Permalänk
Medlem

Stort kort i litet chassi

Ska sätta in ett nytt kort (GTX 680 Twin Frozr) i datorn, som jag inte är säker på att det får plats!
Det ska även bytas cpu-kylare, och dammas ur lite.
Chassit är ett Sugo SG05B (mITX).

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Ska sätta in ett nytt kort (GTX 680 Twin Frozr) i datorn, som jag inte är säker på att det får plats!
Det ska även bytas cpu-kylare, och dammas ur lite.
Chassit är ett Sugo SG05B (mITX).

Bra galleri

Blev lite besviken dock då jag trodde du skulle göra något i stil med det jag gjorde med mitt Sugo 05B + 6950.

Sugo 05B + Radeon 6950 = ?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

haha härligt

Permalänk
Medlem

jag har samma chassi, men det var 3 mm att grafikkortet fick plats^^ fast fick på det utan att använda våld

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem
Skrivet av waveer:

jag har samma chassi, men det var 3 mm att grafikkortet fick plats^^ fast fick på det utan att använda våld

Samma kort också?

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Samma kort också?

Då det tycks ha samma mått som 680 med referenskylaren så hade du nog kunnat få in det utan modifikation. Det enda jag behövde göra med mitt var att montera bort RAM-minnen samt CPU-kylaren och sedan passa in det i lådan genom att först föra in bakänden av kortet i fläkthålet så att sidan med bildutgångarna kommer in i lådan och sedan var det hur enkelt som helst att få det på rätt plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenz1992:

Då det tycks ha samma mått som 680 med referenskylaren så hade du nog kunnat få in det utan modifikation. Det enda jag behövde göra med mitt var att montera bort RAM-minnen samt CPU-kylaren och sedan passa in det i lådan genom att först föra in bakänden av kortet i fläkthålet så att sidan med bildutgångarna kommer in i lådan och sedan var det hur enkelt som helst att få det på rätt plats.

Det är inte mycket, men det är längre än referenskortet.
Mycket möjligt att det hade gått utan modifikation, men jag hade spenderat allt för mycket tid på att få dit cpu-kylaren för att vilja ta bort den igen
Arctic Cooling 211Q rekommenderas inte...

Visa signatur