Problem med en dator!!

Permalänk
Avstängd

Problem med en dator!!

Har ett problem med min Duron(morgan) 1300 som vi har lämnat in på lagning!!..Det är så att rätt som det är hänger den sig bara...den startar inte om eller något alls!!..den kör på 300W nätagg..Moderkortet är ett Ecs K7S5A kan nätaggregatet vara för klent eller??..Tänkte ifall när den kommer tillbaka från Service och den ändå inte fungerar!!...Jag gissar att temperaturen ligger på ca 50-55 grader vid full körning!!

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Har du testat att installera om operativsystemet?
Vilket OS kör du?
Har du senaste uppdateringarna till Operativsytemet?
Finns det nyare drivrutiner till din hårvara?

För att veta om nätagget är förklent så måste man veta vad som sitter mer i datorn.. vad har du för hårdvara?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björne
Har du testat att installera om operativsystemet?
Vilket OS kör du?
Har du senaste uppdateringarna till Operativsytemet?
Finns det nyare drivrutiner till din hårvara?

För att veta om nätagget är förklent så måste man veta vad som sitter mer i datorn.. vad har du för hårdvara?

Det står i min signatur!!

Sen tror jag inte det har med OS.et att göra!!

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Det står i min signatur!!

Om man ber om hjälp så finns det en viss del av mänsligheten som tycker att man kan be artigt och vara trevlig mot dem som försöker hjälpa till. Jag är en av dem...
Jag ställde fem (5!) frågor i mon postning. En av dem fanns det svar på. De övriga kan jag inte hitta något svar på i din signatur. Sedan kan ju inte jag ha någon som helst aning om utifall du har saker i din dator som inte står med i din signatur, eller hur? Därav min fråga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Sen tror jag inte det har med OS.et att göra!!

Och det grundar du på vad?
Vilka tester har du gjort? Kom igen och ge oss lite information här..... Det är ruskigt svårt att gissa vad du har gjort med din dator. Du vet vilka tester som du har gjort, men ingen annan här på boarden har en aning dessa. Om du inte har en massa polare som du även känner IRL. Fast om du har gjort det så utgår jag ifrån att du även frågat dem tidigare vilket gör att de troligen inte har så mycket nytt att tillföra till denna tråd.

- Men för att nu göra denna postning till något produktivt:
När det gäller att testa hårdvara så finns det en del program på nätet. Ett som jag gillar är DocMem 2.0 som faktiskt är gratis. Man tankar ned programmet och sedan skapas en diskett som man bootar på. Programmet testar sedan alla minnesceller i primärminnet både läsning och skrivning. Det kollar även så att inga minnesceller "läcker" till omkringliggande och detta görs genom att använda en hel mängd olika mönster på minnet. De år som jag jobbade som PC-tekniker så använde jag detta. Fick inte tillbaka ett enda minne från någon tillverkare där jag trott det varit trasigt men det visat sig att det varit helt. Dessutom så löste programmet många konstiga fel som dykt upp på maskiner.. (eller i varje fall så visade programmet att felet låg i minnet)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björne

Om man ber om hjälp så finns det en viss del av mänsligheten som tycker att man kan be artigt och vara trevlig mot dem som försöker hjälpa till. Jag är en av dem...
Jag ställde fem (5!) frågor i mon postning. En av dem fanns det svar på. De övriga kan jag inte hitta något svar på i din signatur. Sedan kan ju inte jag ha någon som helst aning om utifall du har saker i din dator som inte står med i din signatur, eller hur? Därav min fråga.

Kanske för att vi redan har test det här med opet!!!...Sen så har jag ingen mer hårdvara förutom den som står i min sign.!!

Sen det här med minnet har vi också provet..Både kört med ett nytt 128 PC133 minne och ett tidigare 256 minne PC133!!

Och det grundar du på vad?
Vilka tester har du gjort? Kom igen och ge oss lite information här..... Det är ruskigt svårt att gissa vad du har gjort med din dator. Du vet vilka tester som du har gjort, men ingen annan här på boarden har en aning dessa. Om du inte har en massa polare som du även känner IRL. Fast om du har gjort det så utgår jag ifrån att du även frågat dem tidigare vilket gör att de troligen inte har så mycket nytt att tillföra till denna tråd.

- Men för att nu göra denna postning till något produktivt:
När det gäller att testa hårdvara så finns det en del program på nätet. Ett som jag gillar är DocMem 2.0 som faktiskt är gratis. Man tankar ned programmet och sedan skapas en diskett som man bootar på. Programmet testar sedan alla minnesceller i primärminnet både läsning och skrivning. Det kollar även så att inga minnesceller "läcker" till omkringliggande och detta görs genom att använda en hel mängd olika mönster på minnet. De år som jag jobbade som PC-tekniker så använde jag detta. Fick inte tillbaka ett enda minne från någon tillverkare där jag trott det varit trasigt men det visat sig att det varit helt. Dessutom så löste programmet många konstiga fel som dykt upp på maskiner.. (eller i varje fall så visade programmet att felet låg i minnet)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att du redan har testat dessa saker framgår på inget sätt i din första postning. Då tackar jag för mig och lämnar med varm hand över detta till någon annan.

Permalänk

varfor postar du en thread nar du verkar ga pa anabola och blir aggresiv nar folk vill hjelpa dig. en sak om du skeller pa supporten, det ar nog borde jag och bjorne vana vid men nar du ar dryg mot folk som legger ner sin fritid pa att hjelpa dig tycker jag att du kan...

fan. jag orkar inte komma pa not konstruktivt du kan gora, kanske springa ut till den djupaste sjon i skogen och skrika efter den mystiske ITfen att hjelpa dig.

tack och hej. (jag blir forbannad nar jag leser sont her)