5.0.4 - Vad tycker du?

Permalänk
Medlem

Besviken på loot systemet.
man ser ej vilka som greedar/needar innan man själv gjort det. en funktion de borde fixa tbx.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Besviken på loot systemet.
man ser ej vilka som greedar/needar innan man själv gjort det. en funktion de borde fixa tbx.

/loot

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Ajo, jag vet detta. Revered med hydroxian waterlords gick och bli redan första veckan genom trashfarm och reset. Att 8 personer var tvungna att bli revered är en annan femma. Onyxia scale cloak var jobbig att skaffa för 40 pers, ingen tvekan om det. Dun kunde farma vanliga mobs i silithus tills du var honored och trash tills du var reverd, bossar ger rep till exalted och golemag och raggy ger rep efter du slagit exalted.

Rollerna var alltid satta för varje klass, fanns bara en viable specc för varje klass i stort sett. Fury warrior? Feral/balace druid? Ret/prot pala? Shadow präst?
Rotationerna var galet simpla och framförallt tråkiga, bosstaktiker var för det mesta galet lätta. Det flesta följde "tank and spank" med någon sorts twist såsom konstig setup eller gearkrav såsom resigear eller scale cloak.

Många av mina bästa minnen är från vanilla, men inte en käft hade tyckt det var vidare kul när man fått smaka på alla bekvämligheter och utmaningar som senare patcher har givit. Skulle knappt få plats med ens alla mounts i mina bags och bank i dagens läge. och då vet jag inte många som har 22-26 slots bag i alla platser i bank och på sig. Skulle jag gå tillbaka till att spamma rank 4 HT som balance enbart för att innervata präster? Tror inte det.

Jag kan se hur du tyckte vanilla var roligast pga dina minnen därifrån, kan dock inte se hur du kan tyckte mångfalden, rotationerna och bosstaktikerna var roligare än dom är i dagens läge.

Underligt exempel på klasser du gav. De fanns gott om raidande fury warriors i vanilla, även ett par arms warriors. I min guild fanns de en 4st fury warrior o 2 arms warriors, fury warriors gjorde väldigt fin dps.
Shadowpriests fanns de också en o annan. Vart ju en boss i Naxx som blev dödad mainly av shadowpriests. Men visst, generellt vart de vissa specs som gällde. De flesta guilds hade inte bara tank warriors, så de exempelt vart ju aningen underligt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Ännu en klassisk person som tror han spelade "vanilla"...

Det gamla systemet var lite jobbigt att komma in i men när man väl kunde det så var det busenkelt, svårt att lära sig enkelt att bemästra. Detta ledde till att folk helt sonika kopierade bra spelares "speccs" och nästan ingen variation uppstod.

Detta systemet är lättare att lära sig men har mycket mer variation, nästa alla alternativ i hela systemet är viable för mig som guardian druid.
Har inte kollat mycket mer på resten av mina 7 85or men det ser bra ut än så länge. Olika "speccs" är olika bra för olika bossar. En boss kan funka skitbra med en specc medans nästa funkar bättre med en annan.

.

Håller med om att nya talent systemet är bättre. Jag har aldrig spelat speciellt seriöst men innan så handla det bara om att läsa vad den bästa spelaren hade och kopiera. Jag har dock aldrig gillat och läsa utan alltid blandat ihop något själv men då har man tydligen varit en "fet noob" för man inte har har kopierat alla andra och läst på forumen.

Nu funkar alla i olika situationer osv så man är mer tvungen att bestämma/tänka själv (äntligen). Mer sånt.

Permalänk
Medlem

Det nya talentsystemet är som flera säger ett sätt för att sätta sin personliga prägel på sin char. Nästan inga ger riktiga damage boosts som tidigare just för att man skall kunna få ut små extra roliga saker som kan vara användbara vid vissa tillfällen. Dock tycker jag personligen att det kan vara något rörigt att hitta bland spells då alla är på en och samma tab.

Sen är det rätt skönt att kunna levla på utan att behöva tänka på att dra till en trainer stup i kvarten. Och även det att mounts/pet är account bound och inte char bound vilket gör det lite roligare att leka med alts.

Nu har jag inte testat alla klasser men det finns många roliga nyheter gällande spells/skills. Klassbalansen har kastats om vilket också är kul.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag gillar 5.0.4 skarpt, förutom vissa buggar jag stött på.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Känns som varje gång dom gör om, det är lite ovant i början men till slut vänjer man sig. Synd bara att alla mina macron på feral Druiden måste göras om, men det är småpotatis egentligen. Jag tillhör också en av dom som raidade all möjlig skit i vanilla när blå-gear var det som gällde och epics var svåra att få tag i, när Onyxia + MC var det som raidades, vilket löste sig med tiden iof eftersom man började farma instancerna efter X-antal clears och folk hade bättre gear. Men jag vill inte ha tillbaka det, det var skitkul och jag har polare som inte spelar längre som jag fortfarande har kontakt med och vi kan garva åt skit som när en healer råkade potta Flask of the Titans när han skulle ge den till en tank osv men man kan inte leva i det förflutna och MoP kan bli en bra expansion den med bara man vänjer sig vid nya builds+glyphs.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Gillar ändringarna på Priest(alla specs) och Resto druid och resto shaman. inte hunnit prova fler specs.
De är skönt att dom buffat shadow mycket iaf, nu kan jag till och med dpsa singel target yey! Och att folk inte behöver trycka på lightwell är bara underbart, nu är till och med lightwell användbart för holy.
Stött på en del buggar bara vilken är ganska jobbigt när man questar och quest itemet inte fungerar etc..

Permalänk
Medlem

Själv har jag slutat lira WOW och köpte Guild Wars 2 istället.

Oerhört bra val.

Kika lite på när "Kungen" spelar, han var en av dom bästa tanksen som fanns i wow, nu lirar han GW2.

http://sv.twitch.tv/kungentv

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30 🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix QG ⌨️Razer Huntsman V3 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 📹 Elgato Facecam + Elgato Key Light Air x2 , GoXLR, StreamDeckXL+mer

Permalänk
Medlem

Bara testat min warlock än så länge (demo + destro), men är överlag väldigt nöjd.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Än så länge njuter jag för fullt över min shadowpriest Äntligen får priests njuta lite, innan har man i princip varit tvungen att gå disc för pvp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Kika lite på när "Kungen" spelar, han var en av dom bästa tanksen som fanns i wow, nu lirar han GW2.
http://sv.twitch.tv/kungentv

Vad är din poäng? Att bara för att kungen spelar GW2 så bör alla andra gå från WoW till GW2 också?
Tycker snarare det verkar som GW2 är en flopp i mångas ögon, och att det är mer grafik än gameplay.

Kungen spelade (och streamade) ju D3 också, och det spelet blev ju en riktig succé.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

WoW = Grind

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

Jag hatar inte 5.0.4 men jag gillar verkligen inte den men kommer antagligen fortsätta spela eftersom jag är beroende men jag tycker verkligen inte spelet är roligt längre, tråkiga talent träd, extremt obalancerad pvp, otroligt buggigt (guild bug/ ragnaros normal bug/ darkmoon faire quest bug (igen) / loading screen problem / peering problem för de flesta / loginservrar under all kritik efter så lång tid i branschen / x-realm raiding totalbuggat i DS /

spelet var absolut inte bäst under vanilla men det var verkligen perfekt under TBC i mitt tycke

• vi hade svåra heroics som aldrig nerfades (heroic shattered halls/auchenai crypts/arcatraz etc)

• vi hade tier progression (döda allt t4 content för att ta sig till t5 osv)

• vi hade INGA ACHIEVEMENT POINTS! (förstör upplevelsen i spelet)

• man kunde knappt pugga raids mer än karazhan efter ett bra tag in i expansionen

• pvp'n var balancerad dock var valmöjligheten för olika pvp specs väldigt dålig och det var oftast enbart 1 spec per klass som funkade i pvp men det gjorde inte mig något (körde holy pala)

• enchanting var inte snordyrt som i vanilla och nästan alla hade råd med de bästa enchantsen i tbc (vissa undantag ofc som mongoose etc)

• vi blev intorducerade till gems som var ett nytt och roligt sätt att optimera sin gear!

• storyn/loren i hela expansionen var i mitt tyckte väldigt intressant och gjorde upplevelsen bättre!

• vi blev introducerade till flying mounts och kunde enbart flyga när vi hade tagit 68 och enbart i outland

• questingen var inte outhärdligt seg som i vanilla men den var inte alldelles för lätt som den vara i cataclysm..

• gear från badges, badges gear var bara där för att fylla trinket slots / ringar / necks / offhands / shields osv och var inte som idag där du köpa 80% av din gear i en vendor genom att bara spamma heroics

• pengar växte inte på träd som det gjorde i wotlk/cata men var inte helt omöjligt att skaffa som det nästan var i vanilla för de flesta

• inget jävla lvlings gear! om du ville lvla en ny alt fick du kämpa dig igenom 1-60 contentet.. själv hade jag enbart 3st 70's och idag har jag väl 15st 85or eller något eftersom det är så äckligt lätt och lvla..

• dpsen var inte lika viktig som den är idag och man kunde inte bursta på samma sätt

• sist men inte minst.. de som verkligen la ner mycket tid i spelet stack ut mycket bättre i mängden eftersom det inte fanns tier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Vad är din poäng? Att bara för att kungen spelar GW2 så bör alla andra gå från WoW till GW2 också?
Tycker snarare det verkar som GW2 är en flopp i mångas ögon, och att det är mer grafik än gameplay.

Kungen spelade (och streamade) ju D3 också, och det spelet blev ju en riktig succé.

GW2 är samma sak om och om igen och när du når 80 verkar det inte finnas mycket kvar och göra eftersom 80% av spelet är att lvla och explora zonerna

Permalänk
Medlem

Uvania » Obalanserad PvP? Tja, allt just nu i PvP är rätt obalanserad pga alla healers.

Scale up to 90, säger jag bara.

Och han som sa att GW2 rockar.. WOW! Kungen lirar GW2, va fan väntar jag på!

Dags att börja lira GW2! .. eller inte! ;o)

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 5 7600 RAM » Kingston DDR5 5200MHz 32GB MOBO » ASUS TUF Gaming B650-Plus GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » Corsair RM750e 750W

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt, de har gjort samtliga av mina klasser mycket roligare att spela, och det trodde jag inte de skulle klara av!
Talang-träden är hur skoj som helst, ta vad du vill och var glad.

Men jag tror nog allt att patchen är balanserad efter level 90 karaktärer...
Annars är det nog meningen att man ska döda folk med fulla proccs + 1 Chaos Bolt, vilket är underligt men roligt.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Saker berör själva spelupplevelsen kan jag hålla med om var bättre förr. Inget campande i städerna väntandes på köer inte. Kanske såvida man inte PvPade då. Men framför allt PvE krävde att man tog sig utanför stadsmurarna. (det finns en värld där ute, tro det eller ej) I alla andra avseende är det så mycket bättre idag. Framför allt tekniskt (då menar jag inte grafik). Knappt hälften av alla specs var spelbara innan WotLK. Varierande specs? Knappast. Alla vet att alla använde samma talents (ibland med några "valfria" poäng) om de ville konkurrera i PvE. Nu kommer du behöva och vilja tänka över dina val. Nån jämrade sig över att achievements är account-wide. Varför skulle du vara mer berättigad till "immateriella" belöningar bara för att du inte vill testa/är nöjd med nån annan klass än din mains? Jag inser att allt angående ett spel är immateriellt, men jag syftar på att du inte får nåt som du har en praktisk användning av. (dvs gear eller guld)

I rent Warcraft-avseende har jag lite svårt för pandorna (jag är medveten om att de är med i WC3), men utöver det tycker jag det verkar bli en utmärkt expansion.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vanilla å TBC var mycket bättre, men jag ser fortfarande fram emot MoP.

Andra halvan av Vanilla och hela tbc var inte bättre, dock kan jag snegla lite åt att som helhet så var wotlk liiiite bättre... Mer känsla i det. Cataclysm var inte speciellt dåligt det heller. Men att säga att vanilla och tbc var bättre kan jag inte förstå för allt i världen... t.om. training dummies har mer dynamik än summan av hela vanilla. Lite ironi med en stor gnutta sanning.

Min gissning är att alla som säger att vanilla var bäst måste varit <15år när det hela började så minnet sviker lite lite granna.

OT: 5.0.4 tycker jag känns bra. Jag och min guild har blivit förskonade från allt vad DC's och instabila addons så inget att klaga på där, lite fipplande och det fungerar utan några som hellst problem, saknar powerauras men annars inga problem.
Talent systemet tycker jag, är att man kunde behållit och gjort de nuvarande till glyphs. Inte för att jag gillade det gamla, men den vanliga liraren öppnar inte sin spellbook och läser vad de passiva skillsen för varje specc gör. Vilket det verkade som att de gjorde innan... Eller så kan det vara att det fortfarande är lite nytt. Ska bli kul och se hur de nya raidinstanserna kommer bli, om det blir en hel del byten av talents mellan olika encounters återstår och se men skulle vara roligt om det blir så.
Saknar Mass summon... väldigt mycket ):

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fajer:

Andra halvan av Vanilla och hela tbc var inte bättre, dock kan jag snegla lite åt att som helhet så var wotlk liiiite bättre... Mer känsla i det. Cataclysm var inte speciellt dåligt det heller. Men att säga att vanilla och tbc var bättre kan jag inte förstå för allt i världen... t.om. training dummies har mer dynamik än summan av hela vanilla. Lite ironi med en stor gnutta sanning.

Min gissning är att alla som säger att vanilla var bäst måste varit <15år när det hela började så minnet sviker lite lite granna.

Jag var betydligt mer än 15 när jag började spela vanilla och där kan jag hålla med dig.
Men TBC var imho den bästa expansionen hittils.
En hel del saker har blivit bättre sen dess, men som helhet var TBC ändå bäst.

En sak jag saknar som är borttaget är roliga blandspecs.
Restokin var t ex underbart rolig i pvp.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."