Windows 8 RTM - MSDNAA

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Hur tankar jag?
Gratis?

läs ts inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Antagligen så kommer man kunna det när det väl släpps. Det finns redan nu möjligheter att byta språk efter installation så det finns ingen anledning för dem att inte låta oss välja under installationen. Uppdateringar laddades ner under installation på W7 redan så steget är inte stort till att låta oss ladda ner valfritt språkpaket också. Att lägga alla språk på skivan hade kanske fungerat men då ISOn med språken är över 2GB så hade det tagit onödigt mycket plats.

Jamen, vaddå onödigt mycket plats?
Skivan är 3,5 gig, med språk hade den då blivit 5,5 gig, hur jobbigt är det? Förstår inte riktigt problemet, inte så att man fortfarande sitter på 14,4k modem, eller att det tar upp plats när det väl är installerat eftersom man endast skriver in det språk man väljer.

Det enda problemet jag skulle se är att man antingen hade varit tvungen att ha 2 skivor, eller bränna till en duallayerskiva.

Men då kommer vi till att det går att köra install från usbminne nuförtiden, tror inte jag har haft en windows på skiva sedan XP...
Sen hade dom ju även kunna haft skivan/orna som idag med enstaka språk, och utöver set en skiva med alla språk för nerladdning, så hade alla varit nöjda?

I och för sig så förstår jag knappt varför man vill ha nått annat än engelskt operativ och mjukvaror, då det bara blir jobbigt med termerna när man antingen pratar med folk från andra länder, eller använder sig av guider eller felsökning.

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Skivan är 3,5 gig, med språk hade den då blivit 5,5 gig, hur jobbigt är det? Förstår inte riktigt problemet, inte så att man fortfarande sitter på 14,4k modem, eller att det tar upp plats när det väl är installerat eftersom man endast skriver in det språk man väljer.

Det enda problemet jag skulle se är att man antingen hade varit tvungen att ha 2 skivor, eller bränna till en duallayerskiva.

Men då kommer vi till att det går att köra install från usbminne nuförtiden, tror inte jag har haft en windows på skiva sedan XP...
Sen hade dom ju även kunna haft skivan/orna som idag med enstaka språk, och utöver set en skiva med alla språk för nerladdning, så hade alla varit nöjda?

I och för sig så förstår jag knappt varför man vill ha nått annat än engelskt operativ och mjukvaror, då det bara blir jobbigt med termerna när man antingen pratar med folk från andra länder, eller använder sig av guider eller felsökning.

Men så kommer vi ju till det där med att det är år 2012 nu. Folk som vill ha flertalet språk, och har kompetensen nog för att skaffa det, har nog redan internet. Och vem stoppar ärligt talat hellre i en extra skiva, istället för att bara trycka på en knapp och plocka ner filerna över internet?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Men så kommer vi ju till det där med att det är år 2012 nu. Folk som vill ha flertalet språk, och har kompetensen nog för att skaffa det, har nog redan internet. Och vem stoppar ärligt talat hellre i en extra skiva, istället för att bara trycka på en knapp och plocka ner filerna över internet?

Det vore utmärkt om det funkar, jag var av uppfattningen att någon sa att det bara gick att byta språk efter install på ultimate, och det var därför hela denna diskussionen drog igång

Själv anser jag apple ha det bästa systemet på sina burkar, där får man ju inte ens med installmedia längre, utan gör en restoreboot och drar ner hela installen av osx on the fly över nätet vid en eventuell ominstall, så får man senast möjliga patchade install färdig och klar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Det vore utmärkt om det funkar, jag var av uppfattningen att någon sa att det bara gick att byta språk efter install på ultimate, och det var därför hela denna diskussionen drog igång

Själv anser jag apple ha det bästa systemet på sina burkar, där får man ju inte ens med installmedia längre, utan gör en restoreboot och drar ner hela installen av osx on the fly över nätet vid en eventuell ominstall, så får man senast möjliga patchade install färdig och klar.

Det finns ingen Windows 8 Ultimate så jag vet inte varifrån du fått det. Med största sannolikhet kommer man att kunna välja språk under installationen när OS:et väl släpps. Anledningen till att man inte kan det ännu är att språkpaketen inte är helt klara för distribution, men man kan ladda ner dem och installera manuellt efter installationen.

Windows 8 har en massa möjligheter för om- och nyinstallation. Jag är inte säker men troligtvis så får man en installationsfil om man köper uppgraderingsversionen, som man kan installera direkt inifrån sin tidigare installation. Uppgraderingar laddas självklart ner under installationen tillsammans med virusdefinitioner och liknande. De har också gjort mycket för att man inte ska behöva installera om datorn längre. Sedan XP har man inte behövt ominstallera för att hålla uppe prestandan men däremot har det ibland behövts efter ett större problem eller kanske om man inte ska ha datorn längre utan ge den till någon annan. Nu behövs inte det längre då man kan "resetta" installationen på minst ett par nivåer. Man kan göra en fabriksåterställning, som tar bort alla filer och installerade program, eller så kan man behålla filerna och bara ta bort appar osv. Man kan också exempelvis integrera sina program och inställningar samt alla uppdateringar i recovery-partitionen, om datortillverkaren har lagt in en sådan, så får man datorn precis som man vill ha den efter en eventuell ominstallation. Fortfarande kan man förstås ominstallera från scratch om man vill det men scenariorna där det är nödvändigt är väldigt mycket färre än de var innan.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av BasseBaba:

Varför måste alla språk skickas med? Som sagt tar det upp "onödig plats" Jag förstår hur du tänker, men inte alla vill ha det valet att behöva välja språk eller klicka en extra gång vid varje ominstallation (Jo det finns folk som ominstallerar ofta) Jag själv integrerar de språk jag vill och gör en egen iso för att sen kastas in på USB pinne.

Skrivet av BasseBaba:

Fast vem vill ha installationsmediaet på nätet? Om man råkar ut för en datorkrash och bara har 3G/icke mobilsurf eller inget internet alls?
USB pinne med allt man vill ha är perfekt och anpassningsbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subtractive:

Någon annan som har problem med att uppdatera/installera apps från Store? Åker på följande felmess direkt jag försöker: "0x80073cf9".

Jag har samma problem, har du hittat en lösning?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag har ett "problem" som kanske redan har diskuterats. Jag kan inte installera Catalyst Control Center, drivrutinerna hoppar in på kortet utan problem, man ser att det inte är Windows generic drivrutiner för kortet men det går inte att få upp själva GUI:t för CCC. Någon som har upplevt samma problem?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Jag har ett "problem" som kanske redan har diskuterats. Jag kan inte installera Catalyst Control Center, drivrutinerna hoppar in på kortet utan problem, man ser att det inte är Windows generic drivrutiner för kortet men det går inte att få upp själva GUI:t för CCC. Någon som har upplevt samma problem?

Har själv upplevt exakt samma problem. Kan inte säga att jag har tappat någon prestanda alls. Men ccc verkar inte vara installerat. Detta lär väl lösa sig sen när W8 släpps till alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kan inte hämta win8?

När jag ska hämta win8 från msdn aa står det följande:

Du kan inte bo i nagot av foljande lander:

Sverige... ?

http://i.snag.gy/I11Vo.jpg

Permalänk
Medlem

Men N-versionen verkar gå att ladda hem?

Jaha det har med windows media-player att göra. nu är jag med

Permalänk
Medlem
Skrivet av rularn:

När jag ska hämta win8 från msdn aa står det följande:

Du kan inte bo i nagot av foljande lander:

Sverige... ?

http://i.snag.gy/I11Vo.jpg

Det måste ha med ditt specifika organisations DreamSpark/MSDN:AA att göra. Via KTHs variant får man tillgång till både vanliga och N-versionen.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q