100Mbit + Usenet/SABNzbd = flaskhals gällande NAS?

Permalänk

100Mbit + Usenet/SABNzbd = flaskhals gällande NAS?

Har nu i dagarna suttit och bestämt mig för vilken NAS jag skall välja och fastnade verkligen för Synologys DS212-modellen. Problemet är att jag sitter på en 100/100-lina och använder en hel del Usenet och använder SABNzbd som klient (i samtliga av mina enheter, såväl bärbara som stationerade). Läste lite trådar där folk hade haft riktiga problem med DS212j-modellen inte klarade av hastigheterna riktigt, då processorn fick jobba häcken av sig. Frågan blir då om DS212 eller DS212+ kommer att klara av denna konfiguration...

Finns det någon som har erfarenhet av liknande scenario/setup som kan delge lite tips och tankar kring mitt inköp. Kanske skall satsa på en helt annat modell. Pris spelar mindre roll, även om man vill hålla sig till humana summor givetvis. Vill undvika att bygga en egen server/NAS.

Permalänk
Medlem

Har du köpt någon NAS och hur fungerar det för dig med Usenet?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]