Permalänk

Bra DayZ server?

Tänkte bara fråga om ni vet någon bra DayZ server?
den ska alltså ha bra uptime, inte lagga,aktiva admins (SE servrar?)

Permalänk
Skrivet av Dayz-Nooben:

de 805 de 271 !

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Skrivet av TriumpNisse:

de 805 de 271 !

>.<

Permalänk
Medlem

de servrar är oftast mkt bättre än se imo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

Hmm, du fattade att han var seriös va??

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av juggl3r:

testa gå in på dom..

Permalänk
Skrivet av Dayz-Nooben:

jag skulle rekommendera att du spelar på DE o US eftersom

1. det tar inte lika långt tid och laddar "loading" screen
2. det är mer kompakta inte så många bug

nackdelen är att det är Alots! alots! of player!

Visa signatur

Min datorn innehåller:
- Antec Dark Fleet DF-30 Midi Tower Svart - Intel® Core i7-2600K Processor - Western Digital Caviar® Blue 500GB - ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155 - Sapphire Radeon HD 6850 1GB GDDR5 - Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"- Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 - Corsair H60 Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Medlem

SE 10 är bra server. Tror det är 60 spelare som får plats. Mycket action. Alla skjuter på alla. Rena vilda västern

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

SE 10 är bra server. Tror det är 60 spelare som får plats. Mycket action. Alla skjuter på alla. Rena vilda västern

kul om man inte tar det srly

Visa signatur

Min datorn innehåller:
- Antec Dark Fleet DF-30 Midi Tower Svart - Intel® Core i7-2600K Processor - Western Digital Caviar® Blue 500GB - ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155 - Sapphire Radeon HD 6850 1GB GDDR5 - Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"- Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 - Corsair H60 Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aceblackstar:

jag skulle rekommendera att du spelar på DE o US eftersom

1. det tar inte lika långt tid och laddar "loading" screen
2. det är mer kompakta inte så många bug

nackdelen är att det är Alots! alots! of player!

och en ping på 100-150 så att det blir typ 1-2 sekunders delay på saker som man skjuter. (PÅ US)

På de senaste DE servrarna jag har varit inne på så har de inte sparat tält eller fordon (antar att de inte har uppdaterat servern till versionen som hiven kräver).

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Skrivet av Lundiin:

och en ping på 100-150 så att det blir typ 1-2 sekunders delay på saker som man skjuter. (PÅ US)

På de senaste DE servrarna jag har varit inne på så har de inte sparat tält eller fordon (antar att de inte har uppdaterat servern till versionen som hiven kräver).

joo men då väljer man server på 30-50 ping och server ska just vara så realistic som möjligt eller hur?

Visa signatur

Min datorn innehåller:

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Hmm, du fattade att han var seriös va??

Skrivet av Aceblackstar:

kul om man inte tar det srly

Han och jag kör tillsammans, och de 805 är den sämsta servern som finns, den laggar (oftast) den har typ 60% uptime >.>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aceblackstar:

joo men då väljer man server på 30-50 ping och server ska just vara så realistic som möjligt eller hur?

Ja precis, men finns inga US servers med 30-50 ping. Lägsta jag sätt är kanske 90.

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Skrivet av Lundiin:

Ja precis, men finns inga US servers med 30-50 ping. Lägsta jag sätt är kanske 90.

ok men ändå ganska bra om den är grönt så fungera allt som den ska

Visa signatur

Min datorn innehåller:

Permalänk
Medlem

Av egen erfarenhet så fungerar US-servrar väldigt bra. Bortsett från hög delay (100+) så är de riktigt snabba och tiden mellan serverlistan och att man har spawnat kan vara så lågt som under 10 sekunder.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

Han och jag kör tillsammans, och de 805 är den sämsta servern som finns, den laggar (oftast) den har typ 60% uptime >.>

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

vill du ha action så tanka dayz lingor, samma som vanliga dayz fast en annan map som är mkt mindre

Permalänk
Medlem

Jag vill hitta en server där folk inte skjuter på allt som rör sig har än inte en spelare som skjuter först och frågar sen

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spokig:

Jag vill hitta en server där folk inte skjuter på allt som rör sig har än inte en spelare som skjuter först och frågar sen

Problemet är att de har tagit bort public chat. Tidigare var det mindre folk som sköt mot varandra för att då kunde någon skriva "I heard shots in Elektro, friendly?" tex. Folk kunde ha en kommunikation mellan varandra vilket är omöjligt idag via direct chat.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Spokig:

Det finns. Vid ett tillfälle för några veckor sedan på en av NO serverna hittade jag en norsk kille inne i Chernogorsk. Hade brutit benet, låg på blod. Jag plåstrade om honom och han envisades med att ge mig en M1911 vilket var en trevlig gest men just då var jag mer inne på att komma bortifrån platsen. Mycket riktigt kom det banditer strax efter och vi dog men men...:)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det finns. Vid ett tillfälle för några veckor sedan på en av NO serverna hittade jag en norsk kille inne i Chernogorsk. Hade brutit benet, låg på blod. Jag plåstrade om honom och han envisades med att ge mig en M1911 vilket var en trevlig gest men just då var jag mer inne på att komma bortifrån platsen. Mycket riktigt kom det banditer strax efter och vi dog men men...:)

Sånt är sällsynt inom spel! har själv bara blivit plockad av pojkar som tyckte de är roligt att döda en ensam överlevare med lite loot just nu har jag dock hållit mig ett tag men är inne på ett farligt område och vet inte om jag vågar logga in xD

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Spokig:

Sånt är sällsynt inom spel! har själv bara blivit plockad av pojkar som tyckte de är roligt att döda en ensam överlevare med lite loot just nu har jag dock hållit mig ett tag men är inne på ett farligt område och vet inte om jag vågar logga in xD

Aj du, vart är du nu då? Mitt i Elektro?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av juggl3r:

+1

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Aj du, vart är du nu då? Mitt i Elektro?

Njaa.. Chernogorsk...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Spelar på NO 23 oftast.. har träffat flera trevliga personer där.. väldigt få som skuter först!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!