller som privatperson om man nu inte råkar vara medlem i ett kriminellt gäng möjligen.

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Hur har skulden uppkommit?

För det behlövs rätt stora grunden att stå på om inkassoföretaget skall köpa in skulden, och en skuld på 900:- är nog inte så attraktivt för dem.

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö/staffanstorp
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Sentenced:

Inte värt att försöka driva in en sådan skuld varken om man själv äger ett inkassobolag eller som privatperson om man nu inte råkar vara medlem i ett kriminellt gäng möjligen.

Skrivet av oobum:

Hur har skulden uppkommit?

För det behlövs rätt stora grunden att stå på om inkassoföretaget skall köpa in skulden, och en skuld på 900:- är nog inte så attraktivt för dem.

Nä har förståt det nu :/

skulden har inkommit igenom ett bedrägeri, har anmält till blocket och ska polisanmäla det imorgon, fick tips om kronofogden så ifall någon kan hjälpa mig hade det uppskattats.

http://www.kronofogden.se/Ansokaombetalningsforelaggande.html

När du ansöker om betalningsföreläggande ska du ange om du vill ha Kronofogdens hjälp med att driva in skulden (verkställa) eller inte. Om du inte vill ha det direkt kan du senare ansöka om verkställighet av utslaget.

Förtydliga gärna detta till mig

har dessutom fått tips om att skicka ett eget då det är lagligt, åtminstonde först, http://www.mallar.biz/foretag/indrivning-av-fordringar/mall-i... , laddade ner den men aldrig varit haj på excel osv så blev förvirrad av vad som ska tas bort och hur det ska stå, kan inte se hur det skulle se ut om jag skriver ut det då det inte lär väll stå så som i kolumerna?

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Fast ditt problem är väl att du inte har en fysisk person, eller några uppgifter ´på denna person?

För att driva in en skuld så mig veterligen behöver du gansak solida grunder att stå på, tex ett avtal eller liknande.
Säg en räkning från en butik till kund. Där det är klart och tydligt att Kunden har beställt vara X och inte betalat för sig.

Så din väg är nog via Polisen, och kanske leta runt och se om någon annan blivit utsatt för denna bedragare.

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.