Spelkonsollemulator R-Pi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosnic:

...Jag undrar även om någon känner till någon hemsida där man kan dra ner retrospel. Vore kul att få spela alla spel man hade som liten igen

[Insert torrent site of choice]

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosnic:

Jag undrar även om någon känner till någon hemsida där man kan dra ner retrospel. Vore kul att få spela alla spel man hade som liten igen

Vet inte hur SWEC ställer sig till den frågan så kanske borde ta bort den för att inte låsa tråden, finns ju dock massor med sidor med abandonware

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Efter lite labbande med mitt hallon har jag kanske några saker att komma med.

* Kompositutgången i hallonet är antingen fruktansvärt dålig eller så var den andra utrustningen jag använde inte direkt toppklassad. Har inte heller någon skärm med HDMI hemma (Nu ligger det en och väntar på mig hos posten) så jag körde via komposit till vår rätt gamla tjockTV genom en vanlig RCA-sladd. (denna var dock en ämnad för ljud, kanske kan inverka på bilden i och med att den har annan resistans(/imperdans, vad det nu är)).
Bilden blev så dålig att jag knappt såg vad som stod på skärmen, och den klipptes till och med lite så att jag inte såg första bokstaven i varje rad. (X7%.... X8%.... X9%.... *snälla låt det vara 99%* x0%..... *f*n*)

* Det är verkligen lätt att göra något galet. Jag ville bara visa root-filen, men jag har nog lyckats ändra något i den så den vägrar ens att starta längre...
Har dessutom försökt installera andra os på ett annat SD, men inte lyckats få igång dessa heller. Så jag kan bekräfta att man bör läsa på ORDENTLIGT innan man börjar med något, om man är helt nybörjare.

Det här blev nog lite virrigt, svårt att förstå och allmänt förvirrande, men ni får ha överseende med mig. Det är första skoldagen igen efter lovet i morgon och jag är helt mörbultad och trött efter ett träningspass...

Det är nog din kabel som är muggig, tror dock snarare det hänger på kass shielding än något annat, ljudöverföring i lågnivå ställer mycket lägre krav på SnR och sådant än bild, så man kan komma undan med en sämre kabel som är billigare i tillverkning. I princip har du dock rätt, ljud och bild ligger ju i helt olika frekvensområden, så ska man köra impedansmatchat, så bör det ju vara olika kablar.

Hade själv problem med korruption på SD-kortet med min ena Pi. Antingen berodde det på att jag körde en gammal firmware, eller att jag körde en för klen nätdel, bytte ut båda på en gång, sedan har jag inte haft mer problem. Kopplar du på lite USB-tillbehör räcker nog inte de där 700 mA de rekommenderar riktigt hela vägen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hag.com:

Efter lite labbande med mitt hallon har jag kanske några saker att komma med.

* Kompositutgången i hallonet är antingen fruktansvärt dålig eller så var den andra utrustningen jag använde inte direkt toppklassad. Har inte heller någon skärm med HDMI hemma (Nu ligger det en och väntar på mig hos posten) så jag körde via komposit till vår rätt gamla tjockTV genom en vanlig RCA-sladd. (denna var dock en ämnad för ljud, kanske kan inverka på bilden i och med att den har annan resistans(/imperdans, vad det nu är)).
Bilden blev så dålig att jag knappt såg vad som stod på skärmen, och den klipptes till och med lite så att jag inte såg första bokstaven i varje rad. (X7%.... X8%.... X9%.... *snälla låt det vara 99%* x0%..... *f*n*)

Körde du en kabel som är ämnad för ljud ligger den på 50 ohm medan en videokabel ligger på 75 ohm, det gör nog en ordentlig skillnad. Tur att RCA-kablar är väldigt billiga, finns på närmaste elektronikbutik.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

ehm? har det hänt nåt? =P

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

ehm? har det hänt nåt? =P

Lite,

http://www.sweclockers.com/galleri/11356-pitendo-en-raspberry...

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har byggt ett spelbord med hjälp av Raspberry pi samt RetroPie som operativsystem, det kanske kan vara av intresse?
http://www.sweclockers.com/forum/141-enkortsdatorer/1219916-b...