Permalänk
Medlem

MInecraft server på "dold" ip

Jag kör en mincraft server hemmifrån oftast är de mina polare och jag som spelar och då har jag inga problem med att ge ut min IP. men i vissa fall kanske någon annan vill komma in och då undrar jag hur jag kan gå tillväga för att andra ska kunna gå in på servern utan att få min "personliga" IP

hoppas ni fattar vad jag menar

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

kan istället ge dig instruktioner hur man bygger den perfekta foilehatten istället seriöst

Om du verkligen är så orolig föratt nån ska se din ip så får du väl sätta upp minecraft servern på hyrhost istället att dölja sitt ip till en spelserver är ganska komplicerat.

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Du kan ju skaffa ett textip, t.ex. Active00.mine.nu.

Permalänk
Medlem

Jag har använt mig av No-Ip för att göra om min ip adress till en "adress".
Detta kanske även löser ditt problem.
Ta en titt http://www.no-ip.com/.

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoth:

Du kan ju skaffa ett textip, t.ex. Active00.mine.nu.

Det kallas för en dns och det döljer inte ipn ändå

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juckpuck:

kan istället ge dig instruktioner hur man bygger den perfekta foilehatten istället seriöst

Om du verkligen är så orolig föratt nån ska se din ip så får du väl sätta upp minecraft servern på hyrhost istället att dölja sitt ip till en spelserver är ganska komplicerat.

Ska du inte föra tråden framåt så kan du ju skippa att komma med dryga kommentarer, jag vet att de går att köra en server från andra ställer (derp) men nu är de inte det tråden handlar om...

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

Jag kör en mincraft server hemmifrån oftast är de mina polare och jag som spelar och då har jag inga problem med att ge ut min IP. men i vissa fall kanske någon annan vill komma in och då undrar jag hur jag kan gå tillväga för att andra ska kunna gå in på servern utan att få min "personliga" IP

hoppas ni fattar vad jag menar

Med "personliga ip" menar du lokalt ip (lan) eller externt ip (wan) ?

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Du kan inte dölja din ip. Isåfall får du hitta en burk någon annan stans och bounca minecrafttrafiken via den.

Det som de andra föreslår med hjälp av dns är bara å lösa upp med en enkel ping, nslookup eller dig.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Iden med IP-adresser är ju just att de behövs för att man ska kunna komma fram till den server som står bakom ip:n. Det är ungefär som att du skulle fråga "Jag vill bjuda hem en främmande person från internet till mitt hus, men jag vill inte ge ut min hemadress". Så om du nödvändigtvis inte kan ge ut din ip så är det nog bara att hosta upp lite pengar för att köpa en minecraft-host. Eller så kan du förstås snällt fråga en kompis om han kan hosta istället.

Permalänk

Det du kan göra är att skapa en hamachigrupp också, som du bjuder in folk till.
där kan du ju ta bort de du inte vill ha längre etc, och bara stänga ner hamachi så kan ingen ansluta.
Borde väl gå att köra en MC server mot flera ip's, eller?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Det du kan göra är att skapa en hamachigrupp också, som du bjuder in folk till.
där kan du ju ta bort de du inte vill ha längre etc, och bara stänga ner hamachi så kan ingen ansluta.
Borde väl gå att köra en MC server mot flera ip's, eller?

hmm bra idé. har använt hamachi mycket så jag ska kolla på det tack för tipset

Visa signatur

/W