Permalänk

X-ecuter 2 Lite?

Tja!

Vilket ställe i Sverige kan man köpa X-ecuter 2 Lite billigast?
Respektive vilket ställe man kan köpa det billigast utomlands, men då vill jag ju att frakten ska vara så pass billig att jag känar på det.

Visa signatur

AMD 64 3500+ Winchester -- A8N-SLI-Deluxe -- 1024MB PC3200 -- XFX Geforce 6800Gt -- 746Gb HDD

Permalänk
Medlem

i sverige kan du köpa det på www.psxcare.com enda ställer jag vet, www.fixaren.com har också men vet ej om det är det chippet

Permalänk
Medlem

Både www.divineo.net och www.baldbouncer.co.uk tar runt £30 för ett chip. Maila och fråga om fraktkostnader, kan dock nästan garantera att det ändå blir billigare än vad dom svenska återförsäljarna är.

Sen kan det iofs vara ganska trevligt att ha handlat i sverige iom att man då kanske kan få hjälp om det är nått som strular, såg tex att www.pcxcare.com faktiskt hade ett riktigt trevligt forum med mycket information.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

psxcare har ju sviniga priser, kostar ju bara $44 i staterna, beställ därifrån: http://www.extreme-mods.com/products/xecutor2.htm

Permalänk
Medlem

Nackdelen med att beställa från USA är att man riskerar att åka dit på tull och moms, de 2 jag nämnde ligger dock bägge i EU så dom är säkra på den fronten.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

Oki, det lutar nog ändå åt att jag köper från PSXCARE, visst kan man få det billigare utomlands, med det känns som att det kan bli krångel och långa väntetider.

Visa signatur

AMD 64 3500+ Winchester -- A8N-SLI-Deluxe -- 1024MB PC3200 -- XFX Geforce 6800Gt -- 746Gb HDD

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från Psxcare och trots att de säger att de fått chip och skickat dem så dyker de inte upp. Har en kompis som beställt ett Matrix från utlandet och sedan flashat det till ett X-ecutor2. Funkar hur bra som helst och chippet är hemma på tre dagar.

Man spar ca: 200 spänn på att skicka efter det från utlandet även med moms och frakt inkluderat.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk

Det lät ju bra, vart ifrån beställede han?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.divineo.net/ har x-ecuter2 lite chip inne för £30 och skickar inom 24timmar. Frakten skall enligt uppgift på sidan ta 3-7 dagar.

Testade att lägga en order på ett chip och slutpriset inkl frakt till Sverige hamnade på £34.06 ~477kr (dvs enheldel billigare än de svenska återförsäljarna). Men det finns som sagt andra fördelar med att köpa från en lokal återförsäljare, antar tex att dom kan ge bättre support än en internetshop i England.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Har en kompis som beställt ett Matrix från utlandet och sedan flashat det till ett X-ecutor2. Funkar hur bra som helst och chippet är hemma på tre dagar.

du menar att han flashat in executer2 bioset, för chippen är fortfarande olika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnibüs

du menar att han flashat in executer2 bioset, för chippen är fortfarande olika.

Jo han har flashat in X-ecuter 2 bioset. Har för mig att det står X-ecuter vid den där "explosionen" när han startar Xboxen istället för att det står Microsoft.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem

jag förtydligade bara att det var frågan om ett bios inte att du automatiskt fick samma features som executer2 chippet, krångligt det bidde...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
http://www.divineo.net/ har x-ecuter2 lite chip inne för £30 och skickar inom 24timmar. Frakten skall enligt uppgift på sidan ta 3-7 dagar.

Testade att lägga en order på ett chip och slutpriset inkl frakt till Sverige hamnade på £34.06 ~477kr (dvs enheldel billigare än de svenska återförsäljarna). Men det finns som sagt andra fördelar med att köpa från en lokal återförsäljare, antar tex att dom kan ge bättre support än en internetshop i England.

Vilket betalsätt använde du då?
Vill betala mot postförskott/faktura, INTE med kort!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Visakort antar jag borde fungera (men dom verkar ta i princip alla stora kort, paypal ser ut att fungera det med), har du inget kort själv så får du fråga nån snäll person om dom kan beställa det åt dig. Men tycker du det är värt ~400kr extra för att betala på postförskott så skall jag absolut inte hindra dig:)

Visa signatur

/havoc

Permalänk

Oki, något Visa kort har jag inte och inte det där andra heller, och mina föräldrar vill inte att handla med kort över nätet.
Kanske har någon polare något av korten, får väl fråga runt lite.

Visa signatur