Kan i3 2100 och gtx 460 klara av bf3?

Permalänk

Kan i3 2100 och gtx 460 klara av bf3?

Som titeln lyder, klarar det av bf3 1080P? isåfall vilka inställningar?
Har inte en sådan laptop själv men jag planerar att köpa en laptop inom en snar framtid och den ska prestera ungefär likvärdigt med dom där komponenterna.

Permalänk
Medlem

På gränsen skulle jag säga. Vet dock inte vad resten på sidan kommer säga

Permalänk

jag har ioförsig 2600k men jag lirade på low/medium i 1080p med mitt 460 1gb

Permalänk
Medlem

omg ... ja det kommer det! kör med ett 470 på high med en intel core i5. kommer dock inte ihåg upplösningen men det borde gå.
dock rekomenderar jag 4 kärnor lär ju gå på Low åtminstone

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sir.Klockalot:

Har inte en sådan laptop själv men jag planerar att köpa en laptop inom en snar framtid och den ska prestera ungefär likvärdigt med dom där komponenterna.

Du har tänkt dig att köpa en laptop med 460M eller? Det skiljer mycket i prestanda mellan ett 460M och ett "riktigt" GTX460 så vilket kort menar du?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Du har tänkt dig att köpa en laptop med 460M eller? Det skiljer mycket i prestanda mellan ett 460M och ett "riktigt" GTX460 så vilket kort menar du?

Hehe, så borta är jag inte och kortet är ett gtx 670m, ska vara lite lite sämre än 460 men ungefär likvärdig prestanda.

Permalänk
Medlem

Jag körde BF3 på en Quadcore Q9400 och gtx 460 - allt var superklockat. Men även om jag tyckte spelet gick "bra" så får jag erkänna att 64p caspian/kharg/firestorm var hopplöst. Däremot 32p metro/bazaar/seine gick rätt ok med cirka 50fps

1080p/low

När jag hörde BF4 diskuterades så bestämde jag mig att köpa en BF4-ready dator istället Eftersom BF3 är det enda spelet jag spelar och hade, när jag uppgradera riggen 200 timmar redan

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag lirade på high och något på medium(shadows tror jag) med mitt gigabyte windforce gtx 460 1gb , funkade prima :)! i 1920x1080 . fast det kortet är ju lite överklockat :/

Permalänk

i3 2100 fixar BF3, ja.

Det är grafikkortet som är flaskhalsen i detta fallet.

Permalänk
Medlem

Dock om du ska spela BF3 så är kylningen lika viktig många bärbara throttlar för de blir för varma och då sänker de klocken så de laggar extremt mycket.

Så ska BF3 spelas på Lapptop så rekommenderar jag denna.

https://www.inet.se/produkt/1969524/msi-gt70-0nc-029ne

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-670M.72197.0....

Enligt detta test så får gtx 670m över 80fps i single player(low) så det ska onekligen fungera. Vet inte hur det är med i3:an.

Permalänk
Inaktiv

Jag körde Bf3 på min gamla dual core e5200 med ett radeon 5770 på medium i 1080p helt ok. Tror det är lugnt för din del i åtminstone 1080p medium.

Permalänk

Det tror jag inte. Koll på Swec testerna. Dualcore processorer räcker knappast.

Skrivet av Sound Shower:

i3 2100 fixar BF3, ja.

Det är grafikkortet som är flaskhalsen i detta fallet.

Nej, en 2 kärnig processor flaskar ett 460.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Är inte en i3:a bättre än, säg en Q6600 i BF3?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Varför, VARFÖR, uttalar du dig när du är oinsatt?

Här, i Sweclockers egna test, ser du att i3 2120 slår Q9550 och är hack i häl på Phenom II x4 980 och x6 1100T:
(Detta med ett HD7970, du vet om att det är väldigt mycket bättre än GTX 460 va...?)

Skrivet av candyraver:

Är inte en i3:a bättre än, säg en Q6600 i BF3?

Jo. Kolla bilden ovan. i3 2100 är bättre än Q9550, som i sin tur är bättre än Q6600.

Jag börjar btw bli otroligt trött på att det är så många oinsatta användare här på Sweclockers som uttalar sig med sina fria fantasier istället för att kolla upp en recension.

Permalänk
Medlem

en polare spela bf3 med ett sunkigt 8800 gts (5xx mb vram) samt en intel core 2 duo på 3,0 ghz. han spelar på low (låg upplösning minns inte exakt, men under 1080) och det flyter på prima för honom. inget lagg eller annat, bara dålig grafik

Permalänk

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/159597-medion_x6821-i... här är iaf laptopen, hur tror ni den klarar bf3?

Permalänk
Skrivet av Edlar:

en polare spela bf3 med ett sunkigt 8800 gts (5xx mb vram) samt en intel core 2 duo på 3,0 ghz. han spelar på low (låg upplösning minns inte exakt, men under 1080) och det flyter på prima för honom. inget lagg eller annat, bara dålig grafik

Spelade också med en amd 6000+ 3.0ghz och ett 512mb G92 8800gts, low flöt det prima.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Jämförelsevis är det MÅNGA här på Sweclockers som rekommenderar FX-4100 och FX-6100.
Det är bara ren fanboyism.

Vill bara kommentera att pga överklockningspotentialen kan båda ovanstånde processorerna prestera bättre än i3:an, speciellt i flertrådade applikationer. Dessa är dessutom billigare än i3:an.

Edit: DVS det är inte ren fanboyism att rekomendera en 4/6 -kärnig bulldozer framför en i3:a om personen i fråga är beredd att göra en rejäl överklockning.

Permalänk
Medlem

Många glömmer att menads i3an är bara dual core, så har den stöd för hyperthreading. Som gör att den kan hantera lika många trådar som t.ex en Core2Quad, plus att kärnan och architekturen är enormt mycket starkare än core2quad.

Och i ett spel som BF3 optimerat för flera trådar, så får i3an en rejäl boost.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Är det ens någon som tänker på att han ska ha en bärbar?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Många glömmer att menads i3an är bara dual core, så har den stöd för hyperthreading. Som gör att den kan hantera lika många trådar som t.ex en Core2Quad, plus att kärnan och architekturen är enormt mycket starkare än core2quad.

Och i ett spel som BF3 optimerat för flera trådar, så får i3an en rejäl boost.

Den får ju en rejäl boost jämfört med en likvärdig 2-kärnig utan HT. Däremot presterar tex en 4-kärnig bulldozer likvärdigt med en i3:a i väl flertrådade applikationer trotts att en i3:a är mycket bättre i något som endast utnyttjar 1 tråd. Ja HT ger en rejäl boost, men det är ju fortfarande långt ifrån en 4-kärnig utan HT med samma prestanda per kärna.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Sound Shower;12743126"]

Skrivet av Edlar:

Det blir lätt så när folk kallar en för moralkärring när man efterspråkar att folk läser recensioner och skaffar sig kunskap, istället för att spotta ur sig lögner som sanningar.

OffT: Du borde kanske ta det lite lugnt. Killen tog bort sitt inlägg och erkände sitt misstag så sluta upp med att förstöra tråden och gå offtopic tack.
Du kan skicka meddelande ifall du vill diskutera något som inte har med tråden att göra.

OnT: På full HD borde du kunna klara av Bf3 på Low/medium settings i 60 fps om man tittar på denna benchmarken http://www.anandtech.com/show/5541/amd-radeon-hd-7750-radeon-...
Om den klarar ultra på 30 fps + så borde den klara low/medium på 60 fps.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Med ett GTX670M kommer du kunna köra på medium/high dock står ej upplösningen på skärmen.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-670M.72197.0....

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Jag har spelat lite bf3 med laptopen i min signatur.
Går utmärkt i high med vissa grejer nerslängt på medium om du inte absolut kräver konstant 60+fps.
40-60 är väl ungefär vad jag får ut.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Massor av OT och annat trams raderat. Skärpning!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av maxnelson:

Jag har spelat lite bf3 med laptopen i min signatur.
Går utmärkt i high med vissa grejer nerslängt på medium om du inte absolut kräver konstant 60+fps.
40-60 är väl ungefär vad jag får ut.

Hur går det med 64/32p banor? låter annars väldigt lockande

Permalänk
Medlem

Hur går det med 64/32p banor? låter annars väldigt lockande

Brukar inte vara några större problem men man kan kanske få slänga ner något mer på medium.
Man kan ju klocka gpu också, ska gå via en knapp på laptopen (någon turbofunktion).
Jag har dock inte fått den att fungera då jag tog bort MSI's onscreen instrumentbräda. Går säkert att lösa på annat vis, har bara inte orkat då det är min backup dator

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

körde bf3 med en i3 530 cpu och 560ti förrut och det flöt helt ok med det mesta på medium. (ingen AA och låg AF dock)

Permalänk
Medlem

Har ett gtx 460 i min andra dator, funkar fint i bf3. Lite mer än medium skulle jag tror i 1080p.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|