Varning för "nya Telenor"!

Permalänk
Skrivet av Derox:

Man ska vara bra korkad om man blir lurad via det här, står i klartext på hemsidan och i avtalet innan man tecknar abonnemanget. De försöker inte mörka någonting.

Precis som "tuffejalle" sade.

Helt underbart att privat personer ska försvara företagens idioti.
Inte konstigt att folk med pengar kan göra lite hur dom vill! xD

Permalänk
Medlem

9 kronor dag är väl inte så farligt? 1997 sufrade man i 56kbit för 6 kronor timmen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Precis som "tuffejalle" sade.

Helt underbart att privat personer ska försvara företagens idioti.
Inte konstigt att folk med pengar kan göra lite hur dom vill! xD

Jag gillar inte att man i det här landet alltid skall ta ifrån individen dess ansvar att tänka själv. Informationen finns på hemsidan och de hävdar inte "Fri surf" någonstans på de abonnemang det gäller så jag tycker inte det är mycket lur med detta.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av Derox:

Jag gillar inte att man i det här landet alltid skall ta ifrån individen dess ansvar att tänka själv. Informationen finns på hemsidan och de hävdar inte "Fri surf" någonstans på de abonnemang det gäller så jag tycker inte det är mycket lur med detta.

Det står heller inte med lika stor text som allt annat att; "Du blir tvingad att betala riktigt sjuka bullshit priser om du använder all din surf! :)"
Men ja, sådana saker är bara roligt att hacka på andra tills du själv torskar på en "fuling"

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

9 kronor dag är väl inte så farligt? 1997 sufrade man i 56kbit för 6 kronor timmen.

Telenor tycker väl att det var bättre förr...

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Det står heller inte med lika stor text som allt annat att; "Du blir tvingad att betala riktigt sjuka bullshit priser om du använder all din surf! :)"
Men ja, sådana saker är bara roligt att hacka på andra tills du själv torskar på en "fuling"

Jag läser saker jag skriver under. För övrigt handlar det om 9 kr per dag, knappast en summa man behöver oroa sig för.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem

Oj, 9kr det var ju en ren katastrof och läser man igenom avtalet så står det ju ingenstans heller.

Sarkasmtest utfört, resultat positivt
Har de ett tak och du beställt ändå är det väll ditt problen, är alla andra så billiga aå är det väll bättre att bara beställa deras istället

Permalänk
Skrivet av Derox:

Jag läser saker jag skriver under. För övrigt handlar det om 9 kr per dag, knappast en summa man behöver oroa sig för.

Skrivet av iSw3de:

Oj, 9kr det var ju en ren katastrof och läser man igenom avtalet så står det ju ingenstans heller.

Sarkasmtest utfört, resultat positivt
Har de ett tak och du beställt ändå är det väll ditt problen, är alla andra så billiga aå är det väll bättre att bara beställa deras istället

9kr per dag för nått du antagligen inte använder? SWEET!

Då ger jag er båda mitt paypal sen vill jag ha 9kr om dagen, eller 300 i månaden för ingeting!

Nån mer som vill ha gratis pengar? Eller var det inte lika kul då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

9kr per dag för nått du antagligen inte använder? SWEET!

Då ger jag er båda mitt paypal sen vill jag ha 9kr om dagen, eller 300 i månaden för ingeting!

Nån mer som vill ha gratis pengar? Eller var det inte lika kul då?

Vadå inte använder? Uppenbarligen använder man datan för annars kostar det inget. Det är inte så att det kostar 9 kr om dagen så fort du slår i taket, det kostar 9 kr om dagen om du använt upp den datapott du betalar för i abonnemanget och sedan FORTSÄTTER använda data, alltså betalar du för något du använder. Vill du inte betala de där 9 kronorna per dag är det bara att inte använda data när du använt upp den kvot du betalar för i abonnemanget.

Tänk efter innan du öppnar munnen nästa gång.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Derox:

Vadå inte använder? Uppenbarligen använder man datan för annars kostar det inget. Det är inte så att det kostar 9 kr om dagen så fort du slår i taket, det kostar 9 kr om dagen om du använt upp den datapott du betalar för i abonnemanget och sedan FORTSÄTTER använda data, alltså betalar du för något du använder. Vill du inte betala de där 9 kronorna per dag är det bara att inte använda data när du använt upp den kvot du betalar för i abonnemanget.

Det är väl inte så lätt för alla att "bara inte använda data" med dagens smartphones, vad du än gör med den så använder du i princip data.

Jag förstår inte riktigt att flera nästan verkar positiva till den här försämringen, vad är det Ni tycker är så bra med Telenors försämrade avtal?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tuffejalle:

Det är väl inte så lätt för alla att "bara inte använda data" med dagens smartphones, vad du än gör med den så använder du i princip data.

Jag förstår inte riktigt att flera nästan verkar positiva till den här försämringen, vad är det Ni tycker är så bra med Telenors försämrade avtal?

Personligen tycker jag att en bra kompromiss av telenor hade varit att man hade fått välja om man vill betala nio kr per dag för full hastighet eller fortsätta gratis med strypt kapacitet. Nio kr per dag är inte så mycket för många människor, men de som väljer det billigaste abonnemanget har väl kanske inte ekonomin till att hantera detta. Sen kan man tycka att om man surfar upp sin pott på tre dagar så har man kanske valt fel abonnemang?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffejalle:

Det är jätteenkelt att inte använda data, du stänger helt enkelt av datatrafiken i telefonen så är problemet löst

Jag håller inte med dig om att flera är positiva, de konstaterar bara att villkoren står i avtalet. Tecknar man ett avtal, oavsett vad det gäller, så bör man se till att man förstår vad som inkluderas och inte.

Slutnotering: Jag skulle inte byta till Telenor med den nya lösningen, men det finns kanske någon som fortfarande är intresserad? Vi andra vänder oss till leverantörer som erbjuder tjänster som bättre passar oss.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Telenor ändrar om, ja kommer inte upp i kvoterna men det var anledningen till att jag valde telenor. Men alla operatörer börjar bli jävligt dåliga nu och det är ju inte bara Telenor som är kassa. Va dkan man göra med 32 kbit/s idag? En hemsida kommer ta åratal att ladda och det blir obrukbart.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffejalle:

Det är bara att stänga av datatrafiken om du inte vill använda den.

Jag är inte direkt positiv till det men att varna för något som står i klartext känns lite fel. Dock kan jag tycka det är positivt att de som utnyttjar datan får betala för det själva istället för att det går på kollektivet. Om du betalar för 1 GB data men utnyttjar 10 GB smetas ju kostnaden ut på alla andra. Vill man använda mer data får man betala för den.

Sedan tycker jag att det är positivt att inte få hastigheten begränsad till nära 0. Är jag på en plan med 3 GB data som jag använder upp efter 15 dagar kör jag hellre på i full hastighet i 15 dagar till men betalar 9 kr per dag.

För övrigt verkar alla operatörer bli mer restriktiva med användandet/höjer priserna. Telia höjer priserna för vissa surfabonnemang för att styra folk till deras pottabonnemang, Tre har sänkt datamängden som följer med deras pottabonnemang osv.

För mig blir det antingen Telia eller Telenor till nästa lur, då handlar det om vem som erbjuder snabbast LTE och mest datamängd och till vilket pris. Där ligger Telenor bra till med sin 30 MBit/s obegränsad data för deras pott 449 abonnemang. Telia verkar dock kunna erbjuda upp till 80 Mbit men med begränsad data för runt 599 så vi får se vad som erbjuds när SGS III LTE samt Lumia 920 kommer ut.

Visa signatur

Permalänk

Det står inte tydligt (du är som sagt var fortfarande tvungen att ladda hem en .pdf för att få reda på 9:-/dag för surf) och sedan så är detta en fundamental försämring och förändring av hur deras avtal tidigare har sett ut.
Därav varningen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Derox:

Precis som en annan skrev så, äger du ens en smartphone?
Gör du det så har jag ingen aning om hur du kunde slänga ur dej ett så oigenomtänkt påstående.

Jag menar, tänk efter innan du öppnar munnen nästa gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffejalle:

Det står inte tydligt (du är som sagt var fortfarande tvungen att ladda hem en .pdf för att få reda på 9:-/dag för surf) och sedan så är detta en fundamental försämring och förändring av hur deras avtal tidigare har sett ut.
Därav varningen.

Jag tycker det står tydligt då det är det stället man behöver kolla för att se vad som gäller när taket slår i. Det kunde vara tydligare ja, men det är fortfarande tydligt. Jag ser inte varför man skulle behöva varna för att Telenor förändrar avtalen vid nyteckning, detsamma har alla stora operatörer gjort.

Hela denna förändring har säkert kommit av att Telenor observerat att många betalar för t.ex. 1 GB men använder mycket mer. Då tycker jag det är bra att börja ta betalt för vad folk faktiskt använder, vill man ha obegränsat med data finns ju fortfarande det valet.

Skrivet av Dark_Widget:

Precis som en annan skrev så, äger du ens en smartphone?
Gör du det så har jag ingen aning om hur du kunde slänga ur dej ett så oigenomtänkt påstående.

Jag menar, tänk efter innan du öppnar munnen nästa gång!

Jag äger en smartphone, flera t.o.m. Vad var ogenomtänkt menar du? Du hävdade att man betalar för någonting man inte använder vilket uppenbarligen var ett falskt/ogenomtänkt påstående, vad menar du jag hävdat som varit ogenomtänkt?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tuffejalle:

Därav varningen.

Som andra har sagt tidigare, detta påverkar inte de som redan är kunder hos Telenor.
Köper man ett nytt abonnemang får man hem papper på allt, alla villkor inkluderat och det är DU som skriver på det frivilligt. Ingen som står och hotar dig med en pistol och tvingar dig att välja Telenor direkt.

Är det konstigt att företag ändrar sina avtal? Jag tycker inte att det är så konstigt... Och varför gnälla om det? Byt operatör om du inte är nöjd, svårare än så är det inte!

Permalänk
Medlem

Shit, min bil drar bränsle! Det är nog bäst att låta den stå still... o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Det är jätteenkelt att inte använda data, du stänger helt enkelt av datatrafiken i telefonen så är problemet löst

Jag håller inte med dig om att flera är positiva, de konstaterar bara att villkoren står i avtalet. Tecknar man ett avtal, oavsett vad det gäller, så bör man se till att man förstår vad som inkluderas och inte.

Slutnotering: Jag skulle inte byta till Telenor med den nya lösningen, men det finns kanske någon som fortfarande är intresserad? Vi andra vänder oss till leverantörer som erbjuder tjänster som bättre passar oss.

Skrivet av Derox:

Skrivet av Psy_Lover:

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTdsH0P2...

Som andra har sagt tidigare, detta påverkar inte de som redan är kunder hos Telenor.
Köper man ett nytt abonnemang får man hem papper på allt, alla villkor inkluderat och det är DU som skriver på det frivilligt. Ingen som står och hotar dig med en pistol och tvingar dig att välja Telenor direkt.

Är det konstigt att företag ändrar sina avtal? Jag tycker inte att det är så konstigt... Och varför gnälla om det? Byt operatör om du inte är nöjd, svårare än så är det inte!

Jag håller med TS i det här fallet. Det är uselt av Telenor att börja debitera 9 kronor per dag för data utöver den mängd som ingår i abonnemanget, och sen knappt ens nämna det i villkoren. Man ska inte behöva stänga av telefonen för datatrafik eller gå runt och oroa sig - alla andra operatörer inser detta och sänker istället hastigheten vilket är helt okej.

Så nej, jag kommer aldrig välja Telenor heller, är nöjd med Tele2 hittills. Men poängen med den här tråden var väl främst att uppmärksamma ev. blivande kunder hos telenor att de kanske bör tänka om, så ser inget fel i det.

Permalänk
Medlem

Själv har jag kört Comviq Kontant sedan 1997, då det bara fanns dem och möjligtvis Telia att välja på. Har haft samma SIM-kort i alla år dessutom

Jag läste också "Mobilsurf ingår" när jag började tanka på via Internet med prisplanen Smart 169, men i det finstilta visade det sig att det gäller ett väldigt litet tak på 200MB/månad, sedan kostar det 99öre/MB nedladdad data. Dock så är det tydligen "första 100 MB/dag endast 6 kr."

Jag som glad i hågen hade rekommenderat just Comviq Smart till min lillebror och vi båda hade skaffat smartphones fick väl ångra mig lite när hans pengar plötsligt tog slut hela tiden på kortet.

Då hade han suttit och testat youtube en helg och gått över gränsen varje dag. För honom som går i skolan är en påtankning för 169kr en månad väldigt dyrt, så han fick helt enkelt låta bli youtube.

Många spel i gratisversioner ligger ju och laddar hem data för reklam även om man inte håller på att surfa dessutom.
Det där att "bara stänga av datatrafiken" är inte så lätt. Många har ingen aning om hur man gör, det märker jag tydligt på släkt och vänner, särskilt de yngre. Sen vore det ju bra om taken inte stod med finstilt utan klart och tydligt istället för att man bara får läsa "Fri Surf!" "Mobilsurf ingår!"...

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Man får väll ändå som kund kolla vad man behöver för abonnemang för inte skulle jag köpa ett abonnemang med 1gig surf utan skulle minst ta 10gig för att vara säker på att jag inte går över den gränsen. Skulle jag börja gå över gränsen så löser man det enkelt genom att byta upp sig till fri surf abonnemanget så jag ser inte problemet någonstans?
De som skriver på ett kontrakt utan att veta vad man får och vad man behöver bör ju inte skriva kontrakt överhuvud taget... Ansvaret ligger fortfarande hos dig som kund att ta reda på vad du behöver och vilket abonnemang du ska välja utifrån de.
Telenor erbjuder all information antigen via hemsidan/pdf eller kundtjänst samt i butik får du reda på alla frågor du ställer.
Kör själv snart med 449 så har fri surf för att jag inte ska behöva bry mig om hur mycket eller lite jag surfar.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffejalle:

Så här ser det ut när man slår i taket hos de olika mobilbolagen:

Telia:
Efter förbrukning av inkluderad eller extra datamängd, kan accesshastigheten i mobilnätet vara högst 32 kbit/s.
Tre:
Med 3Surf Plus kan du surfa i hastigheter upp till 6 Mbit/s och överstiger du 5 GB per månad kan du ändå surfa utan extra kostnad, fast då i lägre hastighet.
Tele2:
Efter utnyttjad surfvolym sänks hastigheten till 64 kbit/s, men du kan fortfarande surfa fritt.
Halebop:
Efter ingående volym begränsas hastigheten till 32 kbit/s. IP-telefoni och fildelning ingår inte.
Telenor:
9 kronor per DAG

Fortfarande bara jag som tycker det är helt sjukt??

Tele2 förbehåller sig rätt att sänka mycket men i praktiken får jag 200kbit/s nattetid, på kvällstid är tekniska begränsningar lägre oavsett volymtak.

Permalänk

Tänk på att fri surf och obegränsad surf inte är samma sak.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av Derox:

Jag tycker det står tydligt då det är det stället man behöver kolla för att se vad som gäller när taket slår i. Det kunde vara tydligare ja, men det är fortfarande tydligt. Jag ser inte varför man skulle behöva varna för att Telenor förändrar avtalen vid nyteckning, detsamma har alla stora operatörer gjort.

Förstår du på riktigt inte vad jag menar?

Om alla andra operatörer förutom Telenor låter dig surfa kostnadsfritt efter att du slagit i taket och att även Telenor haft det på detta viset tills de nya avtalen så tyckte jag att det kunde vara på plats att varna för detta så att om man inte ville betala 9:-/dag för surf kan vidta åtgärder (tex. sluta använda sin smartphone etc.).
Om alla operatörer hade gjort samma sak över en natt så hade jag varnat för alla operatörer men nu är det bara Telenor.
Jag skulle själv uppskatta om någon varnade mig om tex. jag helt plötsligt var tvungen att betala 9:- extra/dag varje gång jag ville kolla på SVT 1, även om det hade stått i en separat .pdf som jag kunnat ladda ner från hemsidan.

EDIT: Verkar som att Telenor även ändrat i avtalen så att de inte omfattar IP-telefoni längre. Detta gäller även Pott med Surf 449:-.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har precis lämnat Tre för Telenor och har tecknat ett av deras nya abonnemang och är hur nöjd som helst. Har det minsta abonnemanget 149 kr/mån pott, fick en fri Samsung S2 vid tecknandet, så totalpriset som jag betalar är 149 kr/mån. Ingen annan operatör kom i närheten av det erbjudandet.

Villkoren är tydliga, det står tydligt utsatt på Telenors hemsida att man betalar 9 kr/dag om man överskrider sin datamängd. Jag skrev på precis dagarna efter den 4/9, redan då fanns texten på hemsidan.

Jag tänker att om ens datamängd tar slut i början av perioden, då sitter man med fel abonnemang. Då kan man byta abonnemang och uppgradera sig. Telenor kör med att man får byta abonnemang mitt under bindningstiden om man vill.

Om ens datamängd tar slut i slutet av perioden, så kostar det visserligen 9 kr/dag om man väljer att fortsätta använda data, men hastigheten förblir oförändrad. Teoretiskt sett bör man också man kunna surfa hur mycket som helst dessa dagar, då det vad jag förstår inte finns någon begränsning på denna surf. Det kan bli en bra affär om datamängden tar slut när det återstår högst 10 dagar av perioden (10x9 kr, billigare än att uppgradera sig till nästa abonnemangstyp och utan tak).

Medan användare hos andra operatörer sitter med strypt hastighet, så surfar man som kund hos Telenor med bibehållen hög hastighet.

Det är inte heller så att man smygdebiteras 9 kr/dag, utan när 20% återstår av ens datamängd, så får man ett sms om det. När datamängden är slut, så får man ett nytt sms.

Det finns flera sätt att hålla koll på sin dataförbrukning på. Man kan göra det genom Telenors egen app, det är det mest säkra sättet, för då ser man hur de räknar. Man kan också själv installera en dataräkningsapp som hjälper en att proportionera ut datan (jag kan rekommendera 3G-watchdog).

I några inlägg här så låter det som att Telenors kunder skulle vara infantila hjälplösa offer för yttre omständigheter. Men så är det ju inte, utan man väljer själv vilket abonnemang man väljer att teckna (och hos vem), samt hur man sedan lägger upp sitt användande.
Passar inte Telenors abonnemang och villkor ens användningsvanor och behov, då kan man välja ett annat abonnemang. Själv tycker jag att det är bra, 149 kr/mån för 3000 fria sms, upp till 1GB data samt 149 kr att ringa för. Nästa abonnemang, det för 249 kr/mån, som 70% av alla kunder valt enligt hemsidan, är ännu mera förmånligt med mera data, mera att ringa för, lägre samtalskostnader och internetdelning.

Permalänk
Skrivet av krnor:

Jag har precis lämnat Tre för Telenor och har tecknat ett av deras nya abonnemang och är hur nöjd som helst. Har det minsta abonnemanget 149 kr/mån pott, fick en fri Samsung S2 vid tecknandet, så totalpriset som jag betalar är 149 kr/mån. Ingen annan operatör kom i närheten av det erbjudandet.

Villkoren är tydliga, det står tydligt utsatt på Telenors hemsida att man betalar 9 kr/dag om man överskrider sin datamängd. Jag skrev på precis dagarna efter den 4/9, redan då fanns texten på hemsidan.

Jag tänker att om ens datamängd tar slut i början av perioden, då sitter man med fel abonnemang. Då kan man byta abonnemang och uppgradera sig. Telenor kör med att man får byta abonnemang mitt under bindningstiden om man vill.

Om ens datamängd tar slut i slutet av perioden, så kostar det visserligen 9 kr/dag om man väljer att fortsätta använda data, men hastigheten förblir oförändrad. Teoretiskt sett bör man också man kunna surfa hur mycket som helst dessa dagar, då det vad jag förstår inte finns någon begränsning på denna surf. Det kan bli en bra affär om datamängden tar slut när det återstår högst 10 dagar av perioden (10x9 kr, billigare än att uppgradera sig till nästa abonnemangstyp och utan tak).

Medan användare hos andra operatörer sitter med strypt hastighet, så surfar man som kund hos Telenor med bibehållen hög hastighet.

Det är inte heller så att man smygdebiteras 9 kr/dag, utan när 20% återstår av ens datamängd, så får man ett sms om det. När datamängden är slut, så får man ett nytt sms.

Det finns flera sätt att hålla koll på sin dataförbrukning på. Man kan göra det genom Telenors egen app, det är det mest säkra sättet, för då ser man hur de räknar. Man kan också själv installera en dataräkningsapp som hjälper en att proportionera ut datan (jag kan rekommendera 3G-watchdog).

I några inlägg här så låter det som att Telenors kunder skulle vara infantila hjälplösa offer för yttre omständigheter. Men så är det ju inte, utan man väljer själv vilket abonnemang man väljer att teckna (och hos vem), samt hur man sedan lägger upp sitt användande.
Passar inte Telenors abonnemang och villkor ens användningsvanor och behov, då kan man välja ett annat abonnemang. Själv tycker jag att det är bra, 149 kr/mån för 3000 fria sms, upp till 1GB data samt 149 kr att ringa för. Nästa abonnemang, det för 249 kr/mån, som 70% av alla kunder valt enligt hemsidan, är ännu mera förmånligt med mera data, mera att ringa för, lägre samtalskostnader och internetdelning.

Vad påläst och bra du verkar vara!
Finfint med rena fakta. Kan du vara snäll att länka det där med 70% är du snäll eftersom jag inte kommer åt den sidan riktigt, det kanske iof är något internt...

Självklart så kan alla välja det som passar dom bäst och som man själv vill, det är fortfarande inte det som det handlar om.
Jag vill återigen bara påvisa att Telenor kraftigt försämrat sina villkor men vill man ha Telenor och tycker det passar så skall man ju självklart välja dom som leverantör av sin telefoni.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har själv telenor med 80Mbit/s, kommer jag att påverkas?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Har själv telenor med 80Mbit/s, kommer jag att påverkas?

Tror inte mobilt bredband påverkas utan bara telefoniabonnemangen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Telenor är parasiter med inkassobolag har själv mobilt bredband från dom och har blivit blåst på flera tusen.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async