Permalänk
Medlem

cubit uppgradering

Fick en gammal cubit dator som jag tänkte uppgradera.

Chassit är ett Hoojum cubit 3 chassi ifrån 2004 och jag tror inte att dom tillverkas längre.
Det finns dock en hemsida http://www.hoojum.com men enligt den så är företaget till salu.

cubit uppgradering

Permalänk
Medlem

Här var det tomt. Varför publicera albumet innan du lagt upp mer än en bild? chassit ser fint ut iaf, utifrån den enda bilden...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

... wow. jag älskar chassit! men precis som förgaende sade sa hade det varit kul med fler bilder

Permalänk
Medlem

Även om du inte har kommit så långt i byggandet hade det varit trevligt med lite fler bilder på chassiet i olika vinklar. Kanske även på vad som satt i innan.

Även om det är ett bild-galleri så är det också kul att läsa om saker och ting. Hur du fick tag i det samt lite allmän fakta. Är det PICO-PSU eller?

Permalänk
Medlem
Permalänk

1 bild=1 poäng

Permalänk
Medlem

vad är detta för spännande chassi, aldrig sett eller hört talas om, upp med mer bilder nu för tusan!!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

På allmän begäran har jag lagt lite fler foton.
Jag la inte upp dom innan eftersom dom är i ganska dålig kvalitet och jag tänkte ta nya imorgon. Så bättre bilder kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

är det verkligen aluminium? skit vad tjockt
upp med mer bilder tack ;D

Aluminiumet är runt 5 mm tjockt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mwi:

På allmän begäran har jag lagt lite fler foton.
Jag la inte upp dom innan eftersom dom är i ganska dålig kvalitet och jag tänkte ta nya imorgon. Så bättre bilder kommer.

men gör ett nytt galleri pga de dåliga rösterna...

Skrivet av mwi:

Aluminiumet är runt 5 mm tjockt.

skit!!:O måste väga en hel del det där ^^
men tyst också

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Även om du inte har kommit så långt i byggandet hade det varit trevligt med lite fler bilder på chassiet i olika vinklar. Kanske även på vad som satt i innan.

Även om det är ett bild-galleri så är det också kul att läsa om saker och ting. Hur du fick tag i det samt lite allmän fakta. Är det PICO-PSU eller?

Det är ett Mini-ITX chassi med plats för en 3,5" HD och en slim slot-in dvd.

Så här såg det ut inuti chassit. (Bilden är inte på min dator men det såg likadant ut.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pasta med ingon:

1 bild=1 poäng

Får jag 6 poäng nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

men gör ett nytt galleri pga de dåliga rösterna...

skit!!:O måste väga en hel del det där ^^
men tyst också

Antar att man kan ändra sin röst.

Det väger 2,5 Kg.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha! Vart kan man köpa dessa chassin?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Jag vill ha! Vart kan man köpa dessa chassin?

Skickades från m.sweclockers.com

Ganska säker på att de inte tillverkas längre, prova eBay.

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt chassi, men ser inte så praktiskt ut att bygga i.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mwi:

Antar att man kan ändra sin röst.

Det väger 2,5 Kg.

hmm ja det går men tror de flesta är lata.... men var ett tips

3/5 av mitt atx-chassiets totala vikt ^^

Permalänk
Proffsmoddare

Såg riktigt fint ut de där chassit. De skulle man haft och moddat. Hoppas du gör något roligt med det.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Har ersatt några bilder med nya i bättre kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

riktigt snyggt chassi, men ser inte så praktiskt ut att bygga i.

Sant men alla komponenter sitter på plåtar som man kan ta ut så det fungerar ok.

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt trevlig ut. Har ett snarlikt chassi, Nexus Psile, men det har lite sämre möjligheter till kylning, och så har det blank plast-top = som gjort för repor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

är det verkligen aluminium? skit vad tjockt
upp med mer bilder tack ;D

Tänkte jag också, mITX chassin brukar ju ha grymt tunna plåtar.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Installerat XBMCbuntu på burken och konfigurerat det.
Fungerar bra förutom att jag inte hittat nåt bra add-on för att sköta VPN kopplingar, nu gör jag det i konsolen när jag vill byta land vilket är omständligt.

Väntar på en adapter till DVD:n men annars är datorn igång nu. Ska fixa några fler bilder imorgon.

Permalänk
Medlem

Hur gjorde du hålen på sidan? Snygg detalj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Hur gjorde du hålen på sidan? Snygg detalj.

Tack
Borrmaskin: 6 - 2 mm borr.
Använde ett x-y bord för att få bra precision.

Permalänk
Medlem

Försökt få XBMCbuntu att fungera så som jag vill hela dagen men nu ger jag upp. Imorgon installerar jag windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mwi:

Försökt få XBMCbuntu att fungera så som jag vill hela dagen men nu ger jag upp. Imorgon installerar jag windows.

Prova OpenELEC?

Visa signatur

01101110 01101111 00100000 01100111 01110010 01100001 01110110 01101001 01110100 01111001 00100000 00101101 00100000 01101110 01101111 00100000 01101101 01101001 01110011 01100101 01110010 01111001

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt med venthålen, kul men något unikt istället för samma storlek på alla

Visa signatur

Intel i9 10850k | Asus z490-A Prime | Nvidia RTX 3080 10gb | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic | Custom vattenkylning |